۰
دوشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۶

نحوه دریافت رمز یک‌بارمصرف بانک تجارت اعلام شد

دارندگان تجارت کارت، با نصب اپلیکیشن همراز بانک تجارت می‌توانند رمز یک‌بارمصرف یا رمز دوم پویا را دریافت کنند.
نحوه دریافت رمز یک‌بارمصرف بانک تجارت اعلام شد
به گزارش اخباربانک، احمدی معاون مدیرعامل در امور فناوری اطلاعات بانک تجارت در گفت‌وگویی با اعلام اینکه اپلیکیشن همراز برای دریافت رمز یک‌بارمصرف از سوی مشتریان آماده بهره‌برداری است، گفت: بر اساس دستورالعمل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری در بخش اول الزامات استفاده از رمزهای یک‌بارمصرف ضروری است زیرساخت رمز یک‌بارمصرف را در سامانه‌ی بانکی قرار داده و فرهنگ‌سازی‌های لازم را در این بخش انجام دهند. در حال حاضر بانک‌ها و مؤسسات مختلفی خدمات رمز یک‌بارمصرف را ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه استفاده از رمزهای دوم پویا یا همان رمزهای یک‌بارمصرف برای تمامی دارندگان کارت‌های بانکی از ابتدای خرداد ماه سال ۱۳۹۸ الزامی است، افزود: رمز دوم ایستا که تا به امروز در شبکه بانکی مورد استفاده بوده، به‌طور کامل حذف و با رمزهای دوم یک‌بارمصرف جایگزین خواهد شد.

معاون مدیرعامل افزود: بانک تجارت نیز به منظور افزایش ضریب امنیت و صیانت از اطلاعات حساب مشتریان، قابلیت استفاده از رمزهای یک‌بارمصرف یا رمز پویا را به‌جای رمز ثابت دوم اینترنتی روی بسترهای خدمات کارت فراهم کرد.

احمدی با تاکید بر اینکه رمز یک‌بارمصرف (One Time Password) در اواخر بهمن ماه سال ۹۷ راه‌اندازی شده، گفت: رمز یک‌بارمصرف یک روش محافظت از اطلاعات برای جلوگیری از سرقت رمز عبور کارت محسوب می‌شود، در این حالت رمز عبور با استفاده از روش‌های رمزنگاری تولیدشده و تنها برای یک‌بار قابل‌استفاده است. علاوه بر آن رمز یک‌بارمصرف برای مدت‌زمان ۶۰ ثانیه تولید می‌شود و پس از طی این مدت نامعتبر خواهد بود.

معاون مدیرعامل در امور فناوری اطلاعات بانک تجارت مهم‌ترین مزیت استفاده از رمز یک‌بارمصرف را غیرممکن شدن سرقت اطلاعات دارنده کارت با دانستن رمز کارت توسط افراد سودجو عنوان و اظهار امیدواری کرد که با گسترش استفاده از این قابلیت، کاهش محسوسی در جرایم سایبری مالی به‌خصوص در بحث برداشت‌های غیرمجاز، کلاهبرداری از طریق فیشینگ و برنامه‌های مخرب حاصل شود.

عضو هیأت عامل بانک تجارت با تاکید بر اینکه مشتریان بانک تجارت که علاقه‌مند به استفاده از رمزهای یک‌بارمصرف هستند، باید در گام نخست تنها با یک‌بار مراجعه به دستگاه‌های خودپرداز این بانک در سراسر کشور نسبت به احراز هویت و فعال‌سازی رمز پویا اقدام کنند، گفت: در ادامه پیامکی به شماره تلفن همراه آن‌ها که در اطلاعات حساب بانکی تعریف شده ارسال می‌شود که از طریق لینک موجود در این پیامک و شماره سریال مندرج در آن می‌توانند نسبت به نصب و راه‌اندازی اپلیکیشن توکن موبایلی یا اپلیکیشن همراز بانک تجارت در نسخه‌های اندروید و IOS اقدام کرده و از این طریق رمز یک‌بارمصرف تولید کنند.

احمدی با اشاره به اینکه در حال حاضر دریافت رمز یک‌بار مصرف فقط مختص رمز دوم خدمات کارتی مشتریان بانک تجارت است، افزود: بانک تجارت استفاده از رمز پویا یا یک‌بارمصرف به‌عنوان رمز اول مشتریان دارنده تجارت کارت را نیز پیش‌بینی کرده که در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.
 
https://akhbarbank.com/vdcaooni.49n0w15kk4.html
تازه ترین اخبار