۰
جمعه ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۹

با آکورا NSX ۲۰۱۹ آشنا شوید؛ امپراطوری از ژاپن!

با آکورا NSX ۲۰۱۹ آشنا شوید؛ امپراطوری از ژاپن!
کمپانی هوندا در سال ۱۹۸۶ احساس کرد که اگر مثل همیشه به تولید خودرو‌های مختلف ادامه داده و در برابر کمپانی‌هایی مانند BMW و نیسان سکوت کند؛ قافیه را در بازار جهانی باخته و باید هر چه سریع‌تر به فکر ایجاد یک برند لوکس و ویژه باشد. به همین خاطر برند لوکس آکورا تاسیس شد و مستقیما به مقابله با کمپانی‌های لکسوس، اینفینیتی و BMW پرداخت.

این برند از همان آغاز کار، بازار ایالات‌متحده آمریکا را برای زمین زدن رقبای نامی خود انتخاب کرد. آکورا در ابتدا چندان شناخته شده نبود و به همین خاطر محصولات اسپرت و لوکس این برند با استقبال زیادی مواجه نشد. اما کم‌کم برند آکورا جای خود را در بازار‌های آمریکا، کانادا، روسیه و مکزیک باز کرد و از این لحظه به بعد، خواهان سهم بیشتری از بازار جهانی شده است.
با آکورا NSX 2019 آشنا شوید؛ امپراطوری از ژاپن !
این کمپانی خودرو‌های متفاوتی در سگمنت‌های گوناگون به تولید رسانده که از جمله آن‌ها باید به مدل‌های MDX، RDX، ILX و... اشاره کرد. ولی معروف‌ترین و متفاوت‌ترین محصول این کمپانی لوکس‌ساز؛ مدل NSX است که با مشخصات منحصر به فردی که دارد، به یکی از استثنائی‌ترین خودرو‌های موجود در بازار جهانی تبدیل شده است.
مدل NSX به دلیل محدودیت‌های عجیب و غریب ژاپنی‌ها؛ همچون سایر برادران و خواهران خود در بازار ژاپن جایی نداشت.
با آکورا NSX 2019 آشنا شوید؛ امپراطوری از ژاپن !
به هر حال ما اکنون هر ساله شاهد حضور این خودرو در نمایشگاه خودروی توکیو هستیم؛ ولی مردم ژاپن تنها توان گرفتن سلفی با این خودروی قدرتمند را دارند! زیرا بسیار گران بوده و کمتر کسی توان خریداری آکورا NSX را دارد. از آن گذشته اصالت برند آکورا هم جای سوال دارد! چون برخی‌ها آکورا را یک برند ژاپنی دانسته و برخی دیگر با تمام وجود بر آمریکایی بودن آکورا تاکید دارند!
با آکورا NSX 2019 آشنا شوید؛ امپراطوری از ژاپن !
بنابراین آکورا یک خودروساز دو ملیتی بوده و فقط برای کسانی مناسب است که پولشان از پارو بالا رفته و جیب‌پر پولی دارند. ولی لوکس بودن و گرانی بیش از حد محصولات آکورا، دلیل قانع کننده‌ای برای عدم کنجکاوی در مورد محصولاتش نیست و به همین خاطر می‌خواهیم شما را با برجسته‌ترین محصول کمپانی آکورا آشنا کنیم! پس با برترین‌ها همراه بوده و آکورا NSX ۲۰۱۹ را بهتر بشناسید!
قیمت‌گذاری
ابتدا نگاهی به قیمت‌گذاری NSX ۲۰۱۹ و مقایسه آن با سایر رقبا خواهیم پرداخت. قیمت نسخه پایه و استاندارد NSX ۲۰۱۹ حدود ۱۵۷ هزار دلار است. این قیمت‌گذاری برای یک خودروی پیشرفته خیلی عجیب نیست؛ اما با ۱۳۴ هزار دلار می‌توان یک پورشه ۹۱۱ توربو و قدرتمند را خریداری کرد. از آن گذشته باید اشاره کرد که برای خرید آئودی R۸ باید ۱۳۹ هزار دلار پرداخت و استون مارتین Vantage را می‌توان با ۱۵۰ هزار دلار به خانه آورد! حتی قیمت BMW I۸ هم کمتر از آکورا NSX بوده و می‌توان آن را با پرداخت ۱۴۴ هزار دلار خرید و به سادگی قید سواری بر NSX را زد!
