۰
سه شنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۸

قیمت طلای جهانی از صعود بازماند

قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تحت تأثیر صعود بازارهای سهام که تقاضا برای این فلز ارزشمند را محدود کرد، ثابت ماند.
به گزارش اخباربانك، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ثابت بود و در ۱۲۷۵.۱۰ دلار ایستاد.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ثابت بود و ۱۲۷۷.۲۰ دلار معامله شد.
به گفته مارگارت یانگ، تحلیلگر شرکت "سی ام سی مارکتس"، طلا اخیراً تلاش می‌کند در محدوده ۱۲۷۴ تا ۱۲۷۵ دلار کف قیمت پیدا کند به خصوص که روند صعود بازارهای سهام ادامه دارد.

بازارهای سهام آسیا نزدیک به بالاترین رکورد ۹ ماه اخیر که هفته گذشته به آن صعود کرده بودند، ایستادند در حالی که شاخص‌های سهام وال‌استریت نیز به سوی رکورد زنی دوباره پیش می‌روند.

درخشش عملکرد بازارهای سهام از جذابیت طلا کاسته و بهای این فلز ارزشمند اکنون بیش از پنج درصد کمتر از اوج قیمت امسالش در فوریه است.

آمار اقتصادی مطلوب آمریکا و چین نیز نگرانی‌ها نسبت به کندی رشد اقتصاد جهانی را در میان سرمایه گذاران تخفیف داده است.

شاخص دلار آمریکا نیز نزدیک به رکورد ۹۷.۷۱ واحد سال ۲۰۱۹ ایستاد.

بر اساس گزارش رویترز، بازارها اکنون منتظر انتشار آمار تولید ناخالص داخلی آمریکا هستند که اواخر هفته جاری منتشر می‌شود تا دید شفاف‌تری نسبت به اوضاع بزرگترین اقتصاد جهان داشته باشند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۲ درصد رشد کرد و به ۱۵.۰۱ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، به ۸۹۹.۰۸ دلار رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۰.۲ درصد افزایش یافت و در ۱۳۸۸.۵۵ دلار ایستاد.
https://akhbarbank.com/vdcjhiem.uqeatzsffu.html
تازه ترین اخبار