۰
۶
جمعه ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۱

طرح مجلس برای کاهش سود تسهیلات و سپرده‌ بانکی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، از تدوین طرحی برای کاهش سود تسهیلات و سپرده‌های بانکی خبر داد و تصریح کرد: در صورتی که نرخ سود بانکی کاهش پیدا کند انقلاب عظیمی در تولید رخ می‌دهد.
طرح مجلس برای کاهش سود تسهیلات و سپرده‌ بانکی
به گزارش اخباربانك نقل از خانه ملت، محمدرضا منصوری، انتخاب شعار رونق تولید برای سال ۹۸ را فرصت مناسبی برای بهبود وضعیت واحدهای تولیدی دانست و اظهار داشت: همان‌گونه که ژاپن با حمایت از تولید داخلی اقتصاد برتر دنیا شد ایران نیز می‌تواند از طریق الگوبرداری از این کشورها به راحتی به قله‌های موفقیت دست یابد که تحقق این مهم در گرو حمایت از کالاهای داخلی باکیفیت و جلوگیری از واردات بی‌رویه است.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس، افزود: با تحقق رونق تولید از یک سو نیاز داخل تأمین شده و از سوی دیگر زمینه صادرات گسترده فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه حمایت از تولیدکنندگان داخلی، صادرات را به یکی از منابع اصلی کسب درآمد تبدیل می‌کند، اظهار کرد: با حمایت از تولیدکنندگان داخلی، جلوگیری از قاچاق، کاهش واردات، تأمین تسهیلات ارزان قیمت برای واحدهای تولیدی می‌توان زمینه رونق تولید را فراهم کرد.

تحریم فرصتی برای تقویت تولید ملی
این نماینده مردم در مجلس دهم ، با بیان اینکه تحریم می‌تواند به فرصتی برای تقویت تولید ملی تبدیل شود، خاطرنشان کرد: سود تسهیلات بانکی ۱۸ درصد، سرعت رشد تولید را کاهش می‌دهد، بنابراین باید با برنامه‌ای مدون مانند سایر کشورها از تورم جلوگیری کرده و پس از ثابت کردن نرخ ارز حجم صادرات و واردات را کنترل و مشخص کرد.

منصوری از تدوین طرحی برای کاهش سود تسهیلات و سپرده‌های بانکی خبر داد و تصریح کرد: در صورتی که نرخ سود بانکی کاهش پیدا کند انقلاب عظیمی در تولید رخ می‌دهد، در حال حاضر بانک‌ها روزانه یک هزار میلیارد تومان سود پول به مردم پرداخت می‌کنند که با طرح مذکور سود پول کاهش پیدا می‌کند، در نتیجه انگیزه مردم برای سرمایه‌گذاری در تولید و صنعت افزایش پیدا می‌کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه تسهیلات بانکی با سود ۱۸ درصد کمر تولیدکننده را شکسته است، گفت: نقدینگی در جامعه باید با اخذ تدابیر ویژه به سمت تولید سوق داده شود.
https://akhbarbank.com/vdcewx8p.jh8ffi9bbj.html
مشاهده نظر مخاطبان
حسین
Iran, Islamic Republic of
از زمان کاهش سود بدون توجه به تورم تا بحال هر روز به نقدینگی سرگردان اضافه شده و حجم نقدینگی سرگردان به سمت کارهای غیر مولد بی نهایت شده،بطور مثال،خرید و فروش ارز،طلا،و...که تورم کاذب رو در کشور بیشتر کرده.متاسفانه عدم بررسی کار کارشناسی در دستگاه ها و نهاد ها بطور ملموس قابل مشاهده،ظاهرا موارد گفته شده کاملا دستوری و تک بعدی تصمیم گیری میشه .هر استراتژی باید بشکل نقاط قوت و ضعف بررسی شود.کاملا واضح کاهش سود بانکی بدون اماده سازی بسترهای مختلف اقتصادی به هیچ وجه امکان پذیر نیست.متاسفانه تصمیم گیری سریع بدون کار کارشناسی گروهی،داره اقتصاد کشور رو بسیار متلاطم تر از قبل میکنه.کشور ما پتانسیل بسیار قوی داره این شرایط همیشه بوده ما باید تصمیم گیریمون رو درست کنیم.یا علی
محمد
Netherlands
مشکل بیش سود بانکی نیست عزیزم . بیش تحریمها است شمها هم خوب میدانید . اکر صلح بر قرار بشه . اقتصاد دو باره خوب خواهد شود .
سعیدی
Iran, Islamic Republic of
سود سپرده به عنوان بخشی از درامد خانوار با توجه به توزیع ان صرف مصرف. پس انداز سرمایه گذاری میشود .حالا با کاهش ان با توجه به تیوریهای مصرف نخست از سهم سرمایه گذاری وبعد پس انداز ودر نهایت مصرف میکاهد لذا نگاه عامیانه به کاهش سود یعنی رونق تولید منجر به رکود بیشتر به علت کاهش پس انداز وسرمایه گذاری میشود لذا پیش نهاد میشود سود تسهیلات به تناسب کاهش سود سپرده بانکی ثابت وسایر هزینه های تحمیلی بر تولید کننده مانند عوارض وبیمه ومالیات هزینه های اب وبرق و.حاملهای انرژی..تعدیل شود .هرگونه تصمیم که منجر به کاهش درامد خانوارها گردد سبب افت تابع مصرف کاهش تقاضا رکود تولید کمتر بیکاری بیشتروبه تبع ان درامدمالیاتی کمتر وکاهش درامد دولت و.. میگردد لذا علاوه بر این تاثیر یقینا کاهش نرخ سود بانکی سبب کاهش حجم سپرده های بانکی وتزریق نقدینگی به سایر بازارهای اقتصادی شده و بی ثباتی را تشدید می نماید .ساده انگاری است که خروج سپرده های بانکی را هدایت صرف به تولید تلقی نماییم.تولید مشکلات فراوانی داشته که یکی از کوچکترین انها سود تسهیلات است .قاچاق بی ثباتی سیاسی تصمیمات غیر کارشناسانه نبود فناوری نوین تولید نبود تجهیزات مدرن نبود مدیریت قوانین دست وپاگیر مولفه های بیمه مالیات عوارض و...جور دیگر بایست دید
علی
Iran, Islamic Republic of
کسانی که نمی توانند مشکل را بررسی کنند قطعا راهکارهای مناسب نیز برای آن نمی یابند.نرخ بهره تابع شرایط و معادلات خاص مالی است و با طرح و کاهش دستوری عواقب آن نیز مشاهده شده است.تورم اعلامی با سود بانکی فاصله عمیقی پیدا نموده و رونق تولید و عدم آن نیز تحت شرایط اقتصادی و سیاسی و سوءمدیریت کلان و خرددرحال غوطه ورشدن است.تاکی آزمون و خطا؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
چند بار ميخواتد يه تصميم غلط اجرا كنند نره تورم باعث افزايش نرخ بهره ميشه
ناصر
Iran, Islamic Republic of
بابا دوباره به سودبانکی گیردادید.همین کاهش سودبانکی بود که قیمت دلاررا7برابرکردوتورم ایجادکرد.خواهشها دوباره اقتصادراباکاهش سودبانکی نابودنکنید.
تازه ترین اخبار