۰
رئیس کل بانک مرکزی با کنایه به کسانی که همصدا با ترامپ و پمپئو با حساس کردن مردم به FATF بدنبال ایجاد تنش در بازار ارز هستند، گفت: الحمدالله بازار ارز حساسیت خود به FATF را از دست داده است.
همتي: بازار ارز حساسیت خود به FATF را از دست داده است
به گزارش اخباربانك، همتی حالا خبرهای تازه ای برای بازار ارز ایران دارد، در روزهای پایانی سال که البته در سایه کاهش تقاضا با رشد شدید قیمت ارز همراه نبود.

سال ۱۳۹۷ در حالی به پایان خود نزدیک می شود که ساماندهی بازار ارز یکی از مهمترین کارویژه های دولت تلقی می شود و اتفاقا تغییر رییس کل بانک مرکزی نیز در این سال رقم خورد . همتی در این پست که در صفحه اینستاگرام بانک مرکزی منتشر کرده، تاکید کرده است: مردم مطمئن باشند علیرغم جنگ روانی تکراری ترامپ و پمپئو علیه ایران، بازار ارز با تدابیر اتخاذ شده سیر تعادلی خود را طی می‌کند.
این یادداشت به دلیل بروز مشکلات فنی در صفحه اینستاگرام شخصی اش ، در صفحه اینستاگرام بانک مرکزی منتشر شده است .

همتی در شرایطی بر این نکته تاکید کرده است که بازار حساسیت خود به FATF را از دست داده که بررسی لایحه پالرمو در مجمع تشخیص مصلحت نظام به پس از تعطیلات نوروزی موکول شده است.

در متن کامل این پست آمده است:
"دیشب داشتم اخبار خبرگزاری‌ها و کانال‌های خبری را مرور می‌کردم که به نکته جالبی برخوردم. خیلی برایم عجیب و تا حدودی مبهم بود. در روزهای پایانی سال که مردم خسته از فشارهای اقتصادی، در سایه آرامش نسبی ایجاد شده در بازارها، در تدارک خریدهای شب عید بوده و نرخ ارز نیز در بازار آزاد به آرامی در حال کاهش است، چند نفر از برادران بزرگوار تلاش کرده بودند با استفاده از توئیتر و سایر رسانه‌ها، موضوعی به نام FATF را مطرح کرده و با اصرار به مردم یادآوری کنند که فراموش نکنید: FATF مورد مخالفت اکثریت اعضای مجمع هست و چنین وچنان!!
الحمدالله بازار ارز حساسیت خود را نسبت به این نوع اظهارات تا حدود زیادی از دست داده است. فارغ از این قبیل اظهارنظرهای شخصی که در زمان و مکان خودش محترم است، مطمئناً مجموعه نظام تدابیر لازم در این گونه موضوعات را به کار بسته و تصمیمات خود را بر اساس منافع کشور اتخاذ خواهد کرد. جالب اینکه تیم تحریم ترامپ از پمپئو گرفته تا بریان هوک نیز به محض ایجاد آرامش در بازار ارز کشور، به جنگ روانی تکراری: قطع کامل صادرات نفت ایران؛ به زودی!!. متوسل می‌شوند. مردم مطمئن باشند فارغ از اینکه مباحث بازار ارز با تدابیر اتخاذ شده و در چارچوب سیاست‌های بانک مرکزی سیر تعادلی خود را طی می‌کند و بانک مرکزی نیز بر روند بازار مسلط است."
گزارش‌های رسیده از منابع خارجی نیز نشان از آن دارد که معافیت نفتی هشت کشور خریدار نفت از ایران ادامه خواهد یافت .
https://akhbarbank.com/vdcawwni.49n0a15kk4.html
تازه ترین اخبار