۰
۳
دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۲۸

واکنش همتی به اتفاقات اخیر بازار ارز

رییس کل بانک مرکزی گفت: برخی علاقمند به برهم زدن بازار ارز و ایجاد نوسان در آن هستند و تلاش کرده‌اند بر موج افزایشی سوار شوند و نوساناتی هر چند اندک در بازار ایجاد کنند که بانک مرکزی برای جلوگیری از بی ثباتی در بازار حضور دارد و در صورت ضرورت، اقدامات لازم را انجام خواهد داد.
واکنش همتی به اتفاقات اخیر بازار ارز
به گزارش اخباربانک، عبدالناصر همتی طی یک پست اینستاگرامی اعلام کرد: در روزهای اخیر به مدد اظهارات برخی افراد در خصوص احتمال رد لایحه پالرمو یا سر رسید شدن سپرده‌های ۲۰ درصدی یا وضعیت بودجه ۹۸ و جو منفی ناشی از تلاش برای ارائه برخی طرح‌ها و اقدامات غیر متعارف، عواملی که علاقمند به برهم زدن بازار ارز و ایجاد نوسان در آن هستند، تلاش کرده‌اند بر موج افزایشی سوار شوند و نوساناتی هر چند اندک در بازار ایجاد کنند.

این پست در واکنش به اتفاقات دو روز گذشته از سوی رییس کل بانک مرکزی منتشر شده است چرا که در این دوره زمانی قیمت دلار افزایشی مداوم را تجربه کرده و به تبع آن قیمت سکه و طلا نیز تحت تاثیر رشد قیمت دلار از یک سو و افزایش بهای طلای جهانی از سوی دیگر رشد نامتعارف را تجربه کرده است.

قیمت دلار در صرافی ها از ۱۲هزار و سیصد تومان در پایان روز جاری فراتر رفت و دلالان نیز قیمت‌هایی در محدوده ۱۲هزار و ۵۰۰ تومان برای فروش هر دلار اعلام می‌کردند. قیمت سکه نیز از ۴میلیون و ۳۷۰ هزار تومان فراتر رفته است.

صرافان اما می‌گویند تحت تاثیر رشد مداوم قیمت‌ها، خرید و فروش به کف رسیده و اغلب  صرافان حاضر به معامله نیستند. در عین حال برخی نیز افزایش شمار مشتریان را عامل دیگری برای رشد بهای ارز می‌دانند. تلاش زیرپوستی دلالان در دو روز گذشته البته نتیجه داده و قیمت‌ها را با افزایش قابل ملاحظه روبرو کرده است. 

جوسازی برخی دلالان در خصوص افزایش قیمت در روزهای آتی نیز موثر افتاده است. آنها به استناد اینکه لایحه پالرمو رد خواهد شد، برای رشد قیمت ها فعالیت می‌کنند.

با این حال پیش تر نیز همتی به افزایش قیمت ارز واکنش نشان دادن و تاکید کرده بود قیمت ارز واقعی نیست و به زودی قیمت ها تعدیل خواهد شد.  
وی  در پست اخیر خود در صفحه شخصی اش تاکید کرده است این عوامل اطمینان دارند که با صدور مجوز اخیر بانک مرکزی به برخی صادرکنندگان برای عرضه ارز خود در صرافی‌ها طی یک ماه باقی مانده سال، تعادل بازار به نفع عرضه به هم خواهد خورد؛ لذا اقدام به پیشگیری کرده و جو تبلیغاتی لازم را برای خنثی کردن آن به وجود آورده‌اند.

وی در این پست در صفحه شخصی‌اش تاکید کرد بانک مرکزی برای جلوگیری از بی‌ثباتی در بازار حضور دارد و در صورت ضرورت، اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

جلسه دیروز مجمع تشخیص مصلحت نظام با هدف بررسی پالرمو تشکیل شد اما بررسی‌ها به پایان نرسید و مقرر است نشست آتی در دو هفته آینده ادامه بررسی این موضوع را در دستور کار قرار دهد.
 
https://akhbarbank.com/vdcfvjdv.w6dvjagiiw.html
مشاهده نظر مخاطبان
م حنمد
Netherlands
ببینیم وتعریف کنیم بقول بجاهایه بازار . تو که همش حرف میزنی . مثل ترامپ (امریکا) .کاری تا الان انجام ندادید .اول کفتی نفت ما خر یریدار زیاد نداره الان چین هند کره جنوبی والی اخر...... نفت که میخرن بس چرا چیزی ارزان ن شده ؟
جواد
Iran, Islamic Republic of
ای همتی چان تو هم نتوانستی کاری بکنی و فقط می خندی و پست میزاری ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Italy
برخی علاقمند به برهم زدن بازار ارز و ایجاد نوسان در آن هستند
و برخی علاقمند به شعار ، تنبلی و ناتوانی
تازه ترین اخبار