۰
دبیرکل گروه هشت کشور اسلامی از برنامه استفاده از کارت تجاری به نام D8P و شبیه مستر کارت یا ویزا کارت برای ایرانیان و 7 کشور دیگر خبر داد.
احتمال راه‌اندازی کارت پرداخت واحد بین ایران و ۷ کشور دیگر
به گزارش اخبار بانک به نقل از ایسنا، سازمان همکاری اقتصادی ۸ اقتصاد اسلامی موسوم به دی ۸، در حال کار روی سیستمی برای تطبیق کارت پرداخت در تراکنش‌های بین اعضا است. داتو کو جعفر کو شعری، دبیر کل گروه دی ۸ به خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت: پس از آن که رجب طیب اردوغان از کشورهای عضو خواست تا با استفاده از ارزهای ملی با یکدیگر تجارت کنند، کار بر روی این موضوع آغاز شد.

وی گفت: یک شرکت مالزیایی کارت پرداختی با نام " دی ۸ پی" را توسعه داده است که امکان استفاده از ارزهای ملی در مبادلات تجاری بین هشت کشور عضو این سازمان را ممکن می‌کند. وی افزود: به زودی، روسای بانک‌های مرکزی کشورهای عضو گرد هم خواهند آمد تا کارها تکمیل شود.

با استفاده از این کارت ها، شهروندان کشورهای عضو امکان خرید و دیدن از اماکن توریستی کشورهای یکدیگر را نیز خواهند داشت. این کارت پرداخت به گفته دبیر کل سازمان، مشابه کارت‌های پرداخت بین‌المللی مسترکارت و ویزا کارت خواهد بود.

شعری هم چنین افزود که زیرساخت‌های پرداختی این کارت با قوانین اسلامی تطبیق داده خواهد شد.

گفتنی است: گروه دی ۸ در سال ۱۹۹۷ با هدف افزایش همکاری‌های اقتصادی ۸ کشور مسلمان: ایران، ترکیه، بنگلادش، مصر، اندونزی، مالزی، نیجریه و پاکستان تاسیس شد. ماموریت این سازمان، ارتقای جایگاه کشورهای عضو در اقتصاد جهانی، متنوع سازی و ایجاد فرصت‌های جدید در روابط تجاری و ارتقای سطح زندگی شهروندان کشورهای عضو است.
https://akhbarbank.com/vdcd9j09.yt0kn6a22y.html
تازه ترین اخبار