۰
دوشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۹

بزرگ‌ترین و لوکس‌ترین شاسی‌بلند BMW

بزرگ‌ترین و لوکس‌ترین شاسی‌بلند BMW
در ایالات متحده آمریکا خودروهای بزرگ به محبوبیت بزرگی دست پیدا کرده‌اند. در این کشور بنزین با قیمت ارزانی در اختیار افراد قرار می‌گیرد و جاده‌ها بزرگ هستند. در این میان شهروندان برای نمایش موفقیت خود به دنبال تصاحب خودروهای کراس‌اوور بزرگ و لوکس هستند. بی‌ام‌و یکی از مطرح‌ترین خودروسازان در جهان بوده که کراس‌اوورهای زیادی را در بازار به فروش می‌رساند.
نخستین تجربه رانندگی با بزرگ ترین شاسی بلند ب ام و X7
بی‌ام‌و X1، بی‌ام‌و X2، بی‌ام‌و X3، بی‌ام‌و X4، بی‌ام‌و X5 و بی‌ام‌و X6 این محصولات را تشکیل می‌دهند. در حالی که نسل جدید بی‌ام‌و X5 به سه ردیف صندلی مجهز شده، در استانداردهای آمریکایی کوچک به نظر می‌رسد. لازم به ذکر است؛ این محصول در کشورهای اروپایی یک خودروی بزرگ محسوب می‌شود.
در صورتی که یک شرکت خواهان تولید یک خودروی SUV واقعی برای ایالات متحده آمریکا باشد، باید یک خودروی بزرگ را طراحی کند. بی‌ام‌و چند ماه پیش برای دستیابی به این هدف، از خودروی X7 رونمایی کرد. در حالی که بی‌ام‌و X7 شبیه به نسخه بزرگتر بی‌ام‌و X5 است، از اهمیت بسیار بالایی برای سازنده خود برخوردار است. این خودرو باید با کادیلاک اسکالید، مرسدس بنز کلاس GLS و حتی خودروهای رنجروور در بازار رقابت کند. بی‌ام‌و X7 در ایالات متحده آمریکا به تولید می‌رسد، بنابراین آن را می‌توان یک خودروی هیبریدی آلمانی – آمریکایی نامید. در ادامه اولین تجربه رانندگی با این خودروی غول پیکر و لوکس را مشاهده می‌کنید.
طراحی ظاهری
نخستین تجربه رانندگی با بزرگ ترین شاسی بلند ب ام و X7
بی‌ام‌و X7 شباهت زیادی به X5 دارد. در حقیقت می‌توان آن را نسخه بزرگتر بی‌ام‌و X5 دانست. نمی‌توان از این موضوع گلایه کرد چرا که نسل جدید بی‌ام‌و X5 و X7 از طراحی جذابی بهره می‌برند. خودروی X7 بزرگترین محصول تولیدی بی‌ام‎و تا به امروز محسوب می‌شود. طول این خودرو به 5163 میلی‌متر، عرض آن به 1999 میلی‌متر و ارتفاع آن به 1806 میلی‌متر می‌رسد. فاصله دو محور چرخ‌های این خودرو برابر با 3103 میلی‌متر است.
نخستین تجربه رانندگی با بزرگ ترین شاسی بلند ب ام و X7
این خودرو به صورت استاندارد از رینگ‌های 21 اینچی بهره می‌برد که البته خریدار می‌تواند با پرداخت هزینه اضافه، آن را با رینگ‌های 22 اینچی سفارش دهد. مدل‌های مجهز به موتور 8 سیلندر دارای چراغ‌های لیزری بی‌ام‌و با رنگ آبی هستند. یکی از مواردی که در این خودرو می‌تواند برای افراد آزاردهنده باشد، اندازه بزرگ جلوپنجره آن است. جلوپنجره این خودرو و همچنین نسخه فیس‌لیفت بی‌ام‌و سری 7 در مقایسه با محصولات قدیمی‌تر بی‌ام‌و ابعاد بزرگتری دارد. به نظر ما، افزایش ابعاد جلوپنجره این خودرو طبیعی است، چرا که بی‌ام‌و X7 ابعاد بسیار بزرگی دارد. در حقیقت استفاده از جلوپنجره کوچک‌تر مانند محصولات قدیمی‌تر این برند، ظاهر نامناسبی برای آن به همراه داشت.
