کاندیداتوری ایرج ندیمی بر سندیکای بیمه گران و پرشی دوباره به پارلمان!

27 فروردين 1398 ساعت 10:21

از انجا که گويا ابوذر ندیمی در برنامه های آتی اش ، رجعت دوباره به مجلس شورای اسلامی را هدف گذاری کرده ، گویا سندیکای بیمه گران می تواند جایگاه آرام و بی سروصدائی برای آمادگی وی جهت حضور دوباره در پارلمان باشد تا بار دیگر مجلس نشینی در کارنامه کاری وی ثبت شود.


به گزارش اخباربانك، در حالیکه اواخر اسفند سال 97 و همزمان با پایان دوره دو ساله دبیرکلی علیپور انتقاداتی بر سکوت و انفعال موجود در سندیکا مطرح گردید مبنی بر اینکه چرا کاندیداهای دبیر کلی با ارایه برنامه های پیشنهادی اعلام امادگی نمی کنند؛ اما در نهایت برگزاری انتخابات سندیکا برای دوره جدید به سال 98 موکول شد .

اگرچه سیل ویرانگر فروردین ماه ، شرکتهای بیمه را در شوک پرداخت خسارت فرو برده؛ اما به نظر می رسد برخی افراد از خارج صنعت بیمه جهت دبیر کلی سندیکا شرایط را مهیا دیده اند.

طی روزهای اخیر از طریق برخی رسانه ها نام ابوذر ندیمی ، نماینده پیشین مجلس جهت نامزدی برای دبیرکلی سندیکا مطرح می شود.

از انجا که گویا ابوذر ندیمی در برنامه های آتی اش ، رجعت دوباره  به مجلس شورای اسلامی را هدف گذاری کرده ، گویا سندیکای بیمه گران می تواند جایگاه  آرام و بی سروصدائی برای آمادگی وی جهت حضور دوباره در پارلمان باشد تا بار دیگر مجلس نشینی در کارنامه کاری وی ثبت شود.

سندیکای بیمه گران ایران در دوران تاجگردون نیز دبیر کلی پارلمانی  را تجربه کرد که به زعم بسیاری در عین کاستی هایی که وجود داشت اما تجارب نسبتا قابل قبولی برای صنعت بیمه رقم زد.

اگر چه به زعم برخی اقدامات مثبتی که تاجگردون در کسوت دبیر کلی سندیکا به انجام رساند، همواره از سوی برخی خبرگان صنعت این انتقاد وارد بوده که چرا از ظرفیتهای افراد داخلی صنعت استفاده نمی شود.

پیش بینی می شود، ابوذر ندیمی  تلاش دارد با استفاده از  خوش نامی تاجگردون در صنعت بیمه دبیر کلی بر سندیکا را هدف گذاری کند تا در نهایت به هدف غایی که همان نمایندگی دوباره مجلس است نایل شود .

ضمن اینکه به نظر نمی رسد کار ندیمی جهت دبیر کلی بر سندیکای بیمه گران در برهه فعلی چندان هم راحت باشد چرا که طی سالهای اخیر انتقادات بر انفعال سندیکا بالا گرفته و نهایتا ضرورت تغییرات اساسی در شاکله سندیکا مورد توقع منتقدان است، در این راستا به نظر می رسد اگر ابوذر ندیمی ، دبیر کلی بر سندیکا را به عنوان فرصتی طلائی برای جهش به سمت مجلس نشانه گرفته ، باید اگاه باشد که سندیکا در شرایط فعلی نیازمند اصلاحات ساختاری و اساسی است و نیازمند افرادی است که وقت و انرژی کافی در این زمینه صرف کنند نه اینکه سندیکا سکویی برای پرتاب باشد.

به نظر می رسد ، ابوذر ندیمی برای فتح کرسی دبیر کلی سندیکا باید برنامه جامع و متفاوتی برای ایجاد اصلاحات ساختاری ارایه دهد که باید دید آیا ظرفیت بازافرینی و بازسازی سندیکا در برنامه های وی موجود است یا خیر؟

گفتنی است این روزها افراد دیگری نیز از داخل صنعت بیمه جهت دبیر کلی بر سندیکا اعلام آمادگی کرده اند از جمله سهامیان مقدم ، مدیر عامل پیشین بیمه ایران

ریسک نیوز پیش ازین در سلسله گزارشهای ضرورت بازسازی وباز آفرینی سندیکا را مورد بررسی قرار داده است که در لینکهای زیر قابل مشاهده است.

ندیمی در میان اصلاح طلبان و اصولگرایان
در دورهٔ هفتم وی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بود. او در دوره نمایندگی به عنوان یک نماینده اصلاح‌طلب و منتقد دولت شناخته می‌شد. او به دلایلی در آستانه انتخابات مجلس هشتم رد صلاحیت شد؛ اقدامی که سبب شد ندیمی در نطق پیش از دستور خود بگوید که با وجود چند برادر شهید و سابقه جانبازی چطور باید ثابت کند به نظام و انقلاب التزام دارد؟ پس از این او به جرگه اصولگرایان پیوست و پس از مجلس هفتم در دولت احمدی‌نژاد به معاونت حقوقی و امور پارلمانی وزارت صنایع رسید.

ابوذر ندیمی در مجلس نهم عضو هیئت ریسه فراکسیون رهروان ولایت و رئیس فراکسیون تعاون، عضو هیئت رئیسه فراکسیون ورزش / فرهنگ، هنر و رسانه / مدیریت شهری و روستایی و … بود. او همچنین به عنوان عضو کمیسیون تلفیق بودجهٔ سال‌های ۹۲، ۹۳ و ۹۴ کشور و ریاست فراکسیون گردشگری و صنایع دستی نیز انتخاب گردید.
منبع: ريسك نيوز


کد مطلب: 67450

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/67450/کاندیداتوری-ایرج-ندیمی-سندیکای-بیمه-گران-پرشی-دوباره-پارلمان

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com