۰
جمعه ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۹

ونزوئلا ذخایر طلای خود را می‌فروشد

طبق اخبار رسیده از منابع درون دولتی رویترز، ونزوئلا هشت تن طلا را از بانک مرکزی خود به منظور افزایش میزان نقدینگی و جبران خسارات ناشی از تحریم های آمریکا خارج کرده است.
به گزارش اخباربانك؛ گزارش های تأیید نشده ای مبنی بر خروج حدود 30 تن طلا از گاوصندوق بانک مرکزی توسط دولت ونزوئلا در سال گذشته وجود دارد. دولت واشنگتن و احزاب مخالف، دولت ونزوئلا را به تلاش برای فروش ذخایر طلای ملی در خارج از کشور متهم کرده اند. همچنین ایالات متحده هر شرکتی که اقدام به خرید طلا از ونزوئلا نماید را تهدید به تحریم کرده است.

ونزوئلا برای جبران خسارت‌های ناشی از تحریم‌های آمریکا، ذخایر طلای خود را می‌فروشد

گمانه زنی های مربوط به احتمال فروش طلا توسط دولت ونزوئلا از آنجا نشأت گرفته است که دور جدید تحریم های آمریکا به شدت بخش نفتی که از منابع کلیدی درآمدهای دولت ونزوئلا بوده را هدف قرار داده است.

ذخایر طلای ونزوئلا حالا به یکی از معدود پشتوانه های پول فیزیکی این کشور تبدیل شده که با توجه به محدودیت شدید به وجود آمده در فروش نفت خام، ارزش حیاتی در زمینه واردات این کشور را دارد.

طبق گفته یکی از مقامات دولتی ونزوئلا که نخواسته نامش فاش شود، میزان ذخایر کنونی طلا در گاوصندوق بانک مرکزی، حدود 100 تن بوده که بیش از 4 میلیارد دلار ارزش دارد. این منبع معتقد است که در صورتی که دولت با سرعت کنونی به این روند ادامه دهد، تا انتهای سال جاری ذخایر طلای بانک مرکزی به کلی به اتمام برسد.
بحران اقتصادی ونزوئلا (که در 6 سال گذشته با تورم گسترده، ابرتورم و کمبود شدید کالاهای اساسی روبرو بوده است) بعد از آشفتگی های سیاسی به وجود آمده در کشور، وضعیت شدیدتری یافته است.

در ژانویه 2019، خوان گوایدو رهبر مخالفان دولتی در ونزوئلا خود را به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور معرفی کرده و ایالات متحده آمریکا متحدانش وی را به عنوان رئیس جمهور به رسمیت شناخته اند.

گوایدو با حمایت های آمریکا خواستار اجبار رئیس جمهور منتخب و قانونی ونزوئلا نیکولاس مادورو به استعفا بوده و همچنین به دنبال مسدود کردن دارایی های برون مرزی دولت، از جمله ذخیره طلای به ارزش 1.3 میلیارد دلار در بانک انگلستان می باشد.
https://akhbarbank.com/vdcjotem.uqeamzsffu.html
تازه ترین اخبار