موتور و عملکرد
در حالی که در رابطه با ابعاد بزرگ جلوپنجره انتقادهایی به بی‌ام‌و وارد شده است، در رابطه با موتورهای مورد استفاده در این خودروی غول پیکر نمی‌توان خرده‌ای به بی‌ام‌و گرفت. این خودرو با دو موتور متفاوت در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. در هر دو نمونه، قدرت تولیدی موتور توسط یکی از بهترین گیربکس‌های 8 سرعته اتوماتیک در صنعت خودرو، به چهار چرخ این خودرو منتقل می‌شود. تمام تریم‌های این خودرو به صورت استاندارد از سیستم چهار چرخ محرک بهره می‌برند. مدل پایه این خودرو، xDrive40i به یک موتور 3.0 لیتری 6 سیلندر مجهز شده که همراه با توربوشارژر دوقلو قادر به تولید 335 اسب بخار قدرت و 447 نیوتون متر گشتاور است. این مدل در شهر، جاده و به صورت ترکیبی مصرف سوختی برابر با 11.76، 9.4 و 10.7 لیتر در هر صد کیلومتر رانندگی دارد.
نخستین تجربه رانندگی با بزرگ ترین شاسی بلند ب ام و X7
مدل بعدی، xDrive50i است. این خودرو به یک موتور 8 سیلندر 4.4 لیتری با توربوشارژر دوقلو مجهز شده که قدرتی برابر با 456 اسب بخار و گشتاوری برابر با 650 نیوتون متر را در اختیار راننده قرار می‌دهد. این نمونه از بی‌ام‌و X7 در مقایسه با نمونه قبلی، به سوخت بسیار بیشتری نیاز دارد. این نسخه برای هر 100 کیلومتر رانندگی در شهر، جاده و به صورت ترکیبی به 15.7، 11.2 و 13.8 لیتر بنزین نیاز دارد. در حالی که این نمونه مصرف سوخت بیشتری دارد، خریدار به لذت رانندگی بیشتری دست پیدا می‌کند.
دلیل اصلی انتخاب موتور 8 سیلندر به‌جای موتور 6 سیلندر، شتاب بالاتر و صدای تولیدی بیشتر است. بی‌ام‌و X7 یک خودروی شاسی بلند سنگین وزن است. این خودرو در نمونه مجهز به موتور 6 سیلندر وزنی برابر با 3170 کیلوگرم و در مدل مجهز به موتور 8 سیلندر وزنی برابر با 3290 کیلوگرم دارد. سرعت این مدل‌ها به ترتیب در مدت زمان 5.8 و 5.2 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد که کاملا مناسب است. یکی از نکات جالب در رابطه با نمونه‌های مختلف این خودروها مربوط به سیستم کنترل شروع حرکت است.
استفاده از سیستم Launch Control برای این خودرو عجیب به نظر می‌رسد. در حالی که این سیستم در نمونه 8 سیلندر عملکرد تاثیرگذاری دارد، نمی‌توان حضور آن را ضروری دانست. موتور 6 سیلندر مورد استفاده در بی‌ام‌و X7 عملکرد مناسبی دارد؛ با این حال صدای تولیدی موتور 8 سیلندر آن متعلق به خودروهای سری M است. این صدا در صورتی که در ردیف سوم نشسته باشید، برای شما بسیار لذت‌بخش خواهد بود!
طراحی داخلی
نخستین تجربه رانندگی با بزرگ ترین شاسی بلند ب ام و X7
در صورتی که داخل نسل جدید بی‌ام‌و X5 نشسته باشید، بی‌ام‌و X7 برای شما یک خودروی آشنا خواهد بود. تمام مواد مورد استفاده در بی‌ام‌و X7 کیفیت بسیار بالایی دارند. این شرکت آلمانی برای لوکس‌ترین خودروی شاسی بلند خود امکانات مفید زیادی در نظر گرفته است. از میان این امکانات می‌توان به سیستم سردکن و گرمکن برای محفظه‌های نگهداری لیوان، سیستم تهویه مطبوع 5 منطقه‌ای و بالش‌های سفارشی برای نسل دوم صندلی‌ها اشاره کرد. بالش‌‌های مورد استفاده در این خودرو بسیار آرامش بخش هستند.
بی‌ام‌و تجهیزات سفارشی زیادی را برای کابین این خودروی لوکس در نظر گرفته است. برای مثال کنترلر iDrive را خریدار می‌تواند با پرداخت 650 دلار هزینه بیشتر، با کریستال سوارسکی جایگزین کند. کیفیت بالا و طراحی جذاب باعث می‌شود به شما پیشنهاد کنیم آن را سفارش دهید. یکی دیگر از تجهیزات سفارشی کابین، مونروف Panoramic Sky Lounge LED است. این سقف از چراغ بهره می‌برد که فضای جذابی را برای سرنشینان و راننده فراهم می‌کند. سیستم بی‌ام‌و iDrive یکی از بهترین‌ها در صنعت خودرو محسوب می‌شود. این سیستم از فرمان صوتی و همچنین ژست‌های حرکتی پشتیبانی می‌کند که در گذشته شاهد حضور آن‌ها در دیگر محصولات این برند آلمانی بودیم.
نخستین تجربه رانندگی با بزرگ ترین شاسی بلند ب ام و X7
صندلی‌های جلوی این خودرو از ماساژور بهره می‌برند که لذت بالایی برای راننده و سرنشین کناری او به همراه دارد. صندلی‌های ردیف دوم نیز بسیار مناسب هستند. برای هر یک از سرنشینان عقب یک نمایشگر در نظر گرفته شده که از آن برای تنظیم رادیو، انتخاب مقصد و اجرای فایل‌های مولتی مدیا متنوع می‌توان استفاده کرد. این خودرو به صورت سفارشی مجهز به سیستم صوتی Bowers & Wilkins Diamond Surround به فروش می‌رسد. این سیستم صوتی قیمتی برابر با 3400 دلار دارد. برای این سیستم صوتی 20 بلندگو در نظر گرفته شده که قدرت خروجی برابر با 1500 وات دارد!
ردیف دوم صندلی‌های این خودرو را می‌توان در دو شکل متفاوت سفارش داد. خریدار می‌تواند این محصول را با دو صندلی جداگانه برای ردیف دوم تصاحب کند. در این نمونه، سرنشینان به فضایی برای نگهداری تجهیزات خود و همچنین پورت‌های USB Type-C دسترسی پیدا می‌کنند. در صورتی که خواهان حمل افرادی زیادی باشید، با سیستم کاملا الکترونیکی تنظیم ردیف دوم صندلی‌ها، می‌توانید به راحتی از ردیف سوم صندلی‌ها استفاده کنید.
فضای حمل بار
نخستین تجربه رانندگی با بزرگ ترین شاسی بلند ب ام و X7
بی‌ام‌و X7 برای سرنشینان عقب فضای پای زیادی در نظر گرفته است. فضای پای سرنشیان ردیف سوم برابر با 84.5 سانتی‌متر است. در حالی که ردیف سوم بی‌ام‌و X5 برای سرنشینان بزرگسال مناسب نیست، بی‌ام‌و X7 فضای پای کافی برای این سرنشینان دارد. راننده در صورت عدم نیاز، می‌تواند ردیف دوم و سوم صندلی‌ها را خوابانده و به فضای زیادی دسترسی پیدا کند. در این حالت فضای بار بی‌ام‌و X7 برابر با 2560 لیتر است. در صورت استفاده از صندلی‌های ردیف سوم، فضای حمل بار به 1376 لیتر کاهش پیدا می‌کند. خودروهای SUV کمی در بازار فضای پای مناسبی برای سرنشینان ردیف سوم در نظر می‌گیرند که بی‌ام‌و X7 یکی از آن‌هاست.
کیفیت رانندگی
شاید برایتان جالب باشد که بدانید بی‌ام‌و X7 تجربه رانندگی مانند نسخه بزرگتر بی‌ام‌و X5 ندارد. در حقیقت تجربه رانندگی این خودرو در مقایسه با برادر کوچکتر آن کاملا متفاوت است. این خودرو در مقایسه با برادر خود ابعاد بسیار بزرگتری دارد؛ با این حال به علت استفاده از موتورهای کاملا مناسب، با فشردن پدال گاز ابعاد این خودرو برای شما کاهش پیدا می‌کند! فرمان حس بسیار خوبی را به راننده منتقل می‌کند که باعث افزایش دوچندان لذت رانندگی با آن می‌شود.
نخستین تجربه رانندگی با بزرگ ترین شاسی بلند ب ام و X7
تغییر حالت‌های رانندگی، تغییرات زیادی را در خودرو ایجاد می‌کند. این خودرو دارای حالت‌های رانندگی مختلفی مانند Eco Pro و اسپرت است که عملکرد کاملا متفاوتی را از خود نشان می‌دهند. موتورهای مورد استفاده در این خودرو عملکرد بسیار مناسبی دارند و قدرت کافی را برای حرکت این خودرو در اختیار راننده قرار می‌دهند؛ با این حال صدای تولیدی موتور نمونه مجهز به موتور 8 سیلندر لذت‌بخش‌تر است.
در صورتی که راننده، این خودرو را با رینگ‌های 22 اینچی نیز سفارش دهد، با عملکرد بسیار مناسب سیستم استاندارد کنترل دینامیکی دمپرها به همراه سیستم تعلیق بادی مواجه می‌شود. برای این خودرو یک حالت رانندگی آفرود در نظر گرفته شده که عملکرد کاملا مناسبی دارد. تنها ایرادی که می‌توان به این حالت وارد کرد، صدای تولیدی لاستیک‌های این خودرو است. سیستم استارت – استاپ موتور بی‌ام‌و X7 بهترین نمونه در صنعت خودرو نیست؛ با این حال عملکرد آن در نمونه هیبریدی بهبود پیدا می‌کند. در حالت کلی کیفیت رانندگی خودرو با توجه به وزن بالای آن، ما را کاملا شگفت‌زده کرد.
قیمت
بی‌ام‌و X7 یک خودروی اقتصادی در مقایسه با خودروهای شورلت تاهو و فورد اکسپدیشن نیست ولی قیمتی نزدیک به خودروهای رنجروور دارد. این خودرو در نمونه پایه خود، xDrive40i با قیمت پایه 73,900 دلار به فروش می‌رسد. این مدل به صورت استاندارد به سه ردیف صندلی، سیستم تعلیق بادی، سیستم کنترل تهویه مطبوع 4 منطقه‌ای، سقف پانوراما، صندلی‌های مشکی رنگ و چندین ویژگی امنیتی مجهز شده است. از ویژگی‌های امنیتی این خودرو می‌توان به سیستم شناسایی نقاط کور، سیستم هشدار خروج از خط، سیستم هشدار تصادف از عقب، سیستم هشدار تصادف از جلو و سیستم شناسایی عابر پیاده اشاره کرد.
در صورتی که خواهان تصاحب مدل مجهز به موتور 8 سیلندر این خودرو باشید، باید حساب بانکی پر پولی داشته باشید. این خودرو با قیمت پایه 92,600 دلار به فروش می‌رسد. این نمونه به صورت استاندارد از صندلی‌های چرم Vernasca، سیستم صوتی هارمن کاردن، سیستم کمکی پارک پلاس با دوربین 360 درجه، هدآپ دیسپلی و سیستم هشدار خروج از خط بهره می‌برد.
ارزش خرید
نخستین تجربه رانندگی با بزرگ ترین شاسی بلند ب ام و X7
مشکلاتی که در نسل جدید بی‌ام‌و X5 وجود داشت، هم اکنون در بی‌ام‌و X7 رفع شده است. این خودرو دارای فضای کافی برای سرنشینان ردیف سوم و آسایش بالا برای تمام سرنشینان خود است. بی‌ام‌و در نهایت توانسته یک نماینده مناسب برای رقابت با خودروهای شاسی بلند فول سایز مانند کادیلاک اسکالید، اینفینیتی QX80 و لکسوس LX570 روانه بازار کند. بی‌ام‌و با این خودرو به خوبی توانسته یک SUV مناسب برای بازار ایالات متحده آمریکا و مشتریان در این کشور تولید کند. در نهایت باید به این موضوع اشاره کرد که بی‌ام‌و X7 به عنوان یک خودروی شاسی بلند بزرگ و لوکس، ارزش خرید بسیار بالایی دارد.
https://akhbarbank.com/vdcg7t93.ak9ux4prra.html
تازه ترین اخبار