۰
۱
چهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۲۵
همانند سال گذشته؛

خبری از پرداخت تسهیلات ازدواج در برخی بانک‌ها نیست

با وجود گذشت حدود یک ماه از سال جدید، خبری از پرداخت تسهیلات ازدواج در برخی بانک‌ها و موسسات اعتباری نیست.
خبری از پرداخت تسهیلات ازدواج در برخی بانک‌ها نیست
به گزارش خبرنگار اخباربانک، اوایل سال جاری بود که بانک مرکزی در ابلاغیه‌ای به کلیه بانک ها و موسسات اعتباری از آنها درخواست کرد پرداخت تسهیلات ازدواج را در اولویت قرار دهند.

بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی هر یک از زوجین در سال ۹۸ می توانند مبلغ ۳۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه ازدواج دریافت کنند.

این مبلغ برای فرزندان ایثارگران جانبازان و خانواده شهدا دو برابر تعیین شده و هر یک از زوجین می توانند ۶۰ میلیون تومان تسهیلات ازدواج را دریافت کنند.

این در حالی است که بانک ها و موسسات اعتباری مبلغ ۱۵ میلیونی که در سال گذشته مقرر بود برای هر یک از زوجین در قالب تسهیلات ازدواج پرداخت کنند را به طور کامل انجام ندادند.

حال در سال ۹۸ که افزایش صد درصدی در پرداخت تسهیلات ازدواج مقرر شده است نظارت کامل در خصوص مشارکت همه بانک‌ها و موسسات ضروری به نظر می‌رسد.

چند بانک و موسسه اعتباری که در سال‌های گذشته نیز مشارکتی در پرداخت تسهیلات ازدواج نداشتند در سال ۹۸ نیز رغبت چندانی برای این کار نداشته و در فروردین ماه کمکی به کم کردن صف وام ازدواج ندارند.

البته بانک مرکزی در ابتدای سال در بخشنامه خود برای بانک‌ها و موسسات اعتباری، محکم‌تر از سال‌های قبل از بانکها خواست که در طرح وام ازدواج مشارکت نمایند.

در سال جدید هنوز بانک مرکزی آماری در خصوص میزان پرداخت تسهیلات ازدواج و نیز میزان مشارکت بانک ها و موسسات اعتباری ارائه نکرده است.
 
https://akhbarbank.com/vdcjaxem.uqeamzsffu.html
مشاهده نظر مخاطبان
محمد
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا بانک مسکن از 19فروردین داره پرداخت میکنه
تازه ترین اخبار