افزایش ٥٠ درصدی منابع ارزان‌ قیمت بانک صادرات

24 فروردين 1398 ساعت 18:29

منابع سپرده‌ای این بانک در پایان سال ٩٧ با ٤/٢٢ درصد افزایش نسبت به اسفند ماه سال ٩٦، به یک هزار و ٥٨٨ هزار میلیارد ریال رسید که نشان از روند مثبت برنامه‌های عملیاتی این بانک در راستای تجهیز بهینه منابع، کاهش مطالبات غیرجاری و کند کردن آهنگ زیان‌دهی بانک در سال ٩٧ بوده است.


به گزارش اخباربانك به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، منابع سپرده‌ای این بانک در پایان سال ٩٧ با ٤/٢٢ درصد افزایش نسبت به اسفند ماه سال ٩٦، به یک هزار و ٥٨٨ هزار میلیارد ریال رسید که نشان از روند مثبت برنامه‌های عملیاتی این بانک در راستای تجهیز بهینه منابع، کاهش مطالبات غیرجاری و کند کردن آهنگ زیان‌دهی بانک در سال ٩٧ بوده است.

در پایان سال ٩٧ حجم منابع ارزان قیمت بانک صادرات ایران نیز با ٦٧/٤٩ درصد افزایش روبرو شد و از ٤٢٨ هزار میلیارد ریال گذشت. افزایش منابع ارزان قیمت به عنوان یکی از استراتژی‌های مهم این بانک در راستای کاهش قیمت تمام شده پول و هدایت منابع با اثرگذاری بیشتر به بخش‌های مختلف تولید و اقتصاد کشور صورت گرفته است.

بهای تمام شده پول طی سال ٩٧ در بانک صادرات ایران با ١٠ درصد کاهش مواجه شد که رعایت اصول و مقررات بانک مرکزی در خصوص رعایت نرخ سود و پرهیز از دامن زدن به مسابقه سپرده‌پذیری‌های گران از جمله عوامل تحقق این هدف بوده است.

بانک صادرات ایران در شصت و هفتمین سال فعالیت خود با داشتن دو هزار و ٤٠٠ شعبه، هشت درصد منابع و هفت درصد مصارف نظام بانکی را مدیریت می‌کند که ضمن افزایش ٢٠٣ درصدی سرمایه و استفاده از ظرفیت تبصره ٥ قانون بودجه سال٩٧، تلاش‌های موثری در جهت کاهش مطالبات غیرجاری، تعیین تکلیف بدهی به بانک مرکزی، فروش شرکت‌های غیربانکی و اموال مازاد، تعیین تکلیف مطالبات از دولت، مدیریت هزینه‌ها، بهبود ساختار سرمایه و بهینه‎سازی ترکیب منابع و مصارف به عنوان هفت مأموریت مهم بانک برای اصلاح ساختار مالی بانک در سال ٩٧ صورت گرفته که همچنان با هدف رسیدن به نتیجه مهم کاهش زیان و دستیابی به سود عملیاتی با جدیت پیگیری می‌شود


کد مطلب: 67400

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/67400/افزایش-٥٠-درصدی-منابع-ارزان-قیمت-بانک-صادرات

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com