محاکمه مدیران یکی از موسسات اعتباری غیر مجاز برگزار می شود

25 اسفند 1397 ساعت 9:29

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: رسیدگی به پرونده اعتماد ایرانیان بزودی در دادگاه مفاسد اقتصادی خراسان رضوی آغاز می شود.


به گزارش خبرنگار اخبار بانک به نقل از مهر، حجت الاسلام علی مظفری صبح پنجشنبه در حاشیه نشست با مسئولان قضائی و ستادی مجموعه قضائی استان در مجتمع قضائی ولایت مشهد اظهار کرد: رسیدگی به جرایم اخلال گران و مفسدان اقتصادی خراسان رضوی در حال پیگیری بوده و تاکنون حکم پرونده پردیسبان نیز صادر شده است.

وی افزود: پرونده اعتماد ایرانیان نیز دارای چند متهم است که اتهام آنها طبق کیفرخواست صادره توسط دادسرای عمومی و انقلاب مشهد مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق وصول وجوه کلان به صورت قبول سپرده اشخاص حقیقی که موجب تصاحب و حیف و میل اموال مردم شده است بوده و دادگاه آنها بزودی در مشهد برگزار خواهد شد.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: متهمان پرونده اعتماد ایرانیان تجربه کافی در امور بانکی نداشته و با وجود تذکرات داده شده اقدامات گسترده‌ای در راستای منافع شخصی خود به انجام رسانده‌ و به تخلفات خود ادامه داده‌اند.

لازم به ذکر است این موسسه اعتباری بیش از ۵۰۰ شعبه در سراسر کشور داشت که چندین تعاونی اعتبار نیز با آن ادغام شده بودند.

موسسه مالی و اعتباری اعتماد ایرانیان سرانجام در سال ۹۱ در پی عدم توانایی در بازپرداخت سپرده های مشتریان منحل و بدهی های آن توسط بانک قوامین پرداخت شد.


کد مطلب: 67015

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/67015/محاکمه-مدیران-یکی-موسسات-اعتباری-غیر-مجاز-برگزار-می-شود

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com