۰
دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۵
بخشودگی جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث

ورود سازمان بازرسی به بیمه ایران

رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه بازرسی از شرکت‌های بیمه طبق قانون جزو روال عادی سازمان‌های نظارتی و سازمان بازرسی است، گفت: بر این اساس گروه‌های سازمان بازرسی وارد شرکت بیمه ایران شدند و بررسی‌ها را انجام دادند که گزارش آنها منتشر خواهد شد.
ورود سازمان بازرسی به بیمه ایران
به گزارش خبرنگار  اخبار بانک، غلامرضا سلیمانی امروز (دوشنبه) در نشستی خبری اظهار کرد: در این زمینه جلسات خوبی با بیمه ایران داشته‌ایم و بیمه مرکزی هم رابطه خوبی با سازمان‌های نظارتی دارد و هر اطلاعاتی که بخواهند در اختیار آنها قرار می‌دهیم و این حق آنهاست که بازرسی داشته باشند.

او همچنین تاکید کرد که بیمه مرکزی هیچ فرقی بین بیمه ایران با دیگر شرکت‌های بیمه‌ای نمی‌گذارد، گفت: بیمه ایران حدود ۳۳ درصد از کل پرتفوی صنعت بیمه را در اختیار دارد. این شرکت دولتی است و از خصوصی‌سازی مستثنی شده است. هیأت مدیره هم برای برون رفت از مسائلی از جمله زیان انباشته جلساتی تشکیل داده‌اند.
 
رییس کل بیمه مرکزی همچنین گفت: موضوع ادغام شرکت های بیمه ای که مشکل دارند از دستور کار خارج نشده است . اما طبیعی است  سهامداران باید تصمیم بگیرند . 
 
سلیمانی  با بیان اینکه برای ادغام بیمه ها نمی توانیم دخالت کنیم، گفت: سهامداران باید تصمیم بگیرند و ما مشورت می دهیم.
 
وی بیان اینکه برخی شرکتهای بیمه توجهی به ارزیابی دقیق خسارت ندارند، گفت: برخی خسارتها به دلیل سوانح ساختگی پرداخت می شود.
 
با بررسی اولیه انجام شده در بیمه مرکزی ٢٠درصد از خسارتهای پرداختی صحیح نیست و سوانح آنها شاید ساختگی باشد و شرکتهای بیمه کنترل لازم را ندارند و ما می خواهیم این نرخ خسارت را کاهش دهیم. البته در برخی کشورها نیز پرداخت خسارت ها با سوانح ساختگی پرداخت می شود.
 
وی افزود: با توجه به در نظر گرفتن ویژگی های راننده قصد داریم بیمه نامه راننده محور را اجرایی کنیم تا بتوانیم نرخ های پرداختی بدون پشتوانه را کاهش دهیم.
 
سلیمانی با بیان اینکه برای ادغام بیمه ها نمی توانیم دخالت کنیم، گفت: سهامداران باید تصمیم بگیرند و ما مشورت می دهیم.
 
سلیمانی با بیان اینکه برای کاهش میزان تصادفات و خسارت های غیرمستند، راننده محور کردن بیمه شخص ثالث است؛ گفت: این در حالی است که بررسی عمیق باید روی این حوزه انجام شود؛ البته صدور بیمه نامه برای خودروهایی که برای آنها بیمه نامه صادر می شود باید با در نظر گرفتن خطاهای راننده باشد؛ چراکه برای ما ویژگی های فرد راننده نیز مهم است. برخی افراد منجر به تصادف برای بقیه می شوند و بنابراین باید خطاهای او را هم لحاظ کرد.
 
وی با بیان اینکه اگر راننده ای خوب رانندگی کند، تا ٧٠ درصد هم می تواند تخفیف بگیرد، گفت: شاخصه خود راننده هم مهم است.
 
رئیس کل بیمه مرکزی درباره آیین نامه ۶۰ گفت: پیش نویس اصلاح آئین نامه ۶۰ ،در شورایعالی بیمه بررسی شده ،مواردی تصویب شده ،در جلسه آتی شورایعالی نیز موارد دیگر بررسی می گردد.
 
بازدهی سپرده ها بانکی با توجه به تورم و ارزش ریال قابل قبول نیست . در اصلاح آیین نامه به بخش های مختلف و ظرفیت های سرمایه گذاری توجه شده است. 
 
وی گفت : باید یک پرتفوی سرمایه گذاری ایجاد شود .
 
سلیمانی با بیان اینکه برای بیمه درمان تکمیلی ، چارچوب و سقف تعیین می گردد، گفت : نرخ شکنی در بیمه درمان تکمیلی هست و با توجه به خسارت و زیان بالای این رشته منطقی نیست.  
 
 وی افزود: بیمه گذاران بدانند شرکت بیمه ای که نرخ پایین می دهند در ارائه خدمات دچار مشکل می شوند. 

 
https://akhbarbank.com/vdcjhvem.uqemozsffu.html
تازه ترین اخبار