تخلف محرز یک بانک در پرداخت تسهیلات با مسدودی حساب

26 فروردين 1398 ساعت 9:54

یکی از شعب بانکهای خصوصی پرداخت تسهیلات با مسدودی حساب را در فضای مجازی و محیطی تبلیغ می کند.


به گزارش خبرنگار اخباربانک، بر اساس بخشنامه ها و دستورالعمل های بانک مرکزی پرداخت هرگونه تسهیلات در قبال مسدود کردن حساب غیر قانونی و غیر شرعی است.

این در حالی است که بسیاری از بانک‌ها و موسسات اعتباری برای پرداخت تسهیلات فوری الزاماً از مشتریان درخواست می کنند که مبلغی را برای مدت مشخصی در حساب نگه داشته و یا در هنگام تسویه وام می توانند آن مبلغ مسدودی را برداشت کنند.

مسئولان و مدیران بانک ها و موسسات اعتباری همواره به پرسنل زیر مجموعه و شعب اعلام می‌کند که نحوه بیان مسدود کردن حساب در قبال تسهیلات به گونه‌ای عنوان شود که مسدودی مبلغ فوق از محل پرداخت تسهیلات نخواهد بود.

برخی بانک ها از عنوان وثیقه نقدی به جای مسدود کردن حساب استفاده کرده و به همین جهت از مشتریان می خواهند که حتماً قبل از واریز وام مبلغی را در حساب مسدود کنند.

در این بین یکی از بانک‌های خصوصی در اقدامی جالب توجه در تبلیغات خود خبر از پرداخت تسهیلات در قبال مسدودی حساب داده است!

این بانک خصوصی در تبلیغات خود عنوان می کند که تسهیلات به پزشکان با مسدود کردن ده درصد مبلغ وام بصورت فوری و تا ۵۰۰ میلیون تومان پرداخت می کند.

بنابراین می توان گفت بر اساس قوانین موجود و شرع، تمامی تسهیلات پرداختی بر اساس این روش کاملا ربوی بوده و انتظار می رود مسئولان این بانک بیش از پیش در این خصوص به شعب خود اهمیت موضوع را گوشزد کنند.


کد مطلب: 67427

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/67427/تخلف-محرز-یک-بانک-پرداخت-تسهیلات-مسدودی-حساب

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com