۰
سه شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۱

ترمز بورس کشیده شد

هر چند که امروز شاخص کل بورس با رشد مواجه شد اما بیشتر سهم‌های بزرگ به این رشد دامن زدند و سهم‌های کوچک همچون قندی‌ها و حتی سیمانی‌ها با بازار همراهی نکردند و باعث شدند که شاخص هم وزن کاهش یابد.
به گزارش اخباربانك به نقل از ایسنا، امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۸۴ واحد رشد کرد و به رقم ۲۰۱ هزار و ۸۹۰ واحدی رسید، اما شاخص کل هم وزن با افت ۲۴۹ واحد روبرو شد و تا رقم ۳۹ هزار و ۷۳۰ پایین رفت.

از ابتدای سال ۱۳۹۵ تاکنون تنها در یک روز کاری نماگر اصلی بورس روند کاهشی را تجربه کرده در دیگر روزها با رشد قیمت‌ها در بورس شاخص کل بارها رکوردشکنی کرده و توانسته حتی از سقف تاریخی سال گذشته نیز عبور کند. روز گذشته نیز برای اولین بار در تاریخ بورس شاخص توانست نه تنها از کانال ۲۰۰ هزار واحدی عبور کند بلکه وارد تراز ۲۰۲ هزار واحدی شد.

اما امروز وضعیت مقداری متفاوت است هرچند که از ابتدای باز شدن معاملات شاخص کل روند تقریباً صعودی را در پیش گرفت، اما از ساعت ۱۱:۳۰ به بعد این شاخص با افت مواجه شد و در نهایت در تراز ۲۰۱ هزار و ۸۹۰ واحدی ایستاد.
در عین حال شاخص آزاد شناور همچون شاخص کل هم‌وزن کاهش یافت و در نهایت با ۴۴۰ واحد افت در تراز ۲۲۸ هزار و ۱۰ واحدی نشست.

اما شاخص بازار اول ۴۶۸ واحد رشد کرد و به رقم ۱۵۱ هزار و ۶۴۴ واحدی رسید. در این میان شاخص بازار دوم با ۱۷۴۲ واحد افت تا رقم ۳۸۸ هزار و ۲۸۷ پایین رفت.

امروز بار دیگر دوقلوهای معدنی گل‌گهر و چادرملو نقش پررنگی در تقویت شاخص‌های بازار سرمایه داشتند؛ به طوری که گل‌گهر به تنهایی ۳۹۳ واحد و چادرملو ۲۵۱ واحد به رشد شاخص‌های بازار کمک کردند.

همچنین گروه مدیریت سرمایه گذاری امید نیز ۳۰۶ واحد به در رشد شاخص تأثیرگذار بود. اما در عین حال ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت اصفهان و فولاد مبارکه هر کدام به ترتیب ۱۹۹، ۱۲۴ و ۱۵۰ واحد تأثیر کاهنده روی شاخص‌های بازار سرمایه داشتند.

امروز در گروه فلزات اساسی بسیاری از سهم‌ها روند کاهشی در قیمت سهام را در پیش گرفتند. در این گروه ۱۸۰ میلیون سهم به ارزش ۷۸ میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت.

بانکی‌ها امروز ارزش معاملات بالایی را رقم زدند به طوری که در این گروه شاهد حجم معاملات ۵.۲ میلیارد سهم و اوراق مالی به ارزش ۶۰۶ میلیارد تومان بودیم اما در گروه استخراج کانه‌های فلزی هرچند که بسیاری از سهم‌ها با کاهش قیمت مواجه شدند، اما شاخص‌سازهای چادرملو، گل‌گهر و توسعه معادن و فلزات بیش از چهار درصد رشد قیمت را تجربه کردند و در مقاطعی با صف خرید روبرو شدند.

بیشتر سهم‌ها در گروه نفتی نیز کاهش قیمت را تجربه کردند و حجم معاملات این گروه به ۴۲ میلیون تومان و اوراق مالی رسید. همچنین ارزش معاملات رقم ۴۴ میلیارد تومان را تجربه کرد.

اما سهم‌های کوچک همچون قندی‌ها امروز همچون روز گذشته با کاهش قیمت سهام روبرو شدند. سیمانی‌ها هم در بسیاری از سهم‌ها با کاهش قیمت مواجه بودند.

امروز بیش از نیمی از خودرویی‌ها نیز کاهش قیمت داشنتد. در این گروه ۵۸۹ میلیون سهم به ارزش ۹۵ میلیارد تومان داد و ستد شد.

ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۱,۸۷۵ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن به ۱۲ میلیارد سهم و اوراق مالی بود.

آیفکس نیز امروز با ۳۸ واحد کاهش رشد بیش از ۴۰ واحدی روز گذشته را جبران کرد و به رقم ۲۴۵۷ رسید. ارزش معاملات فرابورسایران به رقم ۶۰۱ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات این بازار به رقم ۱.۲ میلیارد سهم و اوراق مالی دست یافت.
https://akhbarbank.com/vdccx0qe.2bqme8laa2.html
تازه ترین اخبار