۰
دوشنبه ۵ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۴۳

صعود دلار در برابر همتایان اروپایی

دلار در معاملات امروز در برابر یورو و پوند تقویت شد.
به گزارش اخباربانك به نقل از سی ان بی سی، برخلاف بورس وال استریت که به دنبال انتشار اخبار کاهش رشد اقتصادی آمریکا ریزش سنگینی را تجربه کرد، ارزش دلار در معاملات امروز در برابر بسیاری از همتایانش افزایش یافت. با این حال فضای نامطمین از اقتصاد جهانی منجر به تقویت چشمگیر ین شد به گونه ای که ارزش پول ملی ژاپن در بازارهای مالی به بالاترین سطح ۶ ماه اخیر رسید و ارزش دلار با ۰.۱۵ درصد کاهش به ۱۰۹.۷۰ ین رسید.

کوجی فوکویا، مدیر موسسه اف پی جی گفت: اخبار اقتصادی منفی نباید برای بازارها غافلگیر کننده بوده باشد. با این حال سردی روند مذاکرات تجاری بین آمریکا و چین موج منفی جدیدی به بازارها تزریق کرده است و در این شرایط دلهره آور ین به عنوان ارزی امن در حال تقویت است.

به دنبال کاهش فعالیت های اقتصادی فرانسه و آلمان و نیز سایر کشورهای عضو منطقه یورو، ارزش یورو در برابر دلار بار دیگر به کانال زیر ۱.۱۳ عقب نشست به گونه ای که هر یورو به ازای ۱.۱۲۹۶ دلار معامله شد. یورو در جریان معاملات اخیر حدود ۰.۷ درصد ارزش خود را در برابر دلار از دست داده است. از سوی دیگر ارزش هر دلار استرالیا نیز به ۰.۷۰۷۷ دلار آمریکا کاهش یافت.

هر پوند نیز پس از آن که ترزا می نخست ویزر انگلیس به نمایندگان مجلس این کشور وعده داد در صورت حمایت از برنامه پینهادی دولتش برای برگزیت از سمتش کناره گیری خواهد کرد، با ۰.۱ درصد کاهش به ازای ۱.۳۱۹۹ دلار مبادله شد.
https://akhbarbank.com/vdcd9f09.yt05o6a22y.html
تازه ترین اخبار