کدام خودروها راحت‌تر به فروش می‌رسند؟

22 ارديبهشت 1398 ساعت 8:34


یکی از عواملی که برای برخی خریداران خودرو مهم است، راحت فروختن خودرویی است که خریداری می‌کنند. به عنوان مثال در بین مردم رایج است که پراید همچون پول نقد است و هر وقت اراده کنی می‌توانی برای فروش پراید اقدام کنی.
 
البته این تنها خودرویی نیست که فروشش راحت است. فروش پرشیا و فروش تیبا نیز در سال‌های گذشته فراوانی زیادی داشته است. البته این سه خودرویی که نام بردیم هر سه فروش خوبی در بخش صفر و در بخش کارکرده دارند، اما برخی خودرو‌ها فقط به صورت صفر یا فقط کارکرده فروش خوبی دارند.
 
با توجه به اهمیت فروش خودرو‌های داخلی برای علاقه‌مندان و خریداران خودرو، در این مطلب با اشاره به دلایل و چگونگی فروش، به خودرو‌های داخلی که می‌توانیم راحت بفروشیم می‌پردازیم.
 
۱- پراید
کدام خودروهای داخلی راحت‌تر به فروش می‌رسند؟؟
فروش پراید در منظر همه افراد ساده و آسان است و آمار‌ها هم حکایت از این دارد که پراید در بازار آزاد خودرو‌های صفر و کارکرده، بالاترین میزان فروش را به خود اختصاص داده است. اولین دلیل فروش پراید را می‌توان ارزان بودن این خودرو بیان کرد. بدین معنا که افراد حتی با سطح مالی متوسط روبه پایین یا حتی سطح مالی پایین، می‌تواند خودروی پراید صفر یا کارکرده خریداری کند. هزینه‌های پراید از جمله تعمیر، قطعات و سرویس‌های مقطعی پایین‌ترین سطح در میان دیگر خودرو‌های بازار ایران را دارد. از طرفی تعمیر پراید آسان است تا حدی که خود راننده می‌تواند برخی از مشکلات را متوجه شده و حتی رفع کند. قطعات پراید بسیار در دسترس و از این رو کار راننده را راحت می‌کند. فرقی ندارد که شما کدام مدل یا نسخه پراید را بخواهید بفروشید، مهم اینجا است که با خیال راحت می‌توانید پراید خود را آگهی کرده و به فروش برسانید.
 
۲- پژو پارس
 
کدام خودروهای داخلی راحت‌تر به فروش می‌رسند؟؟
در سال‌های گذشته در رده‌بندی پر فروش‌ترین خودرو‌های صفر در بازار ایران، بعد از پراید، فروش پژو پارس بیشتر از دیگر خودرو‌های داخلی بوده است. جایگاهی که در سال‌های قبل‌تر به پژو ۴۰۵ تعلق داشت. البته پژو پارس در این سال‌ها توانسته رکورد خوبی در بازار کارکرده نیز داشته باشد. فروش پرشیا در بازار خودرو‌های دست دوم، حتی با گران شدن قیمتش، کاهش نداشته است. استقبال زیاد خریداران در خرید صفر این خودرو و در نتیجه فراوانی آن در بازار، داشتن قابلیت خانوادگی و جوان‌پسند بودن در کنار هم، مستحکم بودن خودرو و مناسب بودن برای سفر از مهم‌ترین دلایل فروش بالای پژو پارس در بازار خودروی کارکرده است.
 
۳- تیبا
 
کدام خودروهای داخلی راحت‌تر به فروش می‌رسند؟؟
هم کارخانه‌ای پراید مانند خودش در رده پرفروش‌ترین خودرو‌های صفر و کارکرده در ایران قرار گرفته است که می‌توان مهم‌ترین دلیل فروش بالای تیبا را نیز هم‌چون پراید قیمت پایین این خودرو بیان کرد. البته تفاوت طراحی تیبا با پراید، جادارتر از پراید بودن، مناسب استفاده خانوادگی، هزینه‌های کم، قطعات در دسترس و تعمیر نسبتاً آسان برخی از دلایل فروش بالای تیبا در بازار خودرو‌های صفر و کارکرده است. البته میزان فروش این خودرو در بازار خودرو‌های صفر و مخصوصاً فروش کارخانه‌ای بسیار بیشتر از میزان فروش این خودرو در بازار خودرو‌های کارکرده است و هنوز برای مانور دادن در بازار خودرو‌های دست دوم جای کار دارد.
 
۴- پژو ۲۰۶
 
کدام خودروهای داخلی راحت‌تر به فروش می‌رسند؟؟
۲۰۶ را باید یکی از جوان پسند‌ترین خودرو‌های داخلی دانست که همین عامل سبب فروش بالای این خودرو به صورت صفر و کارکرده شده است. خانواده ۲۰۶ از طرف شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران توانسته در سال‌ها و ماه‌های گذشته ۳ ستاره کیفی را ازآن خود کند و در حیطه خودرو‌های زیر ۴۰ تومان بعد از تندر بتواند بهترین رتبه را از آن خود کند. قابلیت اسپورت، استحکام بالا و مصرف سوخت کم از دیگر دلایل استقبال از فروش پژو ۲۰۶ در بازار خودرو‌های صفر و کارکرده هستند.
 
۵- پژو ۴۰۵
 
کدام خودروهای داخلی راحت‌تر به فروش می‌رسند؟؟
در برهه‌ای از زمان فروش پژو ۴۰۵ بیشتر از فروش خودرو‌های داخلی بود و این خودرو بازار خوبی را به خود اختصاص داد. اما با مشکلاتی که در بخش پیشرانه‌ی این خودرو رخ داد و پس از آتش‌گرفتن موارد متعددی از این خودرو، کم‌کم استقبال از این خودرو در بازار کمتر از دیگر خودرو‌های موجود شد. البته این خودرو به دلیل ارزانی نسبی، هزینه‌های کم، تعمیر آسان، قطعات در دسترس و خانوادگی بودن هنوز هم فروش نسبتاً خوبی دارد، اما در روز‌های اوج خود نیست. هرچند که هم‌اکنون یکی از پرفروش‌ترین خودرو‌های تاکسی در بازار ایران است و بیشتر از سمند تاکسی متقاضی دارد.


کد مطلب: 67877

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/67877/کدام-خودروها-راحت-تر-فروش-می-رسند

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com