با آکورا NSX 2019 آشنا شوید؛ امپراطوری از ژاپن !
پس انتخاب و خریداری NSX ۲۰۱۹ کار ساده و راحتی نیست. از آن گذشته، برای در اختیار داشتن سیستم رادیو ماهواره‌ای SiriusXM باید ۵۰۰ دلار پرداخت کرد. همچنین برای رنگ سفید مرواریدی هم باید ۷۰۰ دلار دیگر هزینه کرده و اگر اسپویلر کربن هم می‌خواهید؛ باید ۳ هزار دلار دیگر پرداخت کنید! این پایان ماجرا نیست و برای ترمز‌های کربن سرامیکی، بسته فیبرکربن اسپرت و کابین کربنی هم باید به ترتیب؛ ۱۰۶۰۰، ۱۲۰۰ و ۳۸۰۰ دلار بپردازید!
با آکورا NSX 2019 آشنا شوید؛ امپراطوری از ژاپن !
در مجموع می‌توان گفت که قیمت آکورا NSX در بهترین و فول‌ترین نسخه خود، به ۱۹۵ هزار دلار رسیده و در این حالت شما باید ۱۸۰۰ دلار هم برای حمل و نقل NSX پرداخت کنید! در اینجا یک شگفتی رخ داده و اگر شما کمی دیگر ولخرجی کنید؛ قطعا می‌توانید یک مک لارن ۵۷۰S با قیمت ۲۰۸ هزار دلار داشته باشید! بیش از این بحث قیمت و پول را نکرده و بهتر است که عصاب خود را خراب نکنیم و به سایر مشخصات و ویژگی‌های NSX نگاه کنیم!
طراحی
از سال ۲۰۱۶ چهره و طراحی NSX تغییری نداشته است. ولی تنها تفاوت ظاهری نسخه ۲۰۱۹ این خودرو را باید استفاده از قطعات کریستالی رنگ شده و متصل به بدنه NSX دانست. این ویژگی از NSX یک خودروی متمایز ساخته و آکورا هنوز هم می‌تواند به ساخت و تولید NSX افتخار کنید. زاویه‌های بدنه NSX واقعا جذاب هستند و از این نظر تنها استون مارتین Vantage قابل مقایسه با NSX است.
با آکورا NSX 2019 آشنا شوید؛ امپراطوری از ژاپن !
بدنه تیز و تزئینات سیاه و سفید NSX آن را شبیه به یک موشک کرده است. شیب رو به پایین سقف و اجزای بدنه NSX واقعا چشم‌نواز بوده و آن را شبیه به خودرو‌های کمپانی لامبورگینی کرده است. در عقب شاهد رخ‌نمایی چراغ‌های دوگانه، اگزوز‌های چهارگانه و اسپویلر فیبر کربن (آپشن سفارشی با پرداخت ۳ هزار دلار) هستیم و همه چیز بسیار ظریف، شیک و جذاب است.
با آکورا NSX 2019 آشنا شوید؛ امپراطوری از ژاپن !
در داخل NSX ۲۰۱۹ از چرم جدید Indigo Blue برای تزئین صندلی‌ها، کنسول مرکزی و داشبورد استفاده شده و هماهنگی مناسب و گیرایی بین اجزاء فرمان و قطعات کربنی کابین دیده می‌شود. فرمان شکل و شمایلی مربع گونه پیدا کرده و البته به نظر می‌رسد که کمی بزرگ است.
راحتی
گذران زمان در ترافیک با NSX ۲۰۱۹ لذت بخش است. در این خودرو شما با استفاده از سیستم صوتی ELS به پادکست‌های مختلف گوش داده و انگار که شما سوار بر یک سدان لوکس مانند آکورا TLX هستید.
با آکورا NSX 2019 آشنا شوید؛ امپراطوری از ژاپن !
البته موقعیت و فضای مناسبی برای صندلی‌ها وجود نداشته و این موضوع کمی آزار دهنده است. در NSX شما توان استفاده از حالت رانندگی ECON و NORMAL را داشته و به غیر از آن‌ها باید به وجود حالت‌های Sport و +Sport هم اشاره کرد که به خوبی انرژی شما را تخلیه می‌کنند!
