۰
شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۰

الزام بانک‌ها به ارائه رمز دوم یک‌بار مصرف

خبرگزاری صدا و سیما: رئیس پلیس فتای پایتخت گفت: بر اساس ابلاغیه بانک مرکزی بانک‌ها از یکم خرداد موظف­ به ارایه رمز دوم یکبار مصرف هستند.

فسرهنگ کاظمی گفت: باتوجه به افزایش کلاهبرداری در فضای مجازی به ویژه درگاه‌های اینترنتی جعلی شهروندان از رمز دوم ثابت بانکی استفاده نکنند.

وی گفت: صبح امروز باند چهارنفره‌ای را ماموران پلیس فتا دستگیر کردند که این افراد با ارایه خدمات­ از جمله ماساژ در سایت دیوار اقدام به جذب مشتری می‌کردند که متقاضیان با ورود به این درگاه جعلی و واریز مبلغی پول تمام اطلاعات آن‌ها از جمله شماره کارت عابربانک، سی وی تو CV۲، رمز دوم آن‌ها را کسب و بعد از چندروزی با داشتن این اطلاعات اقدام به تخلیه پول متقاضیان می‌کردند.

سرهنگ کاظمی افزود: سردسته این باند تاکنون سه بار به عنوان کلاهبرداری در فضای مجازی به همین شیوه توسط ماموران پلیس فتا دستگیر و متاسفانه با سپردن ضمانت مجددا آزاد شده است.

وی گفت: مجرم در هربار دستگیری­ به عنوان اینکه­ بتواند رضایت شاکیان را جلب کند آزاد­ می‌شد و کلاهبرداری مجدد سعی می‌کرد پول شاکیان را فراهم کند و به آن‌ها بازگرداند که تاکنون­ ۴۰۰ میلیون تومان کلاهبرداری کرده است.

رئیس پلیس فتای پایتخت افزود: تنها راه جلوگیری از این گونه کلاهبرداری‌ها ارایه رمز یکبار مصرف است که بایستی در بانک‌ها هرچه سریعتر ارایه شود.

وی گفت: از ۳۰ بانک که در کشور وجود دارد تاکنون ۸ بانک نسبت به ارایه رمز یکبار مصرف اقدام کرده اند و مابقی نیز باید اقدام کنند در غیر این صورت هرگونه خسارت به شهروندان و مشتریان را بایستی بانک‌ها بپردازند.

سرهنگ کاظمی از مردم خواست برای خرید هرگونه کالا یا خدمت به هر درگاهی مراجعه نکنند و اگر در این مدت باقی مانده­ که بانک‌ها بایستی­ رمز یکبارمصرف را ارایه کنند مجبور به خرید اینترنتی شدند­ و به درگاه شک کردند سریعا رمز دوم خود را تغییر دهند.
https://akhbarbank.com/vdce7x8p.jh8foi9bbj.html
تازه ترین اخبار