پیش بینی مثبت براِی آخرین هفته بورس

25 اسفند 1397 ساعت 9:08

یک کارگزاری با اعلام مهمترین عوامل رونق نسبی معاملات و افزایش قیمت ها، برای آخرین هفته سال ، روندی مثبت اما با شیب کمتر را پیش بینی و وضعیت ۱۳ گروه را برآورد کرد.


به گزارش پایگاه خبری اخباربانک، بازار سهام در حالی طی روزهای گذشته با دور تازه رونق نسبی معاملات و افزایش قیمت ها، بارقه هایی از بهبود وضعیت را نشان داد و شاخص بورس از کانال 169 هزار واحدی عبور کرد که کارگزاری آبان برای آخرین هفته سال پیش بینی و اعلام کرد بازار در هفته گذشته رشد قابل قبولی را پشت سر گذاشت که عمدتا ناشی از تثبیت نسبی نرخ ارز، نوسانات مثبت قیمت ها در بازارهای کالایی و البته کاهش فشار فروشندگان جهت تامین نقدینگی بود. همین موارد همانند رویه سابق، روزهای پایانی سال را با روند مثبت بازار سهام همراه کرد.

به نظر می رسد در هفته جاری نیز روند کلی بازار مثبت باشد و با توجه به عبور شاخص از سطح مقاومتی سرسخت، می توان انتظار ادامه روند مثبت هرچند با شیبی کمتر را در اکثر گروه های بازار داشت.

در گروه فلزات اساسی ، فولادسازها همچنان ظرفیت پیگیری روند مثبت را خواهند داشت و گروه روی نیز با توجه به رشد آرام قیمت جهانی می تواند مورد توجه باشد.

در گروه فرآورده های نفتی نیز تکرار تحرکات مثبت هفته گذشته با شیبی مشابه در هفته پیش رو محتمل است و نمادهای "شتران، شپنا، شبریز و شبندر و شپاس " ظرفیت رشد قیمتی را خواهند داشت.

در گروه معدنی نیز پیروی از جو کلی بازار محتمل است و همچنان نمادهای "کروی، کمنگنز و کاما" از ظرفیت اقبال بازار برخوردار هستند. در محصولات شیمیایی هم "شاراک، زاگرس، شغدیر، جم، تاپیکو" و البته اوره سازها همچنان مستعد معاملاتی صعودی هستند.

در بانک ها هم "وبملت، وخاور و وپاسار" از نمادهای همراه با قابلیت رشد خواهند بود.

در گروه خودرو و قطعات نیز مطرح شدن اخباری از همکاری مجدد کمپانی های بزرگ خودروساز می تواند تحرکات مثبتی را در نمادهایی مانند "خپارس و خساپا" به دنبال داشته باشد.

تک نمادهای محصولات غذایی و دارویی، کانی غیر فلزی، سیمان، ساختمان، ماشین آلات دستگاه های برقی نیز می توانند مقصد جریان نقدینگی سرمایه گذاران حقیقی باشند.
 


کد مطلب: 67016

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/67016/پیش-بینی-مثبت-برا-ی-آخرین-هفته-بورس

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com