۰
شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۵

۵ بازی موبایلی با درآمد میلیاردی

۵ بازی موبایلی با درآمد میلیاردی
این روز‌ها تولید بازی‌های مختلف برای گوشی‌های هوشمند و تبلت از تعداد تولید بازی‌های رایانه‌ای هم پیشی گرفته و در همین زمینه تعداد کاربرانی که تمایل به استفاده از بازی به کمک این دستگاه‌های هوشمند همراه را دارند بیشتر هم شده است.

صنعت بازی روی گوشی و تبلت به یک صنعت پولساز برای صاحبان این کسب و کار‌ها تبدیل شده به طوری که حالا همین اپلیکیشن‌های بازی به سوژه ساخت یک فیلم یا سریال هم تبدیل می‌شوند. وب سایت theverge و cnet به‌عنوان وب سایت‌های مطرح حوزه تکنولوژی هر کدام با منتشر کردن یک لیست بلند بالا، بازی‌های میلیاردی سال ۲۰۱۸ روی سیستم عامل‌های اندروید و ios معرفی کرده‌اند. اگر می‌خواهید بدانید یک اپلیکیشن بازی برای شرکت‌های سازنده آن چه میزان درآمد داشته می‌توانید در ادامه با گزارش ما همراه باشید. در این گزارش ۵ اپلیکیشن بازی که بیشترین درآمد را به جیب تولیدکنندگانشان روانه کرده‌اند، معرفی می‌کنیم.

یک هیولای پولساز
۵ بازی موبایلی با درآمد میلیاردی
برخی بازی‌های موبایلی در عین سادگی می‌توانند ارقام نجومی را روانه جیب تولید‌کنندگان خود کنند. نمونه آن بازی Monster Strike است. این بازی ژاپنی که ترکیبی از بازی پوکمون و انگری بردز است سال ۲۰۱۳ روانه بازار شد و در سال اول فعالیت خود توانست برای تولیدکنندگانش ۳۸۷ میلیون دلار درآمدزایی داشته باشد. حالا، اما بعد از گذشت ۵ سال از شروع به فعالیت این بازی توانسته ۷.۲ میلیارد دلار درآمد داشته باشد.

این بازی اکشن-نقش‌آفرینی توسط دست‌اندرکاران شبکه اجتماعی Mixi ساخته شده است. بهره‌گیری از حالت همکاری چند-نفره (Co-Op) از ویژگی‌های اصلی این بازی است که در آن تا چهار نفر می‌توانند در کنار یکدیگر به بازی بپردازند. در توضیح این بازی آمده است که هیولا‌ها را از تیر و کمان خود پرتاب کنید و ببینید که چطور مثل یک توپ به در و دیوار می‌خورند و دشمنان را در همین مسیر از بین می‌برند. با جمع‌آوری بیش از هزار هیولای منحصر به فرد و قدرتمند می‌توانید تبدیل به ارباب هیولا‌ها شوید و خود را به‌عنوان بهترین پرتاب‌کننده هیولا‌ها مطرح کنید.
این بازی رایگان است، اما برای دسترسی به امکانات بیشتر آن باید هزینه‌هایی از داخل برنامه پرداخت شود. این بازی مخصوص کاربران سیستم عامل اندروید و ios طراحی شده است. البته ذکر این نکته هم ضروری است که نسخه‌های انگلیسی این بازی از فروشگاه اپ حذف شده و تنها کاربران در بازار ژاپن امکان نصب و استفاده از این بازی دارند.

