افت ۵ هزار واحدی شاخص بورس

22 ارديبهشت 1398 ساعت 17:00

شاخص کل در بازار بورس امروز (یکشنبه) پنج هزار و ۸۵ واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۲۰۴ هزار و ۶۹ واحد رسید.


به گزارش اخباربانک به نقل از ایرنا، در معاملات امروز سه میلیارد و ۴۸۱ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۰ هزار و ۳۰۳ میلیارد ریال در ۲۵۳ هزار نوبت داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۸۸۹ واحد کاهش به ۴۳ هزار و ۳۷ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۶۱۸ واحد کاهش به ۲۹ هزار و ۹۳۲ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز با پنج هزار و ۹۶۸ واحد کاهش به رقم ۲۲۸ هزار و ۳۲۶ واحد رسید، شاخص بازار اول چهار هزار و ۱۲۷ واحد و شاخص بازار دوم هشت هزار و ۳۳۸ واحد کاهش داشتند.

در بین تمامی نمادها، بانک اقتصاد نوین (ونوین) با ۴۹ واحد، سالمین (غسالم) با ۳۲ واحد، لابراتور داروسازی دکتر عبیدی (دعبید) با ۲۲ واحد و فولاد امیرکبیر کاشان (فجر) با ۱۴ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل نماد فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۲۹۱ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۲۲۸ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۲۲۴ واحد، گروه مپنا (رمپنا) با ۲۱۶ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۱۸۸ واحد، فولاد خوزستان (فخوز) با ۱۷۱ واحد و پالایش نفت تهران (شتران) با ۱۶۷ واحد از جمله شرکت هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

گفتنی است، در بین نمادهای امروز نماد بانک تجارت، بانک ملت، سایپا، ایران خودرو، گروه مپنا، پارس خودرو و فولاد مبارکه اصفهان در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه بانکی ها در معاملات امروز صدرنشین صنایع بورسی شد و در این گروه یک میلیارد و ۲۰۸ هزار برگه سهم به ارزش یک هزار میلیارد ریال داد و ستد شد.

 آخرین وضعیت شاخص فرابورس
شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۹۵ واحد افت داشت و به رقم ۲ هزار و ۴۹۴ واحد رسید.

در این بازار یک میلیارد و ۲۹۵ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از پنج هزار و ۸۳۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.

نماد صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا)، توسعه و عمران استان کرمان (کرمان) و بهمن دیزل بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند در مقابل نمادهای سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، پتروشیمی مارون (مارون)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز) و پالایش نفت شیراز (شراز) مانع از رشد بیشتر شاخص شدند.


کد مطلب: 67890

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/67890/افت-۵-هزار-واحدی-شاخص-بورس

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com