۰
يکشنبه ۴ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۸

احتمال صعود پالادیم به ۲۰۰۰ دلار

تحلیلگران معتقدند پالادیم تحت تاثیر عوامل عرضه و تقاضا از فضا برای افزایش بیشتر قیمت تا مرز ۲۰۰۰ دلار در اونس برخوردار است.
به گزارش اخباربانك، فیلیپ استرایبل، استراتژیست ارشد بازار در شرکت "آر جی او فیوچرز" به کیتکو نیوز گفت: هیچ پرسشی درباره این که قیمت پالادیم تا چه حد افزایش پیدا خواهد کرد نیست، زیرا عرضه محدودی از این فلز وجود دارد و از یک سو میزان عرضه از سوی آفریقای جنوبی محدود شده و از سوی دیگر عرضه از سوی روسیه کنترل می‌شود. همچنین با مقررات جدیدی که درباره مبدل‌های کاتالیزوری و مبارزه با آلودگی وجود دارد، تقاضای بالایی برای پالادیم وجود دارد.

قیمت پالادیم از اوت پیوسته رو به رشد بوده و اوایل امسال از قیمت طلا بالاتر رفت. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری آخرین بار ۱۵۸۳ دلار معامله شد و از ابتدای سال ۲۰۱۹ تاکنون حدود ۲۷ درصد رشد کرده است.

استرایبل درباره طلا نیز گفت: قیمت طلا اکنون که بانک مرکزی آمریکا عدم تمایل خود برای افزایش نرخ‌های بهره در سال ۲۰۱۹ را اعلام کرده، می‌تواند روندی صعودی پیدا کند. با این حال طلا هنوز موفق نشده سطح مقاومتی اصلی خود را که در ۱۳۲۵ دلار قرار دارد، بشکند.

بانک مرکزی آمریکا در نشست سیاست پولی هفته گذشته خود دورنمای رشد اقتصاد آمریکا و پیش‌بینی‌های نرخ بیکاری و تورم را تنزل داد و پایان تحکیم سیاست پولی و روند افزایش نرخ‌های بهره در سه سال گذشته را اعلام کرد.

به گفته این کارشناس، آنچه صعود طلا را با افزایش قیمت‌های قبلی این فلز پس از دیدار بانک مرکزی آمریکا متفاوت می‌کند، تغییر موضع این بانک مرکزی درباره سیاست پولی است. عقب نشینی بانک مرکزی آمریکا از تحکیم سیاست پولی، سطح حمایتی قوی در ۱۲۹۰ دلار برای طلا فراهم کرده است.
https://akhbarbank.com/vdcbs8b0.rhbzfpiuur.html
تازه ترین اخبار