۰
۱
جمعه ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۶

بانک‌ها و صرافی‌ها، کد کارگزاری می‌گیرند

نخستین جلسه هیأت مدیره بازار متشکل ارزی برگزار و پس از انتخاب مدیرعامل این بازار، مقرر شد تا تمامی صرافی‌های مجاز و بانک‌های عامل از درگاهی که متعاقباً اعلام می‌شود، نسبت به اخذ کد کارگزاری بازار متشکل ارزی اقدام کنند.
به گزارش اخباربانک، نوسان قیمت ارز در سال گذشته به ویژه در نیمه نخست سال به گونه‌ای پیش رفت که افسار کار تا حدودی از دست متولیان امر از جمله بانک مرکزی خارج شد و چند ماه بعد و با آرام شدن بازار ارز، عبدالناصر همتی، رئیس‌کل بانک مرکزی از برنامه‌ریزی برای ایجاد بازار متشکل ارزی خبر داد.

قرار بود که با شکل‌گیری این بازار بانک‌ها و صرافی‌های مجاز بانک مرکزی به عنوان بازیگران اصلی این بازار فعالیت کنند که با این اقدام تا حد زیادی می‌شد تعیین تکلیف بازار را به جای دلالان و سودجویان به دست بانک‌ها و صرافی‌ها سپرد.

آن‌چه بنا شد که در این بازار اتفاق بیفتد این بود که بانک‌ها به عنوان معامله‌گران عمده و صرافی‌ها به عنوان معامله‌گران خرد، فعالیت کرده و نبض بازار را در دست بگیرند.

همتی چند ماه پیش خبر از تشکیل این بازار در فروردین ماه سال جاری داده بود و طبق برنامه نیز طی روزهای گذشته هیأت مدیره این بازار انتخاب شده و امروز (۲۹ فروردین) نیز نخستین جلسه هیأت مدیره بازار متشکل ارزی تشکیل و مدیرعامل این بازار انتخاب شد.

همچنین در این جلسه با تصمیم هیأت مدیره مقرر شد که تمامی صرافی‌های مجاز و بانک‌های عامل از درگاهی که متعاقباً اعلام می‌شود، نسبت به اخذ کد کارگزاری بازار متشکل ارزی اقدام کنند.

به این ترتیب پیش‌بینی می‌شود که در آینده نزدیک این بازار فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کرده و هرچند ممکن است در شروع کار با نقص‌هایی روبرو شود، اما در ادامه بتواند تأثیر مثبت و درست خود را بر بازار ارز بگذارد.
 
https://akhbarbank.com/vdcdno09.yt05j6a22y.html
مشاهده نظر مخاطبان
سعیدی
Iran, Islamic Republic of
نقش اشخاص حقیقی مستقل از صرافی ها وبانک ها در این بازار چگونه تعریف شده است ورود وخرید وفروش اسکناس ارز در این بازار برای اشخاص غیر وابسته چگونه است .ایا خرید وفروش ارز ازاد است وپیگرد قانونی ندارد
تازه ترین اخبار