صورت هاي مالي موسسه ملل تصويب شد

25 اسفند 1397 ساعت 18:50

صورت‌های مالی سال ١٣٩٦ موسسه اعتباري ملل با حضور سهامداران تصویب شد.


به گزارش اخباربانك، سید امین جوادی مدير عامل موسسه اعتباري ملل در مجمع عمومی سالیانه موسسه ملل که بطور فوق العاده برای بررسی صورت‌های مالی سال 96  برگزار شد، اظهار کرد:  در حال حاضر برای صعت بانکداری، به دلیل تحریم ‌ای ظالمانه شرایط سخت‌تر از گذشته خواهد بود اما در چنین شرایطی با کار بیشتر و تلاش مضاعف می توان از مشکلات عبور کرد. 

وی افزود : در سال 98 به دلیل اتمام پروژه ها صورت های مالی متفاوت از سال 96 ارائه خواهد شد و سود قابل قبولی را برای سهامداران خواهیم ساخت. 

مدير عامل موسسه اعتباري ملل در محمع اين موسسه درباره وضعیت موسسه در سال 96 و همچنین در زمینه میزان سودی که برای سال 96 شناسایی شد، گفت: بخش‌های زیادی از سود شرکت را بانک مرکزی و سازمان بورس به عنوان ذخیره در نظر گرفتند و بر همین اساس سود موسسه کاهش یافت اما در مقابل پشتوانه موسسه قوی شده و ریسک ها کاهش یافته است.

وی افزود: با توجه به اینکه ذخیره گیری در سال 96 بیش از اندازه معمول بوده بنابراین در سال‌های اتی سرفصل ذخیره گیری به مراتب به نفع موسسه بوده و شرکت هزینه های کمتری خواهد داشت که در نهایت به سود شرکت افزوده می شود.

بر اساس صورتهای مالی موسسه ملل در سال 96 ، مبلغ 75 هزار و 354 میلیارد ریال سپرده جمع آوری کرده ود که بیشترین درصد به سپرده های سرمایه گذاری بلند مدت با رقم 54 هزار و 361 میلیارد ریال تعلق داشت.
 
همچنین تسهیلات اعطایی در سال 96 مبلغ 89 هزار و 446 میلیارد ریال بوده که از محل آن مبلغ 18  هزار و 207 میلیارد ریال درآمد نصیب موسسه شده است . در سال 96  موسسه برای هر سهم 13 ریال سود شناسایی شده است. 

گفتنی است که در سال 96 ، از سوی بانک مرکزی مشکلات موسسه وحدت با داشتن حدود  400 هزار سپرده گذار  و 48 هزار میلیارد ریال سپرده به موسسه وحدت واگذار شد.

در جلسه مجمع عمومی موسسه ملل  که برای بررسی و تایید صورت های مالی سال 96  تشکیل شده بود 75 درصد از سهامداران موسسه حضور داشتند و صورت‌های مالی موسسه تصویب شد که بر این اساس شرکت اصلی 413 میلیارد ریال سود انباشته داشته اما  در مجموع ، سود گروه تبدیل به زیان شده بود بنابراین سودی بین سهامداران تقسیم نشد. 

همچنین شرکت ارقام‌نگر اریا به عنوان حسابرس اصلی انتخاب شد و در نهایت  روزنامه دنیای اقتصاد روزنامه کثیرالانتشار موسسه شده است. 


کد مطلب: 67044

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/67044/صورت-هاي-مالي-موسسه-ملل-تصويب

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com