برنامه سازمان بورس برای سهامداران ۵ بانک و موسسه آماده ادغام

20 اسفند 1397 ساعت 10:21

رئیس سازمان بورس از آمادگی برای ادغام ۵ بانک و موسسه با بانک سپه و انتقال دارایی سهامداران خبر داد.


به گزارش پایگاه خبری اخباربانک، شاپور محمدی در حاشیه مراسم پایانی مسابقات الگاریتمی درباره ادغام 5 بانک و موسسه انصار، قوامین، حکمت ایرانیان ، مهر اقتصاد و کوثر با بانک سپه به خبرنگاران گفت: سهام این گروه با حداکثر قیمت اسمی یا قیمت قبل از توقف نماد به بانک سپه منتقل می‌شود و سهامداران این بانک ها در صورت تمایل می‌توانند برای انتقال به نهادهای دارای مجوز اقدام کنند.

وی ادامه داد: در این میان فرم‌هایی برای این نقل و انتقال‌ها طراحی شده که در اختیار سهامداران قرار می‌گیرد تا امکان واگذاری سهام فراهم شود . در صورت عدم تمایل هم باید منتظر فرایند کارشناسی دادگستری در خصوص سود و زیان بانک‌ها باشند . اگر هم شکایتی مطرح باشد بعد از انتخاب شعبه ایی از سوی قوه قضائیه، می توانند مراجعه کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در سال جاری شفافیت افشای اطلاعات مالی با رشد مناسبی همراه بوده و تأخیر در افشای اطلاعات نزدیک به صفر بوده ، ادامه داد: ابزارهای مالی آتی سبد سهام و ابزار اختیار خرید و فروش معامله در بورس و ابزار معاملات اختیار خرید و فروش زعفران در بورس کالا رونمایی شد.

محمدی افزود: رشد شاخص بورس در سال جاری بین 70 تا 75 درصد بود و بازده مناسبی داشت و امید است سودآوری شرکت‌ها در سال آینده هم مناسب باشد.


کد مطلب: 66920

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/66920/برنامه-سازمان-بورس-سهامداران-۵-بانک-موسسه-آماده-ادغام

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com