۰
دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۴

طلای جهانی عقب نشست

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه تحت تاثیر صعود بازارهای سهام که تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند را محدود کرد، کاهش یافت.
به گزارش اخباربانك به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد افت کرد و به ۱۲۹۹.۱۳ دلار رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد کاهش، به ۱۲۹۹ دلار رسید.

بانک مرکزی آمریکا روز سه شنبه نشست سیاست پولی خود را آغاز می‌کند و روز چهارشنبه با برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی، به آن پایان می‌دهد.

مایکل مک کارتی، استراتژیست ارشد در شرکت "سی ام سی مارکتس" اظهار کرد: این نشست ممکن است نشست مهمی باشد. ما در ابتدای امسال شاهد موضع ملایم‌تر بانک مرکزی آمریکا در خصوص افزایش نرخ‌های بهره بودیم. اگر بانک مرکزی آمریکا از این رویکرد عقب نشینی کرده و بخواهد نرخ‌های بهره را افزایش دهد، دلار آمریکا قوی‌تر شده و قیمت طلا تحت فشار کاهشی قرار می‌گیرد.

طلا دارایی بدون بازده است و افزایش نرخ‌های بهره آمریکا، هزینه نگهداری این فلز را بالا برده و به جذابیت سرمایه گذاری در آن لطمه می‌زند.

طبق آمار کمیسیون معاملات بازارهای آتی کالای آمریکا، معامله گران شمار قراردادهای خرید در بازار معاملات آتی کامکس را در هفته منتهی به ۱۲ مارس برای سومین هفته متوالی کاهش دادند. این رفتار منعکس کننده افت تقاضای سرمایه‌گذاران برای خرید طلا است.

بر اساس گزارش رویترز، عاملی که روز دوشنبه مانع از افزایش قیمت طلا شد، صعود بازارهای سهام بود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد کاهش، به ۱۵۵۱.۹۴ دلار رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری ثابت بود و در ۱۵.۲۸ دلار ایستاد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۱ درصد افت کرد و به ۸۲۷.۳۶ دلار رسید.
https://akhbarbank.com/vdci3uaq.t1ayy2bcct.html
تازه ترین اخبار