۱۰ روش ساده برای افزایش عمر باتری گوشی موبایل

22 فروردين 1398 ساعت 11:38


افزایش عمر باتری گوشی هوشمند را می‌توان یکی از خواسته‌های کاربران در سراسر جهان دانست. در این مقاله قصد داریم ۱۰ روش افزایش عمر باتری گوشی را آموزش دهیم.
10 روش ساده برای افزایش عمر باتری گوشی موبایل
افراد زیادی نیازمند تکنولوژی جدید برای افزایش عمر باتری گوشی تا یک روز و حتی یک هفته هستند، اما واقعیت چیزی دیگری‌ست و حتی گوشی شما نمی‌تواند یک روز هم دوام داشته باشد. در ادامه چند روش ساده جهت افزایش عمر باتری گوشی هوشمند را آموزش خواهیم داد.

۱. بررسی مقدار مصرف باتری توسط برنامه‌ها
10 روش ساده برای افزایش عمر باتری گوشی موبایل
وارد تنظیمات و سپس بخش باتری دستگاه خود شوید تا بتوانید یک لیست سازماندهی شده از برنامه‌هایی که در حال مصرف باتری هستند را مشاهده کنید؛ برنامه و مشخصات به صورت نزولی نمایش داده می‌شوند.
در صورتی که یک برنامه کاربردی بر روی گوشی دارید که از آن استفاده نمی‌کنید و در حال مصرف باتری است، می‌توانید آن را انتخاب و به طور کل حذف یا غیرفعال کنید.

۲. روشنایی را کاهش داده و روشنایی خودکار را خاموش کنید
روشن بودن صفحه نمایش می‌تواند عمر باتری را با سرعت بسیار زیادی کاهش دهد، شاید از دانستن میزان کاهش باتری توسط روشن بودن نمایشگر، شگفت‌زده شوید.

۳. فرستنده‌های رادیویی غیر ضروری را خاموش کنید
10 روش ساده برای افزایش عمر باتری گوشی موبایل
گوشی‌های هوشمند امروزی به دلیل داشتن ویژگی‌هایی همانند وای فای، GPS، بلوتوث، NFC و LTE شگفت‌انگیز هستند، اما آیا واقعا نیاز است که تمام آن‌ها در طول روز روشن باشند؟
سیستم عامل اندروید برنامه‌های مبتنی بر مکان را در پس زمینه حفظ خواهد کرد و موجب تخلیه بسیار سریع باتری خواهد شد، تنها کافی‌ست در صورت عدم نیاز، آ‌ن‌ها را خاموش کنید.

۴. برنامه‌ها را در حال اجرا در پس زمینه قرار ندهید
یکی از ویژگی‌های مهم گوشی‌های هوشمند را می‌توان توانایی اجرای بیشتر از یک برنامه به صورت همزمان دانست؛ این قابلیت می‌تواند باتری زیادی مصرف کند، زیرا هر کدام از برنامه‌ها مقداری از قدرت پردازنده را در اختیار خواهند گرفت.
کاربران می‌توانند با غیرفعال کردن برنامه‌هایی که استفاده نمی‌شوند، میزان کار CPU را کاهش داده و مصرف باتری هم به دنبال آن کاهش خواهد یافت.

۵. ویجت و تصویر زمینه متحرک غیر ضروری را حذف کنید
افراد زیادی فکر می‌کنند که ویجت‌ها و تصاویر زمینه غیرفعال هستند، اما این مسئله اشتباه بوده و باتری گوشی هوشمند را مصرف خواهند کرد؛ با حذف آن‌ها می‌توانید در مصرف باتری صرفه‌جویی کنید.

۶. غیرفعال کردن اعلان‌های غیرضروری
10 روش ساده برای افزایش عمر باتری گوشی موبایل
اینطور که پیداست، تقریبا تمام برنامه‌ها از اینترنت برای بروزرسانی، اخبار، پیام‌ها و سایر اطلاعات نظرسنجی استفاده می‌کنند.
هنگامی که برنامه‌های موردنظر مطالبی در اینترنت پیدا کنند، امکان هشدار، روشن شدن صفحه نمایش، نمایش پیام، روشن شدن چراغ LED یا همه موارد وجود دارد؛ تمام این اقدامات نیاز به باتری دارند.
احتمالا شما نمی‌خواهید اطلاعیه‌های مربوط به پیام‌های متنی یا تماس‌های از دست رفته را غیرفعال کنید، اما خاموش کردن اعلان‌های اضافه می‌تواند نقش مهمی در کاهش مصرف باتری داشته باشد.

۷. بروزرسانی سیستم و برنامه‌ها
سیستم و برنامه‌ها معمولا به صورت خودکار بروزرسانی می‌شوند تا مصرف باتری را به حداقل برسانند، بنابراین شما باید اطمینان حاصل کنید که سیستم و برنامه‌های شما همواره آپدیت باشند.

۸. همگام‌سازی خودکار را غیرفعال کنید
10 روش ساده برای افزایش عمر باتری گوشی موبایل
همگام‌سازی خودکار را در تنظیمات و بخش باتری غیرفعال کنید؛ با انجام این کار عمر باتری دستگاه خود را بلافاصله و به طور قابل توجهی افزایش خواهید داد.

۹. از حالت صرفه‌جویی در انرژی استفاده کنید
10 روش ساده برای افزایش عمر باتری گوشی موبایل
مصرف باتری در حالت Power Saving Mode به پیام کوتاه، تماس تلفنی، مرور وب و فیسبوک محدود می‌شود؛ این کار باعث خواهد شد باتری بتواند گوشی هوشمند را برای مدت زمان بیشتری در حالت آماده به کار حفظ کند.

۱۰. حذف تبلیغات ارسالی توسط برنامه‌ها
برنامه‌های زیادی به صورت رایگان عرضه می‌شوند، اما تبلیغات زیادی برای کاربران ارسال می‌کنند. نمایش تبلیغات از داده و انرژی زیادی استفاده خواهد کرد. شما می‌توانید با خرید برنامه مورد نیازتان در بلند مدت باعث حذف تبلیغات و در نهایت کاهش مصرف داده و باتری شوید. معمولا با رهایی از تبلیغات، ویژگی‌های بیشتری در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.
 


کد مطلب: 67356

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/67356/۱۰-روش-ساده-افزایش-عمر-باتری-گوشی-موبایل

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com