با آکورا NSX 2019 آشنا شوید؛ امپراطوری از ژاپن !
در واقع پیشرانه هیبریدی توربوشارژ آکورا در تمام حالت‌های رانندگی مذکور، برروی NSX به خوبی عمل کرده و فرمان‌پذیری خاص NSX به شما کمک خواهد کرد که از سواری با آن لذت ببرید. صندلی‌ها هم اسپرت، مسطح و بسیار خوب هستند؛ اما سرنشینان برروی آن‌ها احساس راحتی ندارند. همچنین NSX ۲۰۱۹ سیستم تعلیق ضعیفی داشته و کمی خشک به نظر می‌رسد.
فناوری‌ها
آکورا NSX پیشرانه قدرتمندی دارد؛ اما از نظر فناوری و تکنولوژی‌های موجود در کابین خود، با ضعف‌های فراوانی دست و پنجه نرم می‌کند. NSX ۲۰۱۹ شبیه به خودرو‌های قدیمی کمپانی هوندا بوده و قابلیت‌های ویژه و خاصی ندارد.
با آکورا NSX 2019 آشنا شوید؛ امپراطوری از ژاپن !
گرافیک و نوشتار کیلومتر شمار NSX بسیار ساده بوده و شاید تنها چیز مفیدی که در کابین NSX وجود دارد؛ یک صفحه نمایش نسبتا کوچک، با قابلیت اتصال و اجرای اپل CarPlay و اندروید Auto است!
عملکرد و مشخصات فنی
پیشرانه هیبریدی آکورا NSX ۲۰۱۹ یک موتور ۳.۵ لیتری V۶ توربوشارژ است. این پیشرانه زمانی که به قدرت ۵۰۰ اسب‌بخار در دور موتور ۷۵۰۰ برسد؛ به شکل هوشمند به موتور‌های الکتریکی دستور می‌دهد که فعال شوند و با کمک یکدیگر شتاب صفر تا ۱۰۰ آکورا NSX را به ۲.۹ ثانیه می‌رسانند؛ بنابراین NSX به سادگی به سرعتی بیش از ۱۹۱ مایل رسیده و در این هنگام، قدرت آکورا NSX حدود ۵۷۳ اسب‌بخار است.
با آکورا NSX 2019 آشنا شوید؛ امپراطوری از ژاپن !
گشتاور تولیدی پیشرانه NSX با کمک یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک دو کلاچه به تمام چرخ‌ها منتقل می‌شود. آکورا از تایر‌های جدید Continental SportContact ۶ برای NSX استفاده کرده و به شکل فزاینده‌ای، مقدار چسبندگی آن را به سطح جاده افزایش داده است.
با آکورا NSX 2019 آشنا شوید؛ امپراطوری از ژاپن !
به طور کلی NSX چسبندگی بیشتری نسبت به گذشته داشته و فرمان آن هم کمی سفت شده است. پیشرانه هیبریدی NSX به خوبی فرمان‌ها را اجرا کرده و با گیربکس کاملا هماهنگ است. این خودرو حقیقتا از نظر فنی، پیشرفته بوده و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.
ایمنی
معمولا برخورداری یک خودرو از ایمنی مناسب، در اولویت اکثر خریداران خودرو بوده و آن‌ها به ایمنی خودرو‌ها توجه داشته و همه فکر و ذکرشان را به بررسی مشخصات فنی خودرو‌های مختلف اختصاص نمی‌دهند؛ بنابراین در سال ۲۰۱۹ ایمنی یکی از ضروریات خودرو‌های جدید و امروزی است. اما NSX ایمنی مناسبی نداشته و فاقد تجهیزات ایمنی مدرن و امروزی است.
در این خودرو از سیستم ترمز اضطراری، کروز کنترل انطباقی، سیستم نگهداری در خط حرکتی و... استفاده نشده و شاید تنها ویژگی مفید NSX ۲۰۱۹ در بحث ایمنی؛ مجهز شدن آن به چراغ‌های HID است!
 
https://akhbarbank.com/vdci55aq.t1ayv2bcct.html
تازه ترین اخبار