۰
رئیس هیات مدیره بیمه دانا، تأسیس صندوق پروژه بیمه‌های زندگی را اقدام موثری برای توسعه و تقویت بیمه های زندگی از یک طرف و ابزاری برای تأمین مالی از طریق بازار بیمه از طرف دیگر دانست.
تأسیس صندوق پروژه بیمه‌های زندگی، ابزاری برای تأمین مالی  بنگاه های تولیدی
به گزارش اخباربانك به نقل از روابط عمومی بیمه دانا، دکتر رضا جعفری گفت: باشکل‌گیری این صندوق و عرضه بیمه‌های زندگی برای پروژه های تعریف شده سرمایه‌گذاران می‌توان منابع مورد نیاز آن پروژه ها را تأمین و بدین طریق تأمین مالی بنگاه ها از بانک محوری به بیمه محوری تبدیل شود و بیمه شدگان را نیز علاوه بر پوشش بیمه‌های عمر در سود ناشی از اجرای پروژه ها مشارکت داد.

وی در جمع رئیس کل و اعضای هیات عامل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران با تقدیر از اقدامات و تلاش‌های نهاد ناظر، به ویژه پشتکار و تلاش‌های رئیس کل طی مدت حضورشان در صنعت بیمه به منظور توسعه فرهنگ بیمه و افزایش ضریب نفوذ آن در جامعه و رفع بسیاری از مشکلات موسسات بیمه گفت : با توجه به وضعیت بازار بیمه در حال حاضر و با هدف تقویت  شاخص‌های عملکردی و رفع برخی مشکلات باقیمانده در این صنعت به نظر می‌رسد ارائه چند پیشنهاد و اجرایی شدن آن در سطح جامعه بتواند کمک شایانی به حل این مسائل در حوزه اجرایی کند.

وی گفت: سرمایه موجود شرکت‌های بیمه نیاز به بازنگری دارد، زیرا به نظر می‌رسد سرمایه موجود فعلی که برابر مقررات نهاد ناظر و مصوبه هیات دولت تعیین شده، کفایت پوشش تمام ریسک‌های بیمه‌گری و سرمایه‌گذاری این شرکت‌ها را نمی‌کند، لذا پیشنهاد می‌شود با الهام گرفتن از مبانی علمی و نظری،چارچوبی برای تعیین سرمایه بهینه هر یک از شرکت‌ها با توجه به ریسک‌هایی که پذیرفته اند، برنامه‌های استراتژیک و در نظر گرفتن انتظارات سهامداران تعریف شود .

همچنین به نظر می‌رسد آئین‌نامه توانگری مالی فعلی در شرایط حاضر و با توجه به تغییر متغیرهای تأثیرگذار بر ضرایب ریسک موسسات بیمه نیاز به مهندسی مجدد دارد .

دکتر جعفری، بازنگری در برخی از مقررات بیمه مرکزی و نهاد ناظر از جمله آئین نامه 60 را مورد تأکید قرار داد و افزود:محدودیت‌های آئین‌نامه فعلی مربوط به سرمایه‌گذاری‌ها موجب می‌شود شرکت‌های بیمه نتوانند از فرصتهای سود‌آوری سایرزمینه‌های سرمایه‌گذاری استفاده کنند و متحمل هزینه فرصت می‌شوند .

وی همچنین یکی از مشکلاتی را که در بازار بیمه در حال شکل‌گیری است، ظهور پدیده دامپینگ دانست و پیشنهاد کرد: نهاد ناظر با تعریف حداقل نرخ‌های لازم و نظارت بر حسن اجرای آن می‌تواند از ظهور این پدیده در این بازار پیشگیری کند .

رئیس هیات مدیره بیمه دانا در ادامه اظهار داشت: در صنعت بیمه کشور و در حوزه مدیریت مطالبات، آئین‌نامه شفافی وجود ندارد که تدوین و تصویب آئین‌نامه مورد اشاره راهکاری برای مدیریت مطالبات درصنعت و مانع از تورم مطالبات می‌باشد .

وی خواستار استقرار آنلاین سیستم اعتبار‌سنجی در صنعت بیمه شد و تأکید کرد: با توجه به مشکلات حاکم در صنعت بیمه و بدحسابی بعضی از بیمه‌گذاران پیشنهاد می‌شود سامانه سنهاب توسعه و امکان دسترسی آنلاین برای همه واحد های اجرایی اعم از شعب و شبکه فروش برای ارزیابی و اعطای اعتبار به  مشتریان فراهم شود .

دکتر جعفری تاسیس آژانس‌های رتبه‌بندی شرکت‌های بیمه در کشور را نیاز امروز بازار بیمه دانست و همچنین درخصوص شفاف سازی صورت‌های مالی در راستای ارتقاء سطح اعتماد  فعالان بازار و سهامداران پیشنهاد کرد گزارشگری مالی بر مبنای استاندارد بین المللی irfs بطور تدریجی و طی برنامه زمانبندی شده در صنعت بیمه نهادینه شود .

دکتر جعفری در پایان ضمن تقدیر از حضور و رهنمودهای ارزشمند رئیس کل بیمه مرکزی در دیدار با کارکنان بیمه دانا و همچنین تلاش‌های مدیرعامل و کلیه کارکنان این شرکت درتحقق بودجه پیش بینی شده، رشد فروش و بهبود شاخص‌هایعملکردی ابراز امیدواری کرد: روند رو به رشد شرکت در سالآینده نیز با بهره‌گیری از منویات نهاد ناظر بیمه و رهنمودهای رئیس کل بیمه مرکزی با قدرت و اهتمام بیشتری ادامه یابد.
https://akhbarbank.com/vdcbs9b0.rhb00piuur.html
تازه ترین اخبار