۰
يکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۰

سکه در آستانه ۴.۴ میلیون تومان

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: روند افزایش نرخ سکه و طلا از روز گذشته و همزمان با بازار جهانی، آغاز شده و همچنان ادمه دارد.
به گزارش اخبار بانک به نقل از خبرآنلاین، ابراهیم محمدولی با بیان این مطلب گفت: امروز در بازار تهران هر قطعه سکه تمام بهار آزادی به نرخ ۴میلیون و ۳۷۰ هزار تومان، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم به قیمت ۴میلیون و ۲۵۰ هزار تومان، نیم سکه ۲میلیون و ۴۴۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۴۸۰ هزار تومان و سکه های گرمی ۷۸۰ هزار داد و ستد می شود. 

وی درباره میزان حباب سکه بیان کرد: با توجه به نرخ طلا حباب سکه بین ۴۰۰ تا ۴۵۰ هزار تومان است. 

وی درباه قیمت طلا توضیح داد: هر مثقال طلای آب شده ۱۷عیار امروز به نرخ یک میلیون و ۷۰۵ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۳۹۴ هزار تومان معامله می شود. 

محمدولی خاطر نشان کرد: این قیمت سکه و طلا تا ظهر (ساعت ۱۳) امروز بوده و ممکن است هر لحظه شاهد تغییراتی افزایش و یا کاهش قیمت ها در بازار باشیم. 

میزان تولید و فروش طلا، صفر شد
وی درباره میزان معاملات در بازار گفت:  در ۱.۵ تا ۲ سال گذشته بازار کسب و کار و تولید وضعیت به گونه ای شده است که اگر بگوییم میزان تولید و فروش صفر شده، اصلا اغراق نکرده ایم. 

وی ادامه داد: در سال های گذشته خرید طلا تقریبا از حالت کالای سرمایه ای و اینکه برای زمان مناسب به عنوان کالایی با قابلیت ایجاد ارزش افزوده،  و همچنین در مشکلات زندگی به آنها کمک کند، خارج شده زیرا طلا به دلایل مختلف و هزینه های سرباری که متوجه بخش تولید است از جمله روش گرفتن مالیات بر ارزش افزوده و اجرت،‌طلا برای مصرف کننده گران تمام می شود. 

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: این شرایط مورد اقبال مردم قرار نگرفته و مصرف کنندگان تبدیل به دو بخش شده اند، یک عده کاملا از خرید طلا و مصنوعات آن منصرف شده اند و بخش دیگر به بازار بدلیجات و نقره تمایل پیدا کرده اند در حالی که مشتریان بازار طلا بوده اند. 

وی بیان کرد: این موارد سبب شده  به دلیل نبود سفارش از طریق مصرف کننده، هم فروشندگان امروز تعطیل شده اند و هم تولیدکنندگان سفارشی را از بازار دریافت نمی کنند. 

این فعال بازار سکه و طلا گفت: امیدواریم از این مقطع هم عبور کنیم و در مجلس با رایزنی که انجام می شود و تعریف قانون از ارزش افزوده و از اجرت اتفاق بیافتد شاید در آینده به بازار خوب سکه و طلا امیدوار باشیم. 

وی خاطر نشان کرد:‌اما اگر روند همین گونه باقی بماند و نگاه قانون گذار همانند سال های گذشته باشد، مالیات بر ارزش افزوده از کل طلا گرفته شود، هیچ امیدی به آینده بازار طلا نمی توان داشت. 

خرید و فروش طلای دست دوم ممنوع!

محمدولی درباره خرید و فروش طلای دست دوم و کارکرده بدون لحاظ سود و اجرت در سایت ها و دنیای مجازی عنوان کرد: علت اینکه مردم به دنبال کم اجرت و به اصطلاح طلای دست دوم هستند، بخش سوم مخاطبان هستند که می خواهند طلا داشته باشند اما به دنبال این هستند که اجرت کمتری بابت خرید بپردازند. 

وی توضیح داد: در صنف ما شاید بیش از ۹۰ درصد از واحدها مالیات بر ارزش افزوده را از مشتری نمی گیرند. بنابراین این فرهنگ در حال وارد شدن به جامعه ماست. 

وی تصریح کرد: در مورد فروش کار دست دوم در بازار این کار کاملا خلاف قانون نظام صنفی است. اگر در این زمینه اقداماتی صورت گیرد توسط بازرسان، تعزیرات و اتحادیه مربوطه بررسی و نظارت می شود و با متخلفان برخورد می شود. 

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: به مردم و خریداران باید این نکته را یادآوری کنم که اگر قرار است در این زمینه خریدی انجام دهید، بهتر است از مصنوعات نو استفاده کنید به دلایل ثابت شده از نظر علمی و پزشکی این کار صحیح نیست و تبعات آن ممکن است در ۵ سال آینده نمایان شود. 

محمدولی خاطر نشان کرد: طلای دست دوم شاید منافعی را متوجه خریدار کند بنابراین از خرید کار دست دوم حتما خودداری کنند و به واحدهای طلا فروشی باید گفت در بازار و فضایی که اکنون وجود دارد فروش طلای دست دوم به تولید داخل لطمه می زند زیرا در غیر این صورت می تواند موجب تعطیلی واحدهای تولیدی و بیکاری تعدادی از فعالان این عرصه شود و کمکی به تولید نخواهد کرد. 
https://akhbarbank.com/vdciu5aq.t1aqp2bcct.html
تازه ترین اخبار