۰
شنبه ۳ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۱۵

روز سیاه برای بورس جهانی

نگرانی‌ها از رشد اقتصاد جهانی بار دیگر باعث ریزش شاخص‌ها شد.
به گزارش اخباربانك به نقل از خبرگزاری فرانسه، در یکی از بدترین روزهای بورس وال استریت از ابتدای سال جاری تاکنون، شاخص‌های بورسی با افت سهمگینی بسته شدند و در پایین‌ترین سطوح خود از ماه ژانویه تاکنون قرار گرفتند.

با انتشار آمار ضعیف از عملکرد اقتصادهای فرانسه، آلمان و آمریکا، نگرانی از کند شدن رشد اقتصادی جهان بار دیگر به معامله‌گران بازگشته است.

دیوید چیتهام -تحلیل گر مؤسسه ایکس تی بی - گفت: چندین آمار بد تر از حد انتظار منتشر شده کشورهای اروپایی، زنگ‌های هشدار را به صدا درآورده است.

در آخرین روز از معاملات هفتگی بورس‌ها جهانی، شاخص داوجونز با ۱.۸ درصد ریزش تا سطح ۲۵ هزار و ۵۰۲.۳۲ واحدی عقب نشست. شاخص اس اند پی ۵۰۰ با کاهش ۱.۹ درصدی به ۲۸۰۰.۷۱ واحد رسید و شاخص نزدک کامپوزیت با کاهش ۲.۵ درصدی در سطح ۷۶۴۲.۶۷ واحدی بسته شد.

در بین شاخص‌های اروپایی نیز روند نزولی کاملاً محسوس بود؛ به گونه‌ای که شاخص فوتسی ۱۰۰ بورس لندن با ریزش دو درصدی به ۷۲۰۲.۶۷ واحد رسید، در فرانکفورت آلمان شاخص دکس با ریزش ۱.۶ درصدی تا سطح ۱۱ هزار و ۳۶۴.۱۷ واحدی عقب نشست و شاخص کک ۴۰ بورس پاریس با ۲ درصد ریزش تا ۵۲۶۹.۹۲ واحد پایین آمد.

شاخص استوکس ۶۰۰ که در بردارنده نماد ۶۰۰ شرکت بزرگ اروپایی است با ۱.۸ درصد کاهش در سطح ۳۳۰۵.۷۳ واحد بسته شد.

بورس‌های آسیایی برخلاف همتایان اروپایی و آمریکایی خود توانستند رشد خود را هر چند در سطحی ضعیف حفظ کنند به گونه‌ای که شاخص نیک کی ۲۲۵ بورس ژاپن با ریزش ۰.۱ درصدی تا سطح ۲۱ هزار و ۶۲۷.۳۴ واحدی بالا آمد.

شاخص هانگ سنگ بورس هنگ کنگ با ۰.۱ درصد افزایش در سطح ۲۹ هزار و ۱۱۳.۳۶ واحدی بسته شد و شاخص شانگهای کامپوزیت با افزایش ۰.۱ درصدی در سطح ۳۱۰۴.۱۵ واحدی بسته شد.

هر بشکه نفت برنت با ۹۴ سنت کاهش به ۶۶.۳۲ دلار رسید و نفت وست تگزاس اینتر مدیت با ۸۳ سنت کاهش به ازای ۵۸.۴۲ دلار در هر بشکه مبادله شد.
https://akhbarbank.com/vdchzzn-.23nqxdftt2.html
تازه ترین اخبار