۰
شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۲۳

رکورد شکنی بورس در کنار صف‌های پایدار خرید

امروز شاخص بورس به رهبری شیمیایی‌ها رشد کرد و توانست باز هم رکوردی جدید ثبت کند حتی قندی ها که مخالف جریان بازار حرکت می کردند امروز با رشد قیمت رو به رو شدند. امروز بسیاری از گروه ها صف های پایدار خرید را تجربه کردند.
رکورد شکنی بورس در کنار صف‌های پایدار خرید
به گزارش اخباربانک، امروز در بورس تهران بار دیگر تقاضا بر عرضه غلبه کرد و شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران چهار هزار و ۴۶۴ واحد رشد کرد و به رقم ۲۰۴ هزار و ۳۷۵ واحدی رسید. این شاخص امروز در حالی تراز ۲۰۳ هزار واحدی را رد می‌کند که در هفته گذشته برای اولین بار در تاریخ بورس توانسته بود رکورد سال گذشته را بشکند و از کانال ۲۰۰ هزار واحدی هم بالاتر رود.

اما در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته قیمت‌ها تا حدودی اصلاح شد و متعاقب آن شاخص بازار نیز با کاهش روبرو شد و کانال ۲۰۰ هزار واحدی را ترک کرد، اما امروز با رشد قیمت‌ها در بسیاری از گروه‌ها به رهبری چند سهم در گروه محصولات شیمیایی شاخص کل توانست نه تنها دوباره کانال ۲۰۰ هزار واحدی را فتح کند، بلکه رکورد جدیدی را ثبت کرد و به رقم ۲۰۴ هزار و ۳۷۵ رسید.

در معاملات امروز شاخص کل هم وزن نیز ۱۱۸۹ واحد رشد کرد و تا رقم ۴۰ هزار و ۶۵۲ بالا رفت. شاخص آزاد و شناور نیز با پنج هزار و ۲۶۷ افزایش به رقم ۲۳۰ هزار و ۸۲۲ واحدی رسید.

همچنین شاخص بازار اول با رشد فزاینده سه هزار و ۱۶۶ واحدی قله ۱۵۳ هزار و ۲۴۲ واحدی را فتح کرد و شاخص بازار دوم با ۹ هزار و ۴۶۶ واحد افزایش تا رقم ۳۹۴ هزار و ۳۳۲ واحد بالا رفت.

امروز در گروه محصولات شیمیایی به جز در یک سهم مابقی با رشد یک دست در قیمت پایانی مواجه بودند. به طوری که در بخشی از سهم‌های این گروه صف خرید پایدار شکل گرفت. یکی از این سهم‌ها صنایع پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس بود که به تنهای ۴۷۰ واحد تأثیر افزایشی روی شاخص‌های بازار داشت. ارزش معاملات این سهم امروز کمی بیشتر از ۲۰ میلیارد تومان رسید.

از دیگر نمادهای تأثیرگذار این گروه که شاخص کل را تقویت کردند، گسترش نفت و گاز پارسیان و پتروشیمی پردیس بود. به طوری که معاملات سهام هر یک از شرکت‌های یاد شده به ترتیب ۲۳۹ و ۲۲۴ واحد تأثیر افزاینده روی شاخص‌های بازار داشت.

امروز نمادهای بانکی نیز عمدتاً شاهد افزایش قیمت سهم‌ها بودند. به طوری که نماد بانک ملت با صف خرید روبرو شد و ۴.۸ درصد نسبت به روز گذشته افزایش قیمت را تجربه کرد. این شرکت پس از گروه محصول شیمیایی بیشترین تأثیر را روی نوسانات شاخص داشت.

در عین حال نماد بانک تجارت در این گروه ۳۵ واحد تأثیر کاهنده روی شاخص‌های بازار سهام داشت و قیمت پایانی‌اش بیش از یک درصد کاهش را تجربه کرد. توسعه معادن و فلزات نیز با تأثیر کاهشی ۳۳ واحدی روی شاخص داشت.

در گروه فرآورده‌های نفتی کک و سوخت هسته‌ای نیز قیمت سهم‌ها یک دست رشد کرد و برخی از آنها با صف خرید روبرو شدند. در این گروه ۳۳ میلیون سهم به ارزش بیش از ۴۳ میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت. خودروهایی نیز امروز از فضای بازار جا نماندند و عمدتاً با قیمتی فزاینده روبرو شدند. در برخی از سهم‌های این گروه نیز شاهد صف‌های خرید بودیم.

حتی امروز قندی‌ها هم که هفته گذشته از رشد بازار جا مانده بودند و بر خلاف جو کلی بازار با صف‌های فروش مواجه شده بودند، امروز به غیر از در یک سهم با رشد فضاینده قیمت‌ها روبرو شدند و اکثراً نزدیک به پنج درصد نسبت به روز گذشته رشد قیمت را تجربه کردند و صف خرید را شاهد بودند.

ارزش معاملات بورس تهران اولین بورس معاملات این هفته به رقم هزار و ۲۱۲ میلیارد تومان و حجم معاملات رقم چهار میلیارد سهم و اوراق مالی را پشت سر گذاشت. تعداد معاملات این بازار نیز مجموعاً به ۲۴۹ هزار و ۳۱۴ مورد رسید.

شاخص کل فرابورس نیز امروز باز هم به فاز مثبت بازگشت و توانست ۵۷ واحد رشد کند و به رقم دو هزار و ۴۷۷ برسد. ارزش معاملات این بازار به رقم ۶۶۹ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات یک میلیارد سهم و اوراق مالی را رد کرد.
 
https://akhbarbank.com/vdcefn8p.jh8f7i9bbj.html
تازه ترین اخبار