۰
شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۲

تایید افزایش سرمایه 222درصدی بانک صادرات

از میان شرکت‌ها و بانک‌هایی که در این برهه زمانی تقاضای افزایش سرمایه داده‌اند، با افزایش سرمایه معقول 222 درصدی بانک صادرات ایران موافقت شده است.
به گزارش اخبار بانک، بانک صادرات ایران برای پوشش زیان انباشته موجود، با توجه به قانون تجدید ارزیابی دارایی‌ها، بانک پیشنهاد تجدید ارزیابی معقول 222 درصدی را طی نامه زیر ارائه داده است:

"با عنایت به ماده 3 دستورالعمل مراحل زمانی افزایش سرمایه شرکت های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار (مصوب 1395/07/17  هیئت مدیرة سازمان بورس و اوراق بهادار و اوراق بهادار) به پیوست گزارش توجیهی هیئت مدیرة به منظور پیشنهاد افزایش سرمایه از مبلغ  57 هزار و 800 میلیارد  ریال به مبلغ 168 هزار و 563 میلیارد و 208 میلیون ریالاز محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها به منظور اصلاح ساختار سرمایه و خروج از شمولیت ماده 141 اصلاحیه قانون تجارت که در تاریخ  سیزدهم بهمن ماه سال 97  به تصویب هیئت مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده، ارائه می‌شود. اظهارنظر بازرس قانونی نسبت به گزارش مذکور متعاقبا اطلاع‌رسانی می‌شود."

که در نتیجه با توجه به درخواست افزایش سرمایه از سوی بانک، حسابرس و بازرس قانونی، با افزایش سرمایه از مبلغ5 هزار و 780 میلیارد تومان به مبلغ 18 هزار و  656 میلیارد تومان از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها به منظور اصلاح ساختار سرمایه و خروج از شمولیت ماده 141 قانون تجارت موافقت کرد. میزان زیان انباشته بانک طی دوره 9 ماهه منتهی به آذر 97 مبلغ 9 هزار و 500 میلیارد تومان است. اختلاف ارزش دفتری دارایی‌ها با ارزش واقعی دارایی‌ها و استفاده از قانون تجدید ارزیابی دارایی‌ها با توجه به دارایی ثابت‌ 6 هزار میلیارد تومانی بانک که به ارزش دفتری قدیم ثبت شده است می‌تواند موجب از بین رفتن زیان شود. بررسی میزان افزایش سرمایه و زیان انباشته بانک صادرات ایران نشان می‌دهد، میزان سرمایه افزایش یافته بانک دو برابر میزان زیان انباشته آن بوده که با افزایش سرمایه دو برابری نسبت به زیان انباشته، پیش‌بینی می‌شود زیان شرکت پوشش داده شود.

Capture4545454545
 
از بین رفتن زیان یک شرکت نیاز به سیاست‌های حمایتی از سوی مراجع تصمیم‌گیرنده دارد و تنها با تکیه بر قوانین امکان‌پذیر نخواهد بود. در این راستا هیئت مدیره بانک صادرات ایران و به خصوص مدیرعامل این بانک هیچ‌گاه از توجه و حمایت از نماد غافل نبوده‌ و همواره در مسیری برای رشد و توسعه نماد "وبصادر" گام برداشته‌اند و در مقاطع زمانی گوناگون که سهم نیاز به پشتیبانی داشته است همواره از آن حمایت ویژه‌ نموده‌اند. سخنان اخیر مدیرعامل این بانک در خصوص حمایت از "وبصادر" و پیش‌گیری از وقوع هرگونه نوسان‌ مخاطره‌آمیز مهر تاییدی بر حمایت همیشگی بزرگان این بانک زده است، لذا با قطعی شدن افزایش سرمایه 222 درصدی می‌توان شاهد رشد و بالندگی هر چه بیش‌تر سهام بانک صادرات ایران باشیم.

بررسی روند قیمتی سهم این بانک از زمان بازگشایی طی سال جاری همراه با رشد کلی بازار، رشد کرده است و از سطوح قیمتی در کانال 60 تومان ابتدای سال به کانال 110 و 120 تومان رسیده است در سطوح قیمتی بالا دارای نوسانات اندک و معقول بوده است. از طرفی طی روزهای جاری با حمایت‌ از طرف حقیقی‌ها و حقوق‌ها شاهد روند مثبتی در سهم بوده‌ایم که به نظر می‌رسد با سیاست‌های راهبردی بانک از سهام و ارائه برنامه‌های عملیاتی راهبردی برای شکل‌دهی عملکرد مثبت، می‌توان شاهد خوش اقبالی به نماد این سهم بود.
 
Capture5785885858555
با نگاهی به عملکرد مالی بانک صادرات ایران از سال گذشته تاکنون می‌توان دریافت که "وبصادر" گام‌های لازم به منظور بهبود شرایط را برداشته است. کاهش 34 درصدی در زیان خالص نسبت به مدت مشابه سال گذشته و رسیدن رقم آن از سه هزار و 35 میلیارد تومان به دو هزار و هشت میلیارد تومان، نشانه‌ای از تلاش‌های موفقیت آمیز بانک در جهت خروج از زیان است. توقف روند زیان‌دهی در کوتاه مدت و دست‌یابی به سودهای با کیفیت عملیاتی در بلند مدت از جمله رویدادهای مهمی است که برای آینده بانک صادرات ایران ترسیم می‌شود.
https://akhbarbank.com/vdcjxxem.uqemyzsffu.html
تازه ترین اخبار