۰
چهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۲۸

دورخیز بانک صادرات برای «جهش بزرگ»

مدیرعامل بانک صادرات ایران از جذب ٣٠ هزار میلیارد تومان منابع جدید طی سل ٩٧ در این بانک خبر داد و گفت: سال ٩٨ سال «جهش بزرگ» برای بانک صادرات ایران است که محوریت آن تسهیل تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی با ارائه طرح‌های نوین بانکی است.
به گزارش اخباربانك به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، حجت‌اله صیدی در پنجمین همایش سراسری مدیران عالی این بانک که با هدف تبیین سیاست‌ها و برنامه‌های عملیاتی سال ٩٨ برگزار شد، ابراز کرد: سهم بازار بانک در سال ٩٧ بیش از یک درصد افزایش یافته که همزمان با جذب منابع جدید و افزایش سرمایه امکان بیشتری برای خدمت‌رسانی به تولید فراهم شده است.

صیدی کاهش مطالبات معوق، انضباط مالی، تسریع در عملیات ارزی، کاهش بروکراسی اعتباری و تربیت بانکداران برتر را در قالب الزامات کلیدی بانک در سال ٩٨ برشمرد و تاکید کرد: خدمات نوین بانکداری الکترونیک در سال ٩٨ با جدیت ارتقا خواهد یافت.

وی کاهش هزینه‌ها، مشتری مداری، رعایت قوانین و مقررات، حرفه‌ای گری، توجه به حسابرسی داخلی و مبارزه با پولشویی را از جمله مواردی دانست که در سال پیش رو در ارکان بانک صادرات ایران با رویکرد جدی تری دنبال خواهد شد.

پرویز مقدسی، رئیس هیئت مدیره بانک صادرات ایران نیز تلاش‌های صورت‌گرفته در سال ٩٧ را مورد تقدیر قرار داد و گفت: ماموریت نظام بانکی در سال ٩٨  توجه ویژه به تولید است و از این رو ظرفیت‌های ایجاد شده در بانک از جمله افزایش منابع و افزایش سرمایه در کنار کاهش قیمت تمام شده پول که با تلاش همه مجموعه بانک صادرات ایران به دست آمده است، می‌تواند نقش موثری در اقتصاد کشور و رونق تولید ایفا کند.

در ادامه این همایش همچنین ابعاد مختلف حاکمیت شرکتی توسط نائب رئیس هیئت مدیره تبیین شد. غلام سوری گفت: کار بانک‌ها واسطه‌گری، ایجاد ارزش افزوده در فضای اقتصادی و کمک به رونق کسب و کار است که اهداف حاکمیت شرکتی در بانک‌ها عمدتا متوجه بهبود برخی شاخص‌ها برای پاسخگویی، شفافیت، رعایت قوانین و مقررات و حقوق ذی‌نفعان است.

سوری تاکید کرد: پیام حاکمیت شرکتی در بانک‌ها تفکیک مدیریت از مالکیت است که در حوزه خصوصی‌سازی به خوبی معنی شده است.

نائب رئیس هیئت‌مدیره بانک صادرات ایران امنیت مالی، پایداری و ثبات را از جمله مهمترین اهداف نهایی حاکمیت شرکتی عنوان کرد و نقش ساز و کارهای نظارتی و اجرایی را با توجه به فناوری‌های نوین برجسته دانست.

همچنین در ادامه این مراسم یک عضو دیگر هیئت مدیره نیز با تاکید بر اینکه باید با حمایت از تولید، برخی پیش‌بینی‌های صندوق بین‌المللی پول را بر هم بزنیم، گفت: شبکه بانک صادرات ایران در سال ٩٧ عملکرد مناسبی داشت به نحوی که میزان مطالبت غیر جاری کمتر از یک درصد رشد داشت و ضمن افت بهای تمام شده پول، با رشد ٣١ درصدی صدور ضمانت‌نامه‌ها روبرو بوده‌ایم.

رضا صدیق خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه عملیاتی سال ٩٨ بانک، انتظار می‌رود سهم بانک صادرات از بازار تا حدود ٩ درصد افزایش یابد و منابع ارزان قیمت تا ٣٠ درصد افزایش داشته باشد. 

عضو هیئت‌مدیره بانک صادرات ایران کاهش ٣٠ درصدی مطالبات بانک را از دیگر اهداف این بانک در سال جاری عنوان و  اظهار کرد: افزایش ٤٠ درصدی در عملکرد بانکداری الکترونیک از جمله اهدافی است که در سال ٩٨ دنبال می‌شود.

صدیق گفت: در سال جاری ١٤ واحد بانک متولی انجام ١٧٥ اقدام کلیدی و عملیاتی هستند تا اهداف بانک برای حمایت از بخش‌های تولیدی کشور با سرعت بیشتری پیگیری شود.

یک عضو دیگر هیئت‌مدیره بانک صادرات ایران نیز در این همایش ریسک تسهیلات پرداختی را در مقدمه مورد توجه قرار داد و گفت: توجه به ریسک در زمان پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی ضرورت دارد تا از مشکلات بعدی در زمان بازپرداخت جلوگیری شود.

ارسلان فتحی‌پور وصول مطالبات، ترویج بانکداری الکترونیک و تقویت بانکداری شرکتی را خاطرنشان کرد و گفت: بانک صادرات ایران در اقتصاد کشور جایگاه مهمی دارد و باید برای ارتقای آن تلاش شود. 

وی توجه مستمر به تولید صادرات محور و پرهیز از سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های ناکارآمد را یادآور شد و تاکید کرد: تحقق شعار سال نیازمند حمایت هوشمندانه از تولید و کاهش هزینه‌های آن است.

رئیس اسبق کمیسیون اقتصادی مجلس افزایش سرمایه بانک، رشد ٥٠ درصدی منابع ارزان قیمت، کاهش بهای تمام شده پول و پرهیز از دامن زدن به مسابقه سپرده‌های گران را از جمله نتایج عملکرد بانک صادرات ایران  در یک سال اخیر عنوان کرد.
https://akhbarbank.com/vdcbwab0.rhbzzpiuur.html
تازه ترین اخبار