۱
طبق اعلام رئیس کل بیمه مرکزی ایران، کلیه جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث، تا پایان بهمن ماه 97 بخشیده شد.
بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث، تا پایان بهمن 97
به گزارش اخبار بانک، غلامرضا سلیمانی، رئیس کل بیمه مرکزی با بیان این خبر، اعلام کرد که جریمه دیرکرد تمدید بیمه ثالث تمامی وسایل نقلیه تا آخر بهمن ماه 97 شامل بخشودگی شده است.

به مناسبت دهه فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، تمامی جریمه‌های وسایل نقلیه از جمله خودروهای سواری، تاکسی، کامیون و اتوبوس شامل بخشودگی شدهو مالکان این خودروها می‌توانند تا پایان بهمن ماه، نسبت به تمدید بیمه‌نامه شخص ثالث خود اقدام کنند و از این بخشودگی بیمه‌ای بهره‌مند شوند.

علاوه بر این به گفته سلیمانی، دارندگان موتور سیکلت و همین‌طور ماشین آلات کشاورزینیز از آغاز دهه فجر، یعنی ۱۲بهمن ماه 97، به مدت شش ماه فرصت دارند تا از این بخشودگی استفاده کرده و بیمه‌نامه خود را بدون پرداخت جریمه دیرکرد تمدید کنند.برای محاسبه هزینه بیمه ثالث موتور سیکلت خود می‌توانید از طریق محاسبه‌گر بیمه موتور سیکلت بیمه بازاراقدام نمایید. 

نکته حائز اهمیت در مورد این طرح، این است که اگر افراد تا پایان مدت اعلام‌شده اقدام به تمدید بیمه‌نامه خود نکنند، ملزم به پرداخت کامل جریمه تمام مدت زمانی هستند که بیمه‌نامه نداشته‌اند. در واقع این بخشودگی تنها شامل حال مالکانی می‌شود که تا پایان مدت اعلام شده بیمه وسیله نقلیه خود را تمدید کنند؛ بنابراین توصیه می‌شود تمامی افرادی که زمان اتمام بیمه شخص ثالث آنها گذشته، از این فرصت طلایی به وجود آمده استفاده کنند. 

در قانون کشور، بیمه شخص ثالث تنها بیمه اجباری است که نداشتن آن برای مالک خودرو جرم محسوب می‌شود. از همین رو، تمدید به موقع این موقع به دلیل وجود جریمه دیرکرد اهمیت بسیاری دارد که در موارد بسیاری به علت مشغله زیاد بیمه‌گذاران فراموش می‌شود. جریمه دیرکرد تمدید بیمه‌ شخص ثالث، به صورت روزشمار محاسبه شده و بر اساس نوع وسیله نقلیه متفاوت است. در صورتی که تاریخ انقضای بیمه ثالث خود را فراموش می‌کنید، می‌توانید با ثبت یادآور بیمه ثالث، چند روز پیش از پایان موعد بیمه از آن مطلع شوید. شایان ذکر است که این جریمه فقط تا مدت یک سال به ‌حق‌بیمه اضافه شده و به تاخیرهای بیشتر از یک‌سال جریمه‌ای تعلق نمی­‌گیرد. 

بیمه بازار

اگر انقضای بیمه ثالث فرد گذشته باشد و حادثه‌ای، چه از نوع حوادث مالی و چه جانی رخ دهد، از آنجایی که شخص تحت پوشش بیمه نیست، تمامی خسارات بر عهده شخص بوده و شخصا ملزم به پرداخت تمامی خسارات خواهد بود و مسئولیتی در این مورد  متوجه بیمه نیست.

با توجه به اهمیت تمدید بیمه شخص ثالث و همچنین شرایط مناسبی که با وجود بخشودگی جرایم دیرکرد فراهم شده، بهتر است مالکان خودروها و دیگر وسایل نقلیه، تا پایان بهمن ماه نسبت به تمدید بیمه شخص ثالث خود اقدام کنند. 
https://akhbarbank.com/vdcirraq.t1aqp2bcct.html
تازه ترین اخبار