۰
سه شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۸

آخرین قیمت سکه و ارز در بازار

رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر گفت: هر قطعه سکه تمام بهار آزادی در دومین روز بهمن به قیمت ۴میلیون ۱۳۵ هزار تومان داد و ستد می شود.
آخرین قیمت سکه و ارز در بازار
به گزارش اخباربانک به نقل از خبرآنلاین، محمد کشتی آرای در گفتگو با خبرآنلاین افزود: هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۳میلیون و ۹۸۰ هزار تومان، نیم سکه ۲میلیون ۱۳۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۳۰۵ هزار تومان و سکه های گرمی نیز ۷۰۵ هزار تومان معامله می شود.

وی تصریح کرد: در ۳روز گذشته (ابتدای هفته جاری تاکنون) قیمت هر قطعه سکه بهار آزادی به طور میانگین حدود ۲۵۰ هزار تومان افزایش یافته است.

وی افزود: هر گرم طلای ۱۸عیار امروز در بازار ۳۷۳ هزار و ۵۰۰ تومان داد و ستد می شود که نشان دهنده افزایش ۳۳هزار و ۵۰۰ تومانی قیمت طلا در سه روز است.

کشتی آرای بیان کرد:‌امروز در بازارهای جهانی قیمت طلا کاهش یافته اما در بازار ایران شرایط برعکس بوده و شاهد افزایش نرخ سکه و طلا بودیم.
وی خاطر نشان کرد: افزایش یا کاهش قیمت ها تا پایان معاملات امروز را نمی توان پیش بینی کرد و باید گفت به دلیل فعالیت بازارهای مالی جهانی هر احتمالی وجود دارد.

وی ادامه داد:‌ تغییر نرخ ارز در ادامه روز می تواند بر نرخ سکه و طلا تاثیرگذار باشد بنابراین به نظر می رسد بانک مرکزی همچون هفته های گذشته باید نظارت بیشتری بر این بازار اعمال کرده و نرخ ارز را کنترل کند.

وی در پاسخ به این سووال که چرا بازار سکه و طلای ایران معمولا برخلاف بازارهای جهانی عمل می کند به طوری که با وجود کاهش قیمت جهانی طلا، نرخ طلا و سکه در ایران بالا می رود، توضیح داد:‌ معمولا در مواقعی که قیمت های هیجانی می شود، تقاضای کاذب در بازار به وجود می آید.

این فعال بازار طلا و جواهر گفت:‌ در چند روز گذشته ۱- میل به خرید سکه و طلا افزایش یافته و ۲- میل به فروش طلا و سکه در مقابل کاهش یافته است؛ که این موارد را باید از عوامل هیجانی و التهابی شدن بازار به شمار آورد.

وی درباره وضعیت تقاضا در بازار فعلی سکه و طلا توضیح داد:  در چند روز گذشته و با افزایش قیمت ها، تقاضا در این بازار بر عرضه پیش گرفته و در مجموع از ابتدای هفته بسیار بالا رفته است.  

قیمت ارز در دوم بهمن چند؟‌
قیمت دلار امروز دوم بهمن در نرخ اعلامی بانک مرکزی، صرافی ملی ثابت ماند.

به گزارش خبرآنلاین، بر اساس اعلام بانک مرکزی، قیمت ۲۳ ارز  مانند یورو نسبت به روز گذشته کاهش یافت ، قیمت 12 ارز مانند پوند نسبت به روز دوشنبه افزایش و  نرخ 12 ارز دیگر مانند دلار نیز ثابت ماند.

برهمین‌اساس، قیمت دلار آمریکا بدون تغییر نسبت به دیروز 4200 تومان تعیین شد.

یورو در مرکز مبادلات ارزی 4771 تومان،‌ درهم امارات 1143 تومان و پوند انگلیس نیز 5490 تومان قیمت خورده و به واجدان شرایط دریافت ارزهای دولتی فروخته می‌شود.

قیمت ارز در صرافی ملی
قیمت دلار در صرافی‌های بانک ها بدون تغییر نسبت به نرخ دیروز، ۱۱ هزار و ۶۵۰ تومان تعیین شده است.

صرافی‌های بانک ها قیمت دلار را برای روز جاری بدون تغییر قیمت نسبت به نرخ دیروز، 11 هزار و 650 تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 11 هزار و 550 تومان خریداری می‌کنند.

قیمت فروش یورو نیز در صرافی‌های بانک ها، 13 هزار و 300 تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو  نیز در این صرافی‌ها 13 هزار و 200 تومان است.
 
قیمت خرید دلار در بانک‌ها

امروز شعب ارزی بانک‌ها ، قیمت خرید دلار را ۱۱ هزار و ۵۴۵ تومان تعیین کردند.

همچنین در شعب ارزی بانک قیمت یورو را 13 هزار و 112 تومان و قیمت پوند انگلیس را 14 هزار 867 تومان و 8 ریال برای خرید از مردم اعلام شده است.

قیمت خرید امروز دلار در بانک ها نسبت به دیروز ثابت مانده است اما قیمت یورو نسبت به دیروز 21 تومان کاهش و قیمت پوند 11 تومان افزایش یافته است.

 ارز مسافرتی چند؟‌
شعب منتخب بانکی امروز قیمت فروش ارز مسافرتی را بدون کارمزد ۱۳ هزار و ۴۹۵ تومان اعلام کرده‌اند.

شعب منتخب فروشنده ارز مسافرتی یورو را با قیمت 13 هزار و 495 تومان و  7 ریال، می فروشند که با احتساب کارمزد 7 در هزار به رقمی حدود 13 هزار و 510 تومان می رسد. قیمت ارز مسافرتی نسبت به دیروز 22 تومان کاهش یافته است.

مسافران خارج از کشوری می توانند با مراجعه به شعب منتخب ارزی بانک های ملی، تجارت، ملت، سامان و پارسیان و با ارایه اسناد و مدارک خواسته شده  برای کشورهای همسایه و مشترک‌المنافع حداکثر 500 یورو و برای سایر کشورها تا 1000 یورو خریداری کنند.


 
https://akhbarbank.com/vdcfccdv.w6dt1agiiw.html
تازه ترین اخبار