۰
رییس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری اتاق تهران شرایط بانک کونلون چین برای همکاری با ایران و گشایش اعتبارات اسنادی از طریق ۱۵ بانک تحریم نشده را تشریح کرد.
شرایط بانک چینی برای همکاری با ۱۵ بانک تحریم نشده ایران
به گزارش اخبار بانک، فریال مستوفی درباره نوع همکاری بانک کونلون با فعالان بخش خصوصی ایران گفت: این بانک در صورتی نسبت به نقل و انتقال وجوه برای طرف ایرانی اقدام ‌می‌کند که ال‌ سی گشایش شده از بانک‌های ایرانی مشمول تحریم نبوده باشد. همچنین کالایی که برای آن ال‌سی گشایش شده نباید جزو کالاهای تحریمی باشد. بنابراین اگر ال‌سی مربوط به معاملات پیش از ۳۰ اکتبر از بانک‌هایی که در معرض تحریم نیستند گشایش شده باشد، تراکنش‌های مربوط به آن انجام ‌می‌گیرد.

وی افزود: البته ممکن است انجام این تراکنش‌ها تا حدودی زمان‌بر باشد اما به فعالان اقتصادی توصیه می شود از طرف‌های تامین‌کننده چینی بخواهند آنها نیز انجام سریع این تراکنش‌ها را در بانک کونلون مورد پیگیری قرار دهند.حال ممکن است، گشایش ال‌سی از بانکی که در شمول تحریم قرار دارد، انجام شده و احتمالا طرف ایرانی مبلغی را به عنوان پیش‌پرداخت پرداخته باشد. راه‌حل موجود برای این گروه از فعالان اقتصادی این است که باقیمانده وجوه را از بانکی که مورد تحریم قرار نگرفته، حواله کنند.

این فعال سرمایه گذاری خارجی در مورد انجام معاملات از ابتدای نوامبر ۲۰۱۸ و آغاز دور جدید تحریم‌ها علیه ایران توسط بانک کونلون نیز توضیح داد: انجام تراکنش‌های مالی از این تاریخ به بعد منوط به آن است که معاملات از طریق بانک‌های تحریمی انجام نشده باشد و کالاهای مورد معامله نیز در دایره تحریم‌ها قرار نداشته باشد.

مستوفی ادامه داد: این کالاها البته غیر از اقلام غذایی، دارو و تجهیزات پزشکی هستند که به عنوان کالاهای بشردوستانه شناخته ‌می‌شود. در واقع نقل و انتقال پول برای برخی دیگر از کالاها که مشمول تحریم‌ها نیستند نیز توسط کونلون انجام ‌می‌گیرد.
https://akhbarbank.com/vdciz3aq.t1awv2bcct.html
تازه ترین اخبار