۰
چهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۹

احتمال سهمیه‌بندی بنزین وجود دارد

مدیر پیشین سامانه هوشمند سوخت با اشاره به وضعیت اقتصادی مردم، اظهار کرد: شاید در شرایط فعلی تغییر نرخ بنزین فشار زیادی به مردم وارد کند اما دولت می‌تواند با توجه به مصرف بی‌رویه و تحریم‌ها، با ارائه متممی اجازه آن را از مجلس اخذ کند.
به گزارش اخباربانك، عبدالرضا امینی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تصویب بودجه سال جاری در مجلس اظهار کرد: به نظر من با توجه به این‌که بودجه سال ۱۳۹۸، ابلاغ و تصویب شده و در آن از افزایش نرخ بنزین حرفی به میان نیامده است، بعید به نظر می‌رسد تغییری در نرخ بنزین صورت گیرد.

وی افزود: از سوی دیگر با توجه به فشارهایی که در حال حاضر مردم متحمل می‌شوند، باز هم بعید می‌دانم تصمیمی درباره تغییر نرخ بنزین اخذ شود. البته باید توجه داشت مصرف بنزین در ایران به شدت افزایش یافته است و حتی اتفاقات اخیر و وقوع سیلاب در استان‌های مختلف، سفرهای غیراضطراری مردم را کاهش نداد و این موضوع باید بررسی شود.

مدیر پیشین سامانه هوشمند سوخت با بیان این‌که دولت می‌تواند با ارائه لایحه متمم به مجلس، تصمیم جدیدی درباره نرخ بنزین یا دو نرخی شدن و سهمیه‌بندی این فرآورده نفتی بگیرد، گفت: با توجه به شرایط فعلی و تورم، احتمال آن کم است، اما از سوی دیگر باید توجه داشت تحریم‌ها روز به روز وسیع‌تر می‌شود و این موضوع شاید بتواند موانعی را برای تأمین فراورده‌های نفتی ایجاد کند و برای احتیاط و جلوگیری از مشکلات احتمالی می‌توان از سهمیه‌بندی بنزین استفاده کرد.

امینی در پایان تاکید کرد که به عقیده وی از آنجا که مصرف بنزین بالاست، این موضوع می‌تواند بهانه‌ای باشد که دولت متممی به مجلس برده و مصوبه لازم را بگیرد.
https://akhbarbank.com/vdcf0jdv.w6deeagiiw.html
تازه ترین اخبار