۰
بانک رفاه از زمان و شرایط عرضه بلوک ۵۲ درصدی سهام شرکت پتروشیمی امیرکبیر در فرابورس به ارزش ۳.۴۵ هزار میلیارد تومان خبر داد تا در صورت انجام از ترکیب سهامداری آن خارج شود.
تصمیم بانک رفاه برای فروش ۵۲ درصد سهام یک پتروشیمی
به گزارش اخباربانک، بانک رفاه کارگران درصدد است بلوک کنترلی ۵۲ درصدی سهام شرکت پتروشیمی امیرکبیر را از طریق عرضه در بازار پایه ج فرابورس بصورت نقدی یا نقد و اقساط یکجا به فروش برساند تا درصورت انجام از ترکیب سهامداری آن خارج شود.

بر این اساس،مقرر شده یک میلیارد و ۸۷۲ میلیون سهم در نماد"شکبیر ۴" یکشنبه ۲۶ اسفند توسط کارگزاری بانک رفاه کارگران عرضه شود. قیمت پایه هر سهم ۱۸۴۵۳ ریال، قیمت پایه کل ۳.۴۵ هزار میلیارد تومان و سپرده حضور در رقابت۳۴۵.۴ میلیارد تومان تعیین شده است.

کارگزار خریدار ملزم است در صورت پرداخت نقدی کل ثمن معامله و انجام آن به روش یکجا کل مبلغ را به صورت نقد به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز و تاییدیه شرکت مزبور را به معاونت بازارهای خارج از بورس شرکت فرابورس تحویل دهد.همچنین بابت مطالبات بانک رفاه کارگران از شرکت پتروشیمی امیرکبیر نسبت به ارائه یک فقره چک بانکی به مبلغ ۲۲۵.۸ میلیارد تومان در وجه بانک اقدام کنند.

کارگزار فروشنده نیز موظف است حداکثر چهار روز کاری پس از انجام معامله وکالتنامه دریافت مطالبات بانک رفاه کارگران از شرکت پتروشیمی امیرکبیر را خریدار یا خریداران ارائه کند.

در صورت پرداخت اقساطی ثمن معامله و انجام آن به روش یکجا و شرایطی به صورت نقد و اقساط،کارگزار خریدار موظف است حداکثر طی چهار روز کاری پس از انجام معامله، حصه نقدی ثمن معامله معادل ۲۰ درصد ارزش کل معامله را به صورت نقد به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز و تاییدیه شرکت مزبور را به معاونت بازارهای خارج از بورس فرابورس تحویل دهد.

برای باقیمانده ثمن معامله معادل ۸۰ درصد ارزش کل تعداد ۱۰ فقره چک در وجه فروشنده با اقساط مساوی و فواصل ۶ ماهه و با احتساب کارمزد سالانه ۲۶ درصد که تاریخ سررسید اولین چک شش ماه پس از قطعی شدن معامله است به فروشنده ارائه دهد.در صورتی که سهام مورد عرضه توسط کنسرسیومی از خریداران خریداری شود با تمام خریداران قرارداد واحد منعقد شده و به طور تضامنی مسئول پرداخت کلیه اقساط می‌شوند.

خریدار موظف از سایت های کامل تعهدات و پرداخت کامل اقساط کل سهام مورد معامله را در وثیقه فروشنده( بانک رفاه کارگران) به تعداد یک میلیارد و ۸۷۲ میلیون سهم نزد شرکت سپرده گذاری مرکزی قرار دهد.
 
https://akhbarbank.com/vdcfcjdv.w6dv0agiiw.html
تازه ترین اخبار