۰
چهارشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۴۲

رشد یک‌نفس قیمت‌ها در بورس

در آخرین روز معاملاتی بازار سهام در این هفته، قیمتِ اکثر سهم‌ها با رشد همراه شد. امروز در کنار گروه‌های اصلی گروه سیمانی در معاملات یکی از پیشروها بود.
به گزارش اخباربانک به نقل از ایسنا، در این روزها با افزایش قیمت ارزهای خارجی نسبت به ریال شرکت‌های صادرات محور با رشد قیمت سهامشان روبرو هستند، چراکه فعالان بازار با توجه به شرایط فعلی و پیش‌بینی نسبت به آینده اقتصاد برای این شرکت‌ها سودهای بالایی پیش‌بینی می‌کنند.

امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۳۵۵۵ واحد رشد کرد و تا رقم ۱۹۳ هزار و ۹۷۸ واحدی بالا رفت. همچنین شاخص کل هم وزن با ۹۹۶ واحد افزایش مواجه شد و به رقم ۳۸ هزار و ۱۷۷ واحدی رسید. شاخص آزاد شناور نیز با ۴۸۹۳ واحد رشد رقم ۲۱۹ هزار و ۲۴۰ واحدی را تجربه کرد و شاخص بازار اول و دوم هر کدام به ترتیب ۲۷۴۵ و ۶۴۷۴ واحد رشد کردند.

در معاملات امروز فولاد مبارکه اصفهان به تنهایی ۵۹۱ واحد تأثیر مثبت روی شاخص‌های بازار داشت. پس از این نماد ملی صنایع مس ایران، فولاد خوزستان و مخابرات ایران به ترتیب ۱۴۹، ۱۸۵ و ۱۵۵ واحد روی شاخص‌های بازار سرمایه تأثیر مثبت داشتند.

در بازار سراسر سبز امروز تعداد اندکی از نمادهای معاملاتی همچون به پرداخت ملت، حمل و نقل بین‌الملل خلیج فارس و ایران ترانسفو در کاهش شاخص‌های بازار نقش داشتند.

امروز در گروه فلزات اساسی شاهد رشد تقریباً تمامی سهم‌ها در این گروه بودیم به طوری که بسیاری از سهم‌های شاخص‌ساز بیش از چهار درصد رشد قیمت را تجربه کردند. در این گروه ۴۰۲ میلیون سهم و اوراق مالی به ارزش بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت.

دیگر گروه پر معامله امروز، گروه سیمان، آهک و گچ بود. در این گروه ۳۳۸ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۳۲ میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت. در این گروه تمام سهم‌ها به اتفاق با رشد بالایی همراه شدند و بسیاری از آنها تا نزدیک سقف پنج درصدی رشد کردند. نیاز این روزهای بازار به سیمان و مصالح ساختمانی می‌تواند یکی از دلایلی باشد که سهامداران و بازیگران بازار سرمایه به این گروه اقبال نشان دادند. تعدادی از نمادهای سیمانی امروز شاهد صف خرید بودند.

همچنین در گروه خودرو و ساخت قطعات نیز شاهد رشد آرام قیمت‌ها بودیم هرچند که تعدادی از سهم‌ها در این گروه نیز توانستند بیش از چهار درصد رشد کنند. خودروهایی امروز شاهد حجم معاملاتی بیش از ۵۱۵ میلیون سهم و اوراق مالی بودند که ارزش آن به حدود ۸۴ میلیارد تومان رسید.

بانکی‌ها نیز امروز رشد قیمت را تجربه کردند نماد بانک ملت امروز ۱.۹۸ واحد در قیمت پایانی رشد کرد و دو نماد بانک تجارت و بانک صادرات از تاثیرگذارترین این گروه هستند از اواخر ماه پایانی سال ۱۳۹۷ نمادشان متوقف است.

در گروه استخراج کانه‌های فلزی نیز همچون دیگر گروه‌ها روند رشد را شاهد بودیم. در این گروه نماد شرکت سرمایه گذاری توسعه صنایع و معادن از نمادهایی بود که به دلیل برگزاری مجمع فوق‌العاده و تصمیم‌گیری درباره افزایش سرمایه متوقف بود.

در این مجمع که امروز برگزار شد افزایش ۱۸ درصدی سهام شرکت به تصویب رسید. به این ترتیب سرمایه آن از حدود ۳۴۱۱ میلیارد و ۸۳۸ میلیارد تومان به ۴, ۰۳۰ میلیارد تومان افزایش خواهد یافت. سهامداران عمده این شرکت معتقدند که این افزایش سرمایه به توسعه طرح‌ها کمک خواهد کرد. میانگین حجم معاملاتی این شرکت در سال گذشته در بورس روزانه ۱۵ میلیون سهم بود.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۱,۱۷۹ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۳.۶ میلیارد سهم و اوراق مالی بود. آیفکس نیز با ۴۰ واحد رشد بار دیگر شاهد رشد فزاینده بود و به رقم ۲۴۷۰ واحدی رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران رقم ۵۸۸ میلیارد تومانی را تجربه کرد و حجم معاملات تا رقم ۱.۲ میلیون سهم و اوراق مالی بالا رفت.
 
https://akhbarbank.com/vdcdos09.yt05o6a22y.html
تازه ترین اخبار