۰
چهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۲۵

بورس تغییر رویه داد

علیرغم رشد فزاینده قیمت‌ها در بورس اوراق بهادار تهران، امروز بسیاری از سهم‌ها با کاهش قیمت روبرو شد و نماگر اصلی تراز ۲۰۰ هزار واحدی را ترک کرد.
به گزارش اخباربانك به نقل از ايسنا، با شروع روزهای کاری سال ۱۳۹۸ قیمت‌ها در بورس تهران روند صعودی را دنبال کرد و روز به روز نماگر اصلی بازار با رشد قیمت مواجه شد. تاکنون فقط یک روز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی با روند کاهشی مواجه شده بود؛ به طوری که تا روز گذشته شاخص‌های بازار سرمایه توانستند بارها کانال شکنی کنند.

در مهرماه سال گذشته بود که شاخص کل بازده نقدی و قیمتی متأثر از افزایش قیمت ارزهای خارجی همگام با قیمت این ارزها با رشد فزاینده‌ای مواجه شد و در نهایت توانست کانال ۱۹۵ هزار واحدی را برای اولین‌بار در طول تاریخ بورس بشکند، اما در روزهای گذشته رکورد این شاخص بار دیگر پشت سر گذاشته شد و نماگر اصلی توانست از کانال ۲۰۰ هزار واحدی نیز عبور کند.

اما امروز قیمت‌ها در بازار سهام رو به افت گذاشتند و شاخص کل با ۱۹۷۲ واحد کاهش روبرو شد؛ به طوری که این شاخص بار دیگر کانال ۲۰۰ هزار واحدی را ترک کرد و تا رقم ۱۹۹ هزار و ۹۱۸ واحدی پایین آمد. شاخص کل هم وزن نیز با ۲۶۴ واحد کاهش با رقم ۳۹ هزار و ۴۷۰ واحدی پایین آمد.

همچنین شاخص بازار آزاد شناور با ۲۴۴۰ واحد افت مواجه شد و به رقم ۲۲۵ هزار و ۷۵۱ واحدی رسید. شاخص‌های بازار اول و دوم نیز هر کدام به ترتیب ۱۵۵۹ و ۳۴۲۴ واحد افت کردند.

اما در حالی که بیشتر سهم‌هایی که در روزهای گذشته به افزایش شاخص دامن زدند امروز روند نزولی به خود گرفته‌اند. گل‌گهر بار دیگر توانست در صدر نمادهای تأثیرگذار در شاخص قرار گیرد و ۲۲۲ واحد به تقویت شاخص کمک کند.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس و گسترش نفت و گاز پارسیان نیز هر کدام ۱۰۲ و ۳۸ واحد در رشد شاخص مؤثر بودند، اما معدنی و صنعتی چادرملو به تنهایی ۱۸۹ واحد تأثیر کاهنده روی شاخص کل داشت. پس از این نماد گروه مپنا، سرمایه گذاری نفت، گاز و سرمایه گذاری تأمین و فولاد مبارکه اصفهان بیشترین تأثیر را روی شاخص بازار سرمایه داشتند.

امروز در گروه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری بیشتر سهم‌ها با روند نزولی قیمت و صف فروش مواجه شدند. در این گروه ۲.۵ میلیارد سهم و اوراق مالی به ارزش حدود ۱۵۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان معامله شد و یکی از گروه‌های پر معامله امروز را رقم زد.

اما در گروه سیمان، آهک و گچ روند قیمت بیشتر سهم‌ها رو به افزایش بود و ارزش و حجم معاملات این گروه نسبت به روز گذشته رشد کرد. قندی‌هایی که در دو روز گذشته مخالف جریان بازار با کاهش قیمت مواجه شدند امروز نیز روند کاهشی خود را ادامه دادند.

ارزش معاملات گروه خودرو امروز به ۱۰۷ میلیارد سهم و اوراق مالی رسید و حجم معاملات تا رقم ۷۷۸ میلیون سهم و اوراق مالی بالا رفت. بیشتر سهم‌های این گروه امروز کمتر از سه درصد نوسان قیمت را تجربه کردند.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۱,۱۸۸ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات تا عدد ۶.۹ میلیارد سهم و اوراق مالی بالا رفت.

اما در فرابورس ایران نیز روند نسبتاً شدید افت آیفکس نیز ادامه یافت و این شاخص با ۴۳ واحد افت تا تراز ۲۴۱۴ واحدی پایین آمد. ارزش معاملات فرابورس ایران تا رقم ۷۲۵ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات رقم ۱.۲ میلیارد سهم و اوراق مالی را تجربه کرد.
https://akhbarbank.com/vdcjmxem.uqeaazsffu.html
تازه ترین اخبار