۰
سه شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۸

طرح " مهر دانا" حامی سبد اقتصاد خانواده ها

مدیرعامل بیمه دانا ، به اجرای طرح مهر دانا اشاره کرد و گفت: این طرح با همکاری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به منظور رفاه حال شهروندان و نیز حمایت از سبد اقتصاد خانواده‌ها تهیه شده است.
طرح " مهر دانا" حامی سبد اقتصاد خانواده ها
به گزارش اخبار بانک، ابراهیم کاردگر در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به اجرای طرح مهر دانا با همکاری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اشاره کرد و گفت: این طرح به منظور رفاه حال شهروندان و نیز حمایت از سبد اقتصاد خانواده‌ها تهیه شده است. 
 
وی اظهار داشت: طبق این تفاهم‌نامه که برای اولین بار در صنعت بیمه و بانک کشور اجرا می‌شود، اقشار مختلف جامعه از جمله رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی کشور و تمامی سهامداران سهام عدالت می‌توانند بدون مراجعه به بانک، به دفاتر نمایندگی بیمه دانا در سراسر کشور مراجعه کرده و بدون ضامن، تسهیلات بانکی دریافت کرده و نسبت به تهیه بیمه‌نامه‌های مورد نیاز خود اقدام کنند. 
 
کاردگر درباره اجرای طرح «مهر دانا» که با همکاری بانک قرص الحسنه مهر ایران اجرایی شده است، گفت: در این طرح هر شخصی که به نمایندگی بیمه دانا مراجعه کند می‌تواند تا سقف ۲.۵ میلیون تومان تسهیلات برای بیمه نامه دریافت کند.

مدیرعامل بیمه دانا  این رقم را برای رانندگان تاکسی ۳ میلیون تومان و برای اتوبوسرانان ۶ میلیون تومان در قالب قرض الحسنه برآورد کرد.
 
دکتر ابراهیم کاردگر همچنین در ادامه  این نشست به تشریح عملکرد این شرکت از ابتدای سال جاری تا امروز پرداخت و گفت:بیمه دانا در 6ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۴ درصد رشد در بخش حق بیمه‌ها کسب کرد و نسبت خسارت آن به ۷۶ درصد رسید.

وی افزود: بیمه دانا سهم بالایی از رشته درمان دارد و نسبت خسارت در این رشته ۱۰۲ درصد است.

کاردگر از رشد ۵۰ درصدی حق بیمه‌ها در نیمه دوم امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: نسبت خسارت نیز در همین مدت با 2 درصد کاهش از 76 درصد به ۷۴ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی از تلاش برای اصلاح سبد بیمه این شرکت خبر داد و گفت: اغلب قرارداد‌های بیمه‌های دانا در حوزه درمان قرارداد‌های کلان است و برای تمدید آن‌ها برنامه داریم تا نرخ‌ها واقعی شود.

مدیرعامل بیمه دانا افزود: در نظرداریم پرتفو بیمه دانا را به سمت پرتفوی سود آور ببریم و ترکیب پرتفو را اصلاح کنیم.

کاردگر یادآور شد: بیمه درمان از ابتدای امسال یک هزار و ۹۴۲ میلیارد تومان خسارت درمان پرداخت کرده است و از این رو نسبت خسارت در این رشته ۱۰۲ درصد است در حالی که طبق مقررات بیمه مرکزی باید ۸۰ درصد باشد.
 
مدیرعامل بیمه دانا از توافق شرکت‌های بیمه برای حذف ۲.۵ درصد تخفیفی که قانون بیمه شخص ثالث اجازه اعمال آن را به شرکت‌ها داده، خبر داد.

وی افزود: با اینکه خود شرکت‌ها در این زمینه توافق کرده اند، اما همچنان ممکن است برخی به این توافق پایبند نباشند؛ البته در این زمینه ایرادی به سندیکای بیمه گران ایران وارد نیست که چرا شرکت‌ها ممکن است به توافق خود در شورای عمومی پایبند نباشند.
 
کاردگر با اعلام اینکه اساسنامه فعلی سندیکا ابزار‌های قانونی و نظارتی لازم را در اختیار آن قرار نداده است، تاکید کرد: البته اساسنامه سندیکا به تازگی اصلاح شده، اما تایید آن باید در جای دیگری (شورای عالی بیمه) انجام شود که ممکن است این تغییرات را تایید نکند.

وی یادآور شد: طبق قانون بیمه شخص ثالث شرکت‌ها برای جلوگیری از زبان در این رشته این اختیار را دارند که تا ۲.۵ درصد تخفیف دهند که همین رقم در چند سال اخیر حدود ۸ درصد نسبت خسارت را در این رشته بهبود داد.

مدیر عامل بیمه دانا درباره سهم بیمه زندگی از پرتفوی این شرکت اظهار داشت: این رشته بیمه‌ای حدود ۱۱ درصد از پرتفوی بیمه دانا را به خود اختصاص می‌دهد.

وی درباره بیمه اتومبیل نیز با توجه به رشد قیمت‌ها گفت: صاحبان خودرو باید الحاقیه بیمه بدنه دریافت کنند.
https://akhbarbank.com/vdci55aq.t1aq32bcct.html
تازه ترین اخبار