۰
جمعه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۶

تورم در دهک‌ها چقدر است؟

شروع سال ۱۳۹۸ بار دیگر با افزایش تورم در دهک‌های مختلف همراه بود و حدود چهار درصد بر میزان تورم در دهک اول تا دهم افزوده شده است.
به گزارش اخباربانک به نقل از ایسنا، دامنه تغییرات نرخ تورم در ۱۲ ماهه منتهی به فروردین‌ماه سال جاری برای دهک‌های مختلف هزینه‌ای از ۲۹.۹ درصد برای دهک اول تا ۳۲.۷ درصد برای دهک دهم حکایت دارد.

این در حالی است که تورم در دهک اول نسبت به اسفندماه که ۲۵.۹ درصد گزارش شده بود تا چهار درصد افزایش دارد. همچنین در دهک دهم در مقایسه با ۲۸.۹ درصد پایان سال گذشته ۳.۸ درصد رشد دارد. در فروردین‌ماه اختلاف تورمی بین دهک اول تا دهم به ۲.۸ درصد رسیده که حدود ۰.۲ درصد از فاصله تورم بین دهک‌ها کاسته شده است.

در آمار مرکز آمار تورم ماهانه برای دهک اول ۵.۵ و در دهک دهم ۲.۵ درصد گزارش شد. در عین حال که تورم "خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات" برای دهک اول ۹.۲ و دهک دهم ۸.۶ درصد بود. در مورد "کالاهای غیرخوراکی و خدمات" نیز آمار از تورم ۱.۷ درصد در دهک اول و ۰.۹ درصد در دهک دهم حکایت دارد.

در مجموع در فروردین‌ماه سال جاری تورم به روند رو به رشد خود ادامه داده است؛ به طوری که نرخ ماهانه به چهار درصد رسید. در عین حال که تورم نقطه به نقطه ۵۱.۴ درصد و تورم سالانه تا ۳۰.۶ درصد افزایش داشت.
وضعیت تورم در ۱۰ دهک

 
https://akhbarbank.com/vdcb0sb0.rhbzwpiuur.html
تازه ترین اخبار