۰
دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۱

بورس بازهم کانال‌شکنی کرد

یک روز مانده به پایان روز کاری سال ۱۳۹۷ فعالان بازار سهام شاهد رشد قیمت اغلب گروه‌ها هستند؛ به طوری که امروز نماگر اصلی بازار سرمایه سه بار کانال‌شکنی کرد و از نیمه کانال ۱۷۵ هزار واحدی بالاتر رفت.
به گزارش اخباربانك، در حالی که تنها یک روز به پایان روزهای کاری بورس اوراق بهادار تهران مانده بورس تهران شاهد رشد تقاضا نسبت به عرضه‌ها است؛ به طوری که بازار سهام امروز توانسته در بیشتر گروه‌ها یک دست سبز پوش شود. بانکی‌ها، خودرویی‌ها، نفتی‌ها، شیمیایی‌ها از جمله گروه‌هایی بودند که یک روز مانده به پایان کار بورس تهران در سال ۱۳۹۷ با رشد قیمت‌ها مواجه شدند.

امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۳۳۷۶ واحد رشد کرد و به رقم ۱۷۵ هزار و ۸۹۸ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم وزن با ۴۰۲ واحد افزایش رقم ۳۲ هزار و ۵۶۰ واحدی را تجربه کرد.

در عین حال شاخص آزاد شناور ۳۴۹۶ واحد رشد کرد و تا رقم ۱۹۷ هزار و ۳۱۹ واحدی بالا رفت. در عین حال شاخص بازار اول و دوم نیز هر کدام به ترتیب ۲۳۶۷ و ۷۲۷۱ واحد رشد کرده‌اند. امروز نمادهایی در گروه محصولات شیمیایی، فلزات اساسی و کانه‌های فلزی بیشترین تأثیر را روی شاخص‌های بازار سهام داشتند؛ به طوریکه صنایع پتروشیمی خلیج فارس به تنهایی ۴۳۴ واحد تأثیر مثبت روی شاخص‌های بازار داشت.

پس از این نماد ملی صنایع مس ایران معدنی و صنعتی چادرملو و معدنی و صنعتی گل گوهر هر کدام به ترتیب ۳۰۹، ۲۰۲ و ۱۸۴ واحد تأثیر افزایشی روی شاخص‌های بازار داشتند.

در طرف مقابل داده گستر عصر نوین، بانک اقتصاد نوین و پاکسان هر کدام به ترتیب ۱۶، ۷ و ۲ واحد تأثیر کاهشی روی شاخص‌های بازار داشتند. درحالیکه تنها یک روز کاری به پایان سال ۱۳۹۷ باقیمانده حجم تقاضاها در بورس تهران نسبت به هفته‌های گذشته به مراتب افزایش یافته؛ به طوریکه در گروه محصولات شیمیایی و فلزات اساسی امروز شاهد روند رشد قیمت اکثر سهم‌ها بودیم. در برخی از نمادهای تأثیرگذار و شاخص‌ساز این گروه صف خرید تشکیل شد.

در گروه استخراج کانه‌های فلزی نیز سهام داران شاهد رشد فزاینده بیشتر سهم‌ها بودند و همچنین در این گروه نیز صف‌های خریدی قابل مشاهده بود. دیگر گروهی که امروز با رشد قیمت سهم‌ها مواجه شد گروه رایانه و فعالیت‌های وابسته به آن بود. در این گروه نیز صف‌های خرید شکل گرفت. علاوه بر این در گروه سرمایه‌گذاری‌ها و در گروه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری نیز قیمت سهم‌ها افزایشی شد.

فرآورده‌های نفتی امروز شاهد معامله بیش از ۳۲ میلیارد سهم و اوراق مالی به ارزش حدود ۳۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بوده‌اند. این در حالیست که گروه محصولات شیمیایی با رشد ارزش معاملات عدد ۱۲۱ میلیارد تومان را پشت سر گذاشتند و توانستند حجم معاملاتی معادل ۲۴۷ میلیون سهم و اوراق مالی را تجربه کنند. نفتی‌ها هم همگام با جریان مثبت بازار امروز شاهد رشد عمدتاً بیش از ۲ درصدی بودند. در این گروه ۳۲ میلیون سهم به ارزش بیش از ۳۳ میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۹۰۲ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن بیش از ۲.۳ میلیارد سهم و اوراق مالی بود. این در حالیست که ارزش معاملات نقد بورس تهران به کمی بیشتر از ۷۴۹ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات در بازار نقد عدد ۲۱۴۴ میلیون سهم را تجربه کرد.

آیفکس نیز امروز با حدود ۵۰ واحد رشد رقم ۲۲۶ واحدی را تجربه کرد و ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۱,۰۲۹ میلیارد تومان رسید. حجم معاملات این بازار رقم ۲.۱ میلیارد سهم و اوراق مالی را تجربه کرد.
منبع: ايسنا
https://akhbarbank.com/vdcdsz09.yt05j6a22y.html
تازه ترین اخبار