۰
سه شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۸

کوچک‌های بورس با بزرگان همراه شدند

بازیگران بازار سرمایه امروز شاهد رشد قیمت در بیشتر سهم‌ها بودند. بانکی‌ها امروز هم ارزش معاملات قابل توجهی را به خود اختصاص دادند و قندی‌ها نیز با رشد فزاینده قیمت‌ها روبرو شدند.
به گزارش اخبار بانک، روز گذشته با انتشار اخباری درباره افزایش سرمایه برخی از نمادهای بانکی، این گروه با استقبال فعالان بازار سرمایه مواجه شدند. دیروز این گروه گوی سبقت را در جذب نقدینگی ربود و توانست بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دهد.

امروز نیز بانکی‌ها هر چند که نتوانستند که بیشترین ارزش معاملات را داشته باشند اما پس از گروه فلزات اساسی و  سرمایه‌گذاری‌ها با ارزش معاملات بیش از ۳۱ میلیارد تومان از گروه‌هایی بودند که بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

قندی‌ها نیز هم راستا با جریان کلی بازار رشد قیمت را تجربه کردند و توانستند یکدست سبز رنگ شوند. در کنار سهم‌های کوچک قندی، سیمانی‌ها اکثرا با کاهش قیمت مواجه شدند. در روزهای گذشته بازار سهام بیشتر بر پایه سهم های کوچک رشد کرد و امروز نیز علیغم رشد سهم‌های بزرگ شاهد افزایش قیمت در سهم‌های قندی چشمگیر بود.

در چهارمین روز معاملاتی بورس تهران در این هفته نمادهایی در گروه فلزی، پتروشیمی، بانکی، بیشترین تاثیر را روی نوسانات بازار سهام داشتند؛ به طوری که صنایع مس ایران، فولاد خوزستان و بانک ملت هر کدام به ترتیب ۲۴۸، ۱۵۱ و ۴۳ واحد تاثیر افزاینده روی شاخص‌ها داشتند.

توسعه معادن و فلزات، پتروشیمی جم و نفت بهران نیز در طرف مقابل سعی کردند تا شاخص‌های بازار را به سمت پایین هدایت کنند.

در نتیجه معاملات و نوسانات قیمت ها امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار ۶۸۲ واحد رشد کرد و به رقم ۱۵۷ هزار و ۳۸۷ رسید. همچنین شاخص کل هم وزن با ۱۱۱ واحد رشد رقم ۲۹ هزار و ۷۵۶ را تجربه کرد. شاخص آزاد شناور نیز ۱۱۲۷ افزایش یافت و عدد ۱۷۴ هزار و ۸۵۹ واحدی را تجربه کرد. شاخص‌های بازار اول و دوم هر کدام ۷۰۴ و ۴۱۰ واحد بالا رفتند.

در گروه استخراج کانه‌های فلزی قیمت سهم‌ها اکثراً با روند افزاینده‌ای مواجه بود؛ به طوری که بیشتر سهم‌ها کمتر از یک درصد و تعداد کمی از آنها بیش از دو درصد رشد قیمت را تجربه کردند. در گروه فلزات اساسی نیز  شاهد افزایش قیمت سهم‌ها بودیم به طوری که تابلوی این گروه به جز در معدود نمادهایی سبزرنگ شدند و در برخی از نمادهای این گروه شاهد صف خرید بودیم.

امروز دو گروه فلزات اساسی و سرمایه‌گذاری‌ها از جمله گروه‌های پرمعامله بورس تهران بودند؛ به طوری که ارزش معاملات سهم‌های فلزی به بیش از ۵۱ میلیارد تومان رسید و ارزش معاملات سرمایه گذاری‌ها رقم ۳۴ میلیارد تومان را رد کرد. شرکت‌های سرمایه‌گذاری از جمله غدیر و صندوق بازنشستگی روی شاخص بازار نیز تاثیرات بسزایی داشتند.

در گروه خودرو و ساخت قطعات نیز شاهد نوسان قیمت عمدتاً کمتر از دو درصد بودیم اکثر سهم این گروه توانستند با افزایش قیمت روبرو شوند. خودرویی‌ها امروز شاهد معامله ۱۴۶ میلیون سهم به ارزش بیش از ۲۲ میلیارد تومان بودند.

ارزش معاملات بورس تهران به حدود ۴۳۰ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات رقم یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون سهم و اوراق مالی را تجربه کرد.
آیفکس نیز با ۱۸.۴ واحد رشد همراه شد و به رقم ۱۹۶۵ واحدی رسید. ارزش معاملات فرابورس به رقم ۶۲۶ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات این بازار به رقم ۶۸۸ میلیارد تومان دست یافت./ایسنا
https://akhbarbank.com/vdcc40qe.2bqeo8laa2.html
تازه ترین اخبار