۰
جمعه ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۴۶

سرکشی طلا همچنان ادامه دارد

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۶‌درصد افزایش به ۱۳۱۴ دلار و ۶۶ سنت رسید.
به گزارش اخبار بانک به نقل از رویترز، در حالی که پس از انتشار آمارهایی که نشان از کند شدن روند رشد اقتصاد آمریکا دارد و می تواند موید رویکرد فدرال رزرو آمریکا در توقف افزایش نرخ بهره باشد ارزش دلار اندکی کاهش یافته است، قیمت طلا امروز افزایش داشت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۶ درصد افزایش به ۱۳۱۴ دلار و ۶۶ سنت رسید. قیمت فلز زرد در جلسه گذشته با نیم درصد افزایش مواجه بود و به بالاترین رقم از ۳۰ ژانویه تاکنون رسید. قیمت طلای آمریکا نیز امروز ۰.۲۷ درصد رشد داشت و به ۱۳۱۷ دلار و ۵۰ سنت رسید.


شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی امروز با اندکی کاهش به ۹۷.۰۱ رسید.

میزان خرده فروشی در آمریکا در ماه دسامبر شاهد بیشترین کاهش در طی بیش از ۹ سال گذشته بود که این مسئله نشان دهنده افت فعالیت های اقتصادی در پایان سال ۲۰۱۹ است.

عامل دیگری که موجب تضعیف احساس سرمایه گذاران شد، آمارهای دیگری بود که نشان دهنده افزایش غیرمنتظره تعداد شهروندان متقاضی دریافت مقرری بیکاری در هفته گذشته و همچنین دومین کاهش ماهیانه متوالی قیمت تولید کننده در ماه ژانویه بود.

این آمارها می تواند موید موضع فدرال رزرو در زمینه توقف روند افزایش نرخ بهره باشد.

واندانا بهاراتی تحلیلگر بازار طلا گفت: «بازار در انتظار پیشرفت در مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین است. با توجه به مدت طولانی نگرانی ها در مورد تنش های تجاری میان آمریکا و چین، سرمایه گذاران دقیقا نمی دانند قیمت طلا به چه سمتی حرکت خواهد کرد.»

دو مذاکره کننده تجاری آمریکا قرار است اواخر امروز با رئیس جمهوری چین دیدار کنند، اما به گفته مشاور اقتصادی کاخ سفید، ترامپ هنوز تصمیمی در مورد تمدید آتش بس تجاری با چین نگرفته است.
https://akhbarbank.com/vdcgtw93.ak9374prra.html
تازه ترین اخبار