توافق با رییس کل بیمه مرکزی برای تسهیل در پرداخت بیمه سیل‌زدگان

5 فروردين 1398 ساعت 11:56

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان این که هم اکنون نمی توان میزان خسارت های وارده سیل را برآورد کرد، گفت: برای تسهیل در پرداخت بیمه با رییس کل بیمه مرکزی توافقاتی انجام داده ایم.


به گزارش اخباربانك به نقل از ایسنا، فرشاد مقیمی در بازدید از شهرک صنعتی شهر آق‌قلا گفت: در استان گلستان تنها شهرستانی که از نظر صنعتی آسیب‌دیده شهرک صنعتی آق‌قلا است، این شهرک بهترین شهرک صنعتی استان گلستان است که ۲۱۵ واحد دارد.
وی با تاکید بر اینکه تا آب به طور کامل از شهر خارج نشود، نمی‌توان خسارت وارده را به طور دقیق برآورد کرد، افزود: ورودی آب شهرک زیاد و خروجی کم است و اقدامات لازم جهت باز کردن زه‌کش‌ها در خروجی شهرک را انجام شده است و به ناچار جاده اصلی گرگان به آق قلا را شکاف دادیم تا خروجی آب بالا برود اما همچنان اقدامات دیگری در خصوص خروج آب در حال انجام است و حدود ۴۰ سانتی متر از سطح آب کاهش پیدا کرده است.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه این واحدها دچار دو نوع خسارت هستند و بسیاری از واحدها بر اثر طوفان پیش از سیل هم آسیب دیده اند و وقوع سیل از پیش اطلاع رسانی شده بود، گفت: چون روز اول نوروز بود بسیاری از واحد ها تعطیل بودند، به همین دلیل میزان خسارات افزایش پیدا کرد و افرادی که در منطقه بودند اقدامات پیشگیرانه اولیه را انجام داده بودند، برخی از واحد ها مواد اولیه را از شهرک خارج یا به ارتفاع منتقل کرده بودند.

وی ادامه داد: واحدها از نظر مواد اولیه، ماشین آلات، تجهیزات مستقر، محصولات نهایی، تصفیه خانه، پمپ و … آسیب دیده اند و همچنین برخی از صنوف سطح شهر هم خسارت های بسیاری دیده اند.

مقیمی در خصوص اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت در تسهیل امور شهرک تصریح کرد: در گام اول نگهبانان و سکنه ای که امکان خروج از شهرک را نداشتند، خارج کردیم و راه های خروجی آب را باز کردیم.

وی ادامه داد: برای تسهیل در پرداخت بیمه با رییس کل بیمه مرکزی توافقاتی انجام دادیم. برای برآورد میزان خسارت ها تیمی را مستقر کردیم تا در اولین فرصت برآوردها انجام شود. از استان های مختلف با مرکزیت اتاق بازرگانی درخواست کمک کردیم. بر اساس دستور وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت از اصناف سراسر کشور دعوت کردیم در تامین مایحتاج اولیه مردم کمک کنند و هم اکنون کامیون ها و ماشین آلات مختلف راهی استان گلستان هستند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: در بحث استمهال هم با امور اقتصاد و دارایی هماهنگی هایی انجام دادیم که بر اساس آن مجموعه پیشنهادات وزارت صنعت، معدن و تجارت تا روز سه شنبه به وزیر محترم کشور تقدیم می شود که در جلسه هیات دولت مطرح شود و این توافقات در خصوص کمک های بلاعوض، تسهیلات برای جبران خسارت های وارده است.


کد مطلب: 67144

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/67144/توافق-رییس-کل-بیمه-مرکزی-تسهیل-پرداخت-سیل-زدگان

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com