اژد‌ها و پازل
۵ بازی موبایلی با درآمد میلیاردی
یکی از محبوب‌ترین نوع بازی، بازی‌های پازلی و فکری است. یکی از بازی‌های محبوب در این زمینه Puzzle & Dragons نام دارد که اتفاقاً باز هم ژاپنی است. بازی با تم فکری و ماجراجویی توانسته کاربر میلیونی در تمام دنیا داشته باشد و از زمان عرضه خود یعنی سال ۲۰۱۲ تاکنون برای شرکت سازنده خود ۷ میلیارد دلار درآمد به‌دنبال داشته باشد. این بازی در سبک نقش آفرینی و جور کردن مجموعه گو‌هایی با رنگ‌های مختلف است. در واقع در این بازی با پیدا کردن ارتباط اجسام با یکدیگر و کنار هم گذاشتن آن‌ها باید امتیاز کسب کنید و اژد‌هایی را که دشمن شما به حساب می‌آید از بین ببرید. در این بازی فکری و اکشن، بیش از ۷۰۰ هیولای متفاوت و منحصر به فرد وجود دارد که شما می‌توانید با آن‌ها مبارزه کنید. این بازی به‌صورت رایگان با پرداخت از درون برنامه در اختیار کاربران سیستم عامل اندروید و ios قرار گرفته است.

هیجان و دیگر هیچ
۵ بازی موبایلی با درآمد میلیاردی
در لیست بازی‌های موبایلی پردرآمد در رده سوم و بعد از دو بازی ژاپنی، یک بازی چینی ایستاده است. این بازی با نام Arena of Valor سراسر هیجان و جذابیت است. این بازی که نسخه اصلی آن برای کنسول‌های نیتندو عرضه شد در سال ۲۰۱۵ برای گوشی‌های هوشمند نیز روانه بازار شده و تا پایان سال ۲۰۱۸ نزدیک به ۶.۴ میلیارد دلار برای سازندگانش درآمد داشته است. این بازی در نوع سبک بازی‌های MOBA است. یعنی در جریان این گونه بازی‌ها دو تیم پنج نفره در محیطی سه مسیره با یکدیگر رقابت می‌کنند.

حال هر تیم یک هسته مرکزی دارد و در مسیر‌های بازی تعدادی Tower تعبیه شده است که برای رسیدن به هسته مرکزی باید این برج‌های مراقبت را از بین ببرید. از طرفی با کشتن موجودات کوچک تیم حریف یا قهرمان‌ها، می‌توانید پول کسب کنید و در ادامه آیتم‌های مورد نظرتان را یکی پس از دیگری بخرید تا قدرت‌تان در طول بازی بیشتر شود و... این بازی آنلاین با چالش‌های خود می‌تواند برای ساعت‌ها و حتی ماه‌ها کاربران خود را به چالش بکشد. این برنامه هم رایگان با پرداخت از درون برنامه برای کاربران دو سیستم عامل اندروید و ios عرضه شده است.
جنگ قبایل
۵ بازی موبایلی با درآمد میلیاردی
تا همین چند سال پیش امکان نداشت در خیابان، محل کار یا حتی میهمانی باشید و فردی را نبینید که در حال انجام بازی Clash of Clans روی گوشی خود نباشد. این بازی محبوب پیر و جوان در سال ۲۰۱۲ عرضه شد و به کلی روند بازی‌سازی را تغییر داد به‌طوری که از روی این سبک بازی ده‌ها بازی مشابه دیگر هم ساخته شد هرچند که هیچ‌کدام موفقیت این بازی را نداشتند. این بازی تا پایان سال ۲۰۱۸ به نوعی ۶ میلیارد دلار برای شرکت Supercell که بازی‌های موفق دیگری هم ساخته درآمد به همراه داشته است.

این بازی هم در عین سادگی که داشت بسیار اعتیاد آور بود. در این بازی شما رهبری قبیله‌ای کوچک را به عهده می‌گیرید و با چهار عنصر اصلی طلا، اکسیر، اکسیر سیاه و الماس روبه رو هستید. اکسیر ماده‌ای به رنگ بنفش (صورتی) است که توسط دستگاه‌های سازنده اکسیر تولید و توسط حمله غارت می‌شود و نقش بسیار مهمی در پیشرفت قبیله شما دارد. برای ساخت یا ارتقای سربازها، رئیس بزرگ و برای ارتقا دادن ساختمان‌های مربوط به ارتش نیاز به مقادیر گوناگونی از اکسیر خواهید داشت.

در آغاز بازی شما دو دستگاه سازنده اکسیر دریافت می‌کنید که به‌صورت خودکار برای شما اکسیر تولید می‌کنند و این اکسیر در بخشی به‌نام مخزن اکسیر نگه‌داری می‌شود و در طول بازی مقدار بیشتری از آن را با حمله (Attack) به دست خواهید آورد.

در ادامه با پیشرفت دهکده می‌توانید دستگاه‌های سازنده اکسیر را پیشرفته کنید و به شمار تولید آن‌ها اضافه کنید. سربازان شما در سربازخانه و به‌وسیله اکسیر ساخته می‌شوند. در بازی طلسم‌هایی نیز وجود دارد که در کارخانه ساخته می‌شوند. از طلا نیز بیشتر برای ساخت و ارتقای وسایل دفاعی، دیوار‌ها و سایر چیز‌ها استفاده می‌شود. این بازی رایگان با پرداخت از درون برنامه در اختیار کاربران سیستم عامل اندروید و ios قرار گرفته است.
آبنبات‌های ارزشمند
۵ بازی موبایلی با درآمد میلیاردی
در رده پنجم بازی‌های پولساز موبایلی Candy Crush Saga قرار دارد. شاید باورش سخت باشد، اما این بازی ساده که در سبک بازی‌های پازلی هم قرار دارد از زمان عرضه خود یعنی سال ۲۰۱۲ تاکنون توانسته ۴.۹۶ میلیارد دلار درآمد برای صاحبان سازنده خود داشته باشد. این بازی که توسط استودیو کینگ ساخته شده، توانسته از زمان انتشارش تاکنون به یکی از محبوب‌ترین بازی‌ها در بین دارندگان گوشی هوشمند تبدیل شود. تا همین چند سال پیش امکان نداشت در اتوبوس یا مکانی باشید و فردی سر در گوشی مشغول به جابه جا کردن آبنبات‌ها برای کسب امتیاز نباشد. این بازی گیم پلی خاص و پیچیده‌ای ندارد، اما همین بازی ساده بشدت اعتیاد آور است.

بازی از بخش‌های بسیار زیادی تشکیل شده که هر کدام از این بخش‌ها، شامل ۱۵ مرحله هستند که برای اتمام هر مرحله، باید به یک هدف خاصی دست پیدا کنید. آبنبات‌های مختلف و هم شکل را جابه‌جا و در یک خط قرار دهید تا امتیاز کسب کنید و مراحل را یک به یک پشت سر بگذارید. از جذابیت‌های خاص این بازی مراحل بی‌پایان آن است. این بازی بیش از ۱۲۵۰ مرحله متنوع دارد. در یکی از این مراحل، باید تعدادی خانه خاص را حذف کنید یا در نوع دیگری باید در مدت زمان محدودی، امتیاز خاصی به دست آورید یا در نوع دیگری از مراحل، باید تعدادی میوه را به پایین صفحه بازی برسانید.

یا در مراحلی که شما محدودیت زمانی ندارید، تعداد حرکات محدودی دارید که باید مرحله را با آن تعداد حرکت محدود به اتمام رسانید که اگر این کار را نکنید، مرحله را می‌بازید. البته هر مرحله دارای یک امتیاز حداقل هم هست که اگر به این امتیاز نرسید باز هم مرحله برای شما به اتمام نمی‌رسد و باید دوباره تلاش کنید. این بازی به‌صورت رایگان با پرداخت از درون برنامه در اختیار کاربران سیستم عامل اندروید و ios قرار گرفته است.
 
https://akhbarbank.com/vdcfyxdv.w6de0agiiw.html
تازه ترین اخبار