۰
جمعه ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۱
با گذشت ۶ ماه از ابلاغ بخشنامه جدید؛

راهنمای رفع سوء اثر چک برگشتی در سایت بانک مرکزی به روز نیست

با وجود گذشت ۶ ماه از ابلاغ بخشنامه جدید حساب های جاری سایت بانک مرکزی همچنان راهنمای رفع سوء اثر چک برگشتی را به روز رسانی نکرده است.
راهنمای رفع سوء اثر چک برگشتی در سایت بانک مرکزی به روز نیست
به گزارش خبرنگار اخباربانک، عدم به روز رسانی سایت بانک مرکزی چند روز پیش واکنش عبدالناصر همتی رئیس کل را نیز در بر داشت.

دکتر همتی رییس کل بانک مرکزی طی تماس تلفنی با مدیرمسئول روزنامه شرق از تذکر به جای این روزنامه در مورد به روز نبودن اطلاعات گیرندگان ارز وارداتی قدردانی کرد.

وی از به روز نبودن اطلاعات درج شده در سایت بانک اظهار بی اطلاعی کرد و مشکل را به خاطر عدم هماهنگی بین روابط عمومی و بخش فناوری بانک عنوان کرده بود.

حال مشخص شده در قسمت راهنمای رفع سوء اثر چک برگشتی در سایت بانک مرکزی نیز این ناهماهنگی وجود داشته و مربوط به قانون قدیمی چک می باشد.

آبان ماه سال گذشته قانون جدید چک با تغییرات زیاد توسط بانک مرکزی به شبکه بانکی ابلاغ و از جمله آن تغییر یکی از روش های رفع سو اثر چک برگشتی بوده است.

در قانون قبلی در صورتی که مشتری به مدت ۲۴ ماه پول در حساب مسدود کند می تواند تقاضای رفع سوء اثر چک را بدهد اما در قانون جدید ۲۴ ماه به دوازده ماه تقلیل پیدا کرده است.

و همچنین قانون ۱۰ روز مهلت به جهت تعیین تکلیف چک و عدم ارسال اطلاعات چک برگشتی به سامانه بانک مرکزی نیز برداشته شده است.

اما با مراجعه به سایت بانک مرکزی مشاهده می کنیم که همچنان قانون قبلی رفع سو اثر چک برگشتی که مربوط به بیش از شش ماه پیش می باشد در قسمت راهنمای مشتریان درج شده که این موضوع می‌تواند موجب گمراهی استفاده‌کنندگان شود.

در تصویر ذیل قسمتی از راهنمای رفع سوء اثر چک برگشتی که در سایت بانک مرکزی می باشد را مشاهده می کنید.
https://akhbarbank.com/vdcfyjdv.w6decagiiw.html
تازه ترین اخبار