۰
شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۳۳

رشد 34 درصدی فروش بیمه معلم

مطابق با اطلاعات منتشره، شرکت بیمه معلم در دی ماه 97 بیش از هزار و 100 میلیارد از پرونده های خسارت را به زیان دیدگان پرداخت کرده است.
رشد 34 درصدی فروش بیمه معلم
به گزارش اخبار بانک، طبق گزارش عملکرد ده ماهه شرکت بیمه معلم شاخص فروش شرکت با افزایش همراه شده و فروش ده ماهه شرکت 12 هزار و 880 میلیارد ریال برآورد شده است که در مقایسه با فروش ده ماهه سال 96 که میزان 9 هزار و 571 میلیارد ریال بوده، رشد 34 درصدی را تجربه کرده است.
 
بررسی های اماری نشان می دهد، در ده ماه سال 97 این شرکت 6 هزار و 603 میلیارد ریال خسارت پرداختی داشته است.
 
مطابق با اطلاعات منتشره، شرکت در دی ماه 97 بیش از هزار و 100 میلیارد از پرونده های خسارت را به زیان دیدگان پرداخت کرده است.
 
ارزیابی سهم گروه های بیمه ای مختلف شرکت بیمه معلم در ده ماهه سال 97 حاکی از آن است که بیمه اتومبیل با فروش 6 هزار و 461 میلیارد ریالی 50 درصد از حق بیمه صادره را در این دوره به خود اختصاص داده است. در بخش عمر و حوادث گروهی نیز حق بیمه ای بالغ بر 2 هزار میلیارد ریال توسط شرکت صادر شده است که 16 درصد از کل حق بیمه صادره شرکت را به خود اختصاص داده است. بیمه عمر انفرادی و درمان گروهی نیز به ترتیب با میزان فروش یک هزار و 381 میلیارد ریال و یک هزار و 337 میلیارد ریال سهمی 10 تا 11 درصدی از کل حق بیمه صادره این شرکت را به خود اختصاص داده است.
 
12 درصد از حق بیمه باقیمانده نیز به ترتیب سهم، به گروه مسئولیت، آتش سوزی، مخصوص، مهندسی، باربری و حوادث انفرادی تخصیص یافته است.
 
لازم بذکر است که آمار فروش شرکت بیمه معلم در رشته های مختلف نشان می دهد این شرکت بیمه ای توانسته نسبت به دوره مشابه سال قبل ضمن تنوع بخشی در ترکیب پرتفوی ، تمرکز بر فروش خرد با تاکید بر کنترل فروش ثالث و اتکاء بر فروش بیمه های عمر را در دستور کار خود قرار دهد.
 
جهت تمرکز بر فروش خرد بیمه نامه ها حضور در بازار رقابت مجازی با ارائه طرح و فروش بیمه نامه های خرد از جمله مسافرتی خارج از کشور و حوادث انفرادی از طریق برنامه های چند منظوره و ارتباط با استارت آپ ها نیز طی ده ماهه سال 97 مورد توجه قرار گرفته است.
 
بر اساس این گزارش، از انجا که علاوه بر مدیریت بهینه پرتفوی در قالب ارزیابی ریسک و پرداخت به موقع خسارت ، مدیریت سرمایه گذاری منابع حاصل از بیمه گری نیز از دیگر راهبردهای شرکت بیمه معلم در سال 97 بوده است در این راستا کسب سودی بالغ بر 270 میلیارد ریال و  رشد 48 درصدی حجم و بازدهی بیش از 50 درصدی سرمایه گذاریهای بورسی و فرابورسی از دیگر نکات قابل ملاحظه کارنامه ده ماهه بیمه معلم محسوب می شود.
 
گفتنی است بیمه معلم در مسیر شفافیت ضمن پیاده سازی آیین نامه حاکمیت شرکتی، برای اولین بار در صنعت بیمه صورتهای مالی خود را بر مبنای استاندارد گزارشگری مالی تهیه و تنطیم خواهد کرد که این تصمیم نیز در ده ماهه سال 97  به تصویب هیات مدیره بیمه معلم رسید.
https://akhbarbank.com/vdcjmtem.uqemhzsffu.html
تازه ترین اخبار