۰
يکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۳

بورس ریزشی شد

فعالان بورس تهران امروز شاهد افزایش عرضه‌ها نسبت به تقاضا بودند و در نهایت نماگر اصلی بورس با افت ۹۵۸ واحدی روبرو شد.
به گزارش اخبار بانک به نقل از ایسنا، معاملات سهام شرکت‌های معدنی، بانکی، پتروشیمی و تعدادی از پالایشی‌ها امروز بیشترین تأثیر را روی کلیت فضای معاملات بازار سهام داشتند. توسعه معادن و فلزات، گروه مپنا، بانک ملت و پتروشیمی پردیس چهار نمادی بودند که بیشترین تأثیر را روی نوسانات شاخص‌های بازار سرمایه گذاشتند و نماگرهای بازار را به سمت پایین هدایت کردند.

در طرف مقابل پالایش نفت اصفهان، نفت بهران و پالایش نفت تبریز سعی کردند شاخص‌ها را تقویت کنند؛ هر چند که حضور این سه نماد به فضای کلی معاملات بازار سهام نچربید و در نهایت تمام شاخص‌ها به سمت پایین هدایت شدند.

تازه وارد بورس تهران هم امروز تأثیر افزاینده‌ای روی شاخص‌های بازار سرمایه داشت و توانست نسبت به قیمتی که دیروز در بازار سهام کشف شده بود پنج درصد رشد قیمت داشته باشد.

در گروه محصولات شیمیایی بیشتر سهم‌ها با کاهش قیمت مواجه شدند. البته برای بسیاری از سهم‌ها این کاهش قیمت کمتر از یک درصد بود. در این گروه ارزش معاملات به نزدیکی ۲۳ میلیارد تومان رسید.

در گروه فرآورده‌های نفتی نیز شاهد افت کمتر از ۱.۵ درصد بیشتر سهم‌ها بودیم و تعدادی از سهم‌ها همچون پالایش نفت اصفهان، نفت بهران و سرمایه گذاری صنعت نفت رشد قیمت را تجربه کردند.

تابلوی گروه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری نیز امروز یکدست قرمز بود و اکثر سهم‌ها از نیم درصد تا ۲.۵ درصد کاهش قیمت را تجربه کردند. ارزش معاملات این گروه به حدود ۳۷ میلیارد تومان رسید که این موضوع نشان می‌دهد این گروه همچنان از پر معامله‌ترین گروه‌های بورسی است.

در گروه خودرو و ساخت قطعات نیز اکثر سهم‌ها با کاهش قیمت روبرو شد و سهامداران کفه عرضه را سنگین کردند. در این گروه ارزش معاملات به ۲۲ میلیارد تومان رسید و در گروه فرآورده‌های نفتی ارزش معلاملات امروز ۱۹ میلیارد تومان را رد کرد.

همچنین این رقم برای فلزات اساسی به حدود ۱۸.۵ میلیارد تومان رسید. در نتیجه با احتساب ارزش معاملات در گروه بانک‌ها و محصولات شیمیایی مجموع این پنج گروه به حدود ۱۲۰ میلیارد تومان می‌رسد.

شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۹۵۸ واحد کاهش یافت و به رقم ۱۵۶ هزار و ۱۵۵ واحدی رسید. در عین حال شاخص کل هم وزن با ۲۳۲ واحد کاهش رقم ۲۹ هزار و ۴۶۰ واحدی را تجربه کرد.

شاخص آزاد شناور نیز با افت ۱۲۳۸ واحدی مواجه شد و شاخص بازار اول و بازار دوم هر کدام ۷۴۳ و ۱۷۳۲ واحد کاهش یافتند.

حجم معاملات بورس امروز رقم یک میلیارد سهم و اوراق مالی را رد کرد و تعداد معاملات این بازار به ۱۱۰ هزار و ۴۹۱ رسید.

آیفکس نیز امروز با ۱۱.۱۲ واحد رشد مواجه شد و به رقم ۱۹۳۷ رسید. ارزش معاملات این بازار به رقم ۴۲۴ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات عدد ۶۱۴ میلیون سهم و اوراق مالی را رد کرد.
https://akhbarbank.com/vdcauyni.49nie15kk4.html
تازه ترین